Hva gjør jeg??Ang katt

dundun

Glad i forumet
En dag før i vinter kom det plutselig en katt ruslende som bosatte seg ute her.Etter at den hadde vært ute her i to uker og mjaua,begynte jeg å gi han mat for hjerte mitt blødde for denne skjønne katten som er så søt[:D]

Den virker som den er vant til folk,for den er veldig kosete,men ser veldig ustelt ut,så tror det er lenge siden den har  vært der den evt tilhører.

Problemet er at vi kan ikke ha den for vi er allergiske,så når dørene begynner å åpnes vil jeg tro det blir et problem å holde den ute.

Noen som vet om det er noe  sted som tar imot sånne katter??Eller hva jeg kan gjøre?

Du kan jo ta bilde av den å henge opp på butikker og sånt først. Kan jo være den rett og slett gikk seg bort, og at eierene savner den.
Ellers så kan du vel ringe til dyrebeskyttelsen der du bor.

Ring dyrebeskyttelsen du, de finner et hjem til den lille :) Evt så finner de eieren til katta:)

Vil bare si det at i dette været som har vært nå i det siste så har pusene våre sett ganske så ustellet ut selv om de er inne også......

Siden du har gitt den mat så får du vel henge opp en lapp og høre om noen eier katta. Unnskyld, men du er jo passe dum når du forer en fremmed katt, når du i tillegg ikke har noen planer om å ta vare på den....![;)] Katter prøver å få mat der de kan, og de fortsetter å tigge om du har gitt etter 1 gang.

Er jo sikkert noen som savner den da.. kanskje den til og med er etterlyst.. ville tatt den med til veterinæren jeg da... og sjekket om den er chippet eller har øremerking... Det koster ikke deg noenting...

Henge opp lapp på butikken er et tips...

Melde fra til politiet/dyrebeskyttelsen om katten.. beskriv den...

Uansett ikke så lurt å mate en katt du egentlig ikke vil ha på døren[;)]

ORIGINAL: Bitzyh

Vil bare si det at i dette været som har vært nå i det siste så har pusene våre sett ganske så ustellet ut selv om de er inne også......

Siden du har gitt den mat så får du vel henge opp en lapp og høre om noen eier katta. Unnskyld, men du er jo passe dum når du forer en fremmed katt, når du i tillegg ikke har noen planer om å ta vare på den....![;)] Katter prøver å få mat der de kan, og de fortsetter å tigge om du har gitt etter 1 gang.

Jeg vet jo det da,men den hadde sittet utenfor døra i to uker,og jeg prøvde bare å hjelpe en stakkars sulten pus som ikke finner veien hjem!
Dessuten spør jeg her hva jeg kan gjøre med den,fordi jeg ikke vet hvordan jeg går frem fordi jeg aldri har hatt et dyr før pga allergi.Har jo selvfølgelig tenkt til å hjelpe den da!!!Jeg er forresten ikke dum,prøver bare å hjelpe!!

Skjønner deg godt jeg..
Jeg tok inn en liten pusebaby som kom her,bare satt ut på trappa..
Den måtte avlives da,var ikke håp for den..

Men jeg syns du gjør det rette,du kan jo også legge ut noen tepper til den som den kan ligge på..?
Eller en eske somden kan ligge inni som ly for vinden..?
Mens du leter etter eieren..
Om den ikke blir funnet,så kan du jo alltid ringe dyrebeskyttelsen,eller i verstefall ta den til dyrlegen for å avlive den...
[:(]

ORIGINAL: [K]

Skjønner deg godt jeg..
Jeg tok inn en liten pusebaby som kom her,bare satt ut på trappa..
Den måtte avlives da,var ikke håp for den..

Men jeg syns du gjør det rette,du kan jo også legge ut noen tepper til den som den kan ligge på..?
Eller en eske somden kan ligge inni som ly for vinden..?
Mens du leter etter eieren..
Om den ikke blir funnet,så kan du jo alltid ringe dyrebeskyttelsen,eller i verstefall ta den til dyrlegen for å avlive den...
[:(]

Takk[:D]Føler selv jeg bare prøver å være snill,men etter å ha skrevet her er følelsen en litt annen,så takk for at hvertfall en er enig da[;)]Den har allerde fått kurv med teppe i som den ligger masse og koser seg oppi,har hengt ut lapper,men ikke fått noe respons.Men da ringer jeg dyrlege[:D]

Takk for svar[:D]

ORIGINAL: dundun

Jeg vet jo det da,men den hadde sittet utenfor døra i to uker,og jeg prøvde bare å hjelpe en stakkars sulten pus som ikke finner veien hjem!
Dessuten spør jeg her hva jeg kan gjøre med den,fordi jeg ikke vet hvordan jeg går frem fordi jeg aldri har hatt et dyr før pga allergi.Har jo selvfølgelig tenkt til å hjelpe den da!!!Jeg er forresten ikke dum,prøver bare å hjelpe!!

ja og jeg skrev at du kunne henge opp en lapp og høre om noen eier katta.

