Hva gjør egentlig progynova?

Solsikke2016

Glad i forumet
Jeg knasker små blå piller. Men hva gjør disse egentlig med kroppen og livmoren?

Hvis jeg ikke blander navn nå så er det dem som tas ved fryseforsøk? De bygger da i såfall opp livmorslimhinna slik at den blir tykk nok til å sette inn egg, og hindrer at kroppen modner eget egg(at folikler vokser).

Hvis jeg ikke blander navn nå så er det dem som tas ved fryseforsøk? De bygger da i såfall opp livmorslimhinna slik at den blir tykk nok til å sette inn egg, og hindrer at kroppen modner eget egg(at folikler vokser).
Det stemmer det. Virker også, fikk det bekreftet for min del på ul på fredag.
Det er jo østrogen, brukes også ved overgangsplager. Glad vi slipper gå på de så lenge da det er en del uhyggelige bivirkninger på lang tids bruk.

Jeg syns bivirkningene var ille nok den tida jeg brukte dem jeg. Skal sies at utrogest ga meg fler og verre bivirkninger enn progynova da.

Det burde i grunn fungere med så mye høyere dose enn det som er beregnet for overgangsalder. Progynova kommer i kalenderpakker slik som ppiller, og jeg tok i alle fall trippel dose (morgen, middag, kveld)...

Back
Topp