Men ja, det har vært så mange tråder her inne hvor folk råder andre til å ikke mate fremmede katter på døra... Har lært fra jeg var liten at man ikke mater fremmede katter på trappa og at man ikke klapper fremmede hunder som står utenfor butikken. Det har ikke noe å gjøre med om vi hadde dyr eller ikke.
Skjønner at du prøvde å hjelpe.. Men du hjalp ingen, kun skapte problemer for deg selv. Følte at jeg måtte nevne det jeg gjorde så ikke du setter bort katta til dyrebeskyttelsen uten å prøve å finne eierne først! Jenta mi hadde blitt ulykkelig til de grader om pusen hennes brått var borte fordi noen fehuer bestemte seg for å mate han og da når de skjønner at dette ikke går leverer han til dyrebeskyttelsen.

Våre katter og prøver å få mat fra folk og vil gjerne inn til fremmede, og nå i dette været kan det faktisk virke som at hvertfall gutten ikke har en eier, for han er sulten som en tiger alltid og han ser veldig ustellet ut (etter å være ute hele dagen) og har fått seg et par slag på trynet.

ORIGINAL: dundun

ja og jeg skrev at du kunne henge opp en lapp og høre om noen eier katta.

Men ja, det har vært så mange tråder her inne hvor folk råder andre til å ikke mate fremmede katter på døra... Har lært fra jeg var liten at man ikke mater fremmede katter på trappa og at man ikke klapper fremmede hunder som står utenfor butikken. Det har ikke noe å gjøre med om vi hadde dyr eller ikke.
Skjønner at du prøvde å hjelpe.. Men du hjalp ingen, kun skapte problemer for deg selv. Følte at jeg måtte nevne det jeg gjorde så ikke du setter bort katta til dyrebeskyttelsen uten å prøve å finne eierne først! Jenta mi hadde blitt ulykkelig til de grader om pusen hennes brått var borte fordi noen fehuer bestemte seg for å mate han og da når de skjønner at dette ikke går leverer han til dyrebeskyttelsen.

Våre katter og prøver å få mat fra folk og vil gjerne inn til fremmede, og nå i dette været kan det faktisk virke som at hvertfall gutten ikke har en eier, for han er sulten som en tiger alltid og han ser veldig ustellet ut (etter å være ute hele dagen) og har fått seg et par slag på trynet.

Det var da voldsomt[&:]Jeg har ikke sagt at jeg skal levere den til dyrebeskyttelsen.Jeg spurte her fordi jeg ikke vet hva hvor eller hvordan jeg skal gå fram.Hvis du leser hele tråden ser du at jeg har hengt ut lapper,men ingen har meldt seg.Beklager så mye at jeg ikke kan så mye om katter,merking og chips!Det var derfor jeg spurte!!!l
Da den katten kom til oss,hadde det nettopp kommet et stort snøfall,vi bor langt inni skogen og da er det vell ikke usannsynlig at den kan ha gått seg vill?

Denne katten er forresten veldig langhåret og pelsen er full av klumper,så ser ikke ut som noen har sett den eller hvertfall ikke stelt den på en stund!
Dessuten ga jeg den som sagt ikke mat før den hadde sittet utenfor her i to uker!
Hilsen det dumme fehue[:D]

Jeg har hengt opp lapper,ringt rundt til alle rundt her som jeg vet har lignende katter.Det er ingen andre rundt her som hverken aner hvor den kommer fra eller har sett den før.

alvorlig talt, nå får folk jammen gi seg!!! [>:]
eg hadde gjort akkurat det samme som dundun! hun ventet jo i 2 uker!!! og EG hadde IKKE klart å la være å hjelpe den stakkars katten heller! har katt selv og hadde håpet noen tok seg av han hvis han skulle rotet seg vekk!

og synes voksne folk skal holde seg for god til å kalle
noen for dum! [>:]

synes du er snill eg, dundun... [:)] hvis katten min går seg vill håper eg noen som deg finner han!

ORIGINAL: *Benedikte*

alvorlig talt, nå får folk jammen gi seg!!! [>:]
eg hadde gjort akkurat det samme som dundun! hun ventet jo i 2 uker!!! og EG hadde IKKE klart å la være å hjelpe den stakkars katten heller! har katt selv og hadde håpet noen tok seg av han hvis han skulle rotet seg vekk!

og synes voksne folk skal holde seg for god til å kalle
noen for dum! [>:]

synes du er snill eg, dundun... [:)] hvis katten min går seg vill håper eg noen som deg finner han!

TUSEN TAKK[:D]

Back
Topp