Hva gjør du viss barnet ikke liker den nye kjæresten din?

Har ingen erfaring fra området,så svarer ut fra hvordan jeg tenker som utenforstående. Jeg hadde prøvd hardt at de skulle like hverandre. Den som kom inn som steforelder skulle i liten grad vært den som satte grenser osv,for det blir for negativt mellom de to. Jeg hadde prøvd å inkludere begge og vise at det er plass til begge, prøve å oppleve hyggelige ting sammen alle sammen og samtidig passe på at man ikke presset barnet til å være med kjæresten sånn at det ikke skulle bli et mas. Jeg tror at med respekt fra den nye kjæresten for at barnet har reaksjoner som kanskje både sjalusi, sorg over at ikke kjæresten er pappaen feks så vil ting gå seg til på sikt. Men hadde det kommet på spissen.... da hadde jeg valgt barnet mitt. Hvis steforelder enten ignorerte barnet mitt, viste manglende forståelse, prøvde å aktivt sette grenser så barnet får han mer opp i halsen eller noe slik så så hadde jeg avsluttet med den kjæresten.
 
Tja barnet trenger noen ganger for å bli kjent, blir det ikke bedre så vil det gjøre forholdet vanskeligere men ikke umulig
 
Kommer helt sn på
Men om det ikke bedrer seg så velger msn bort kjæresten tenker jeg
 
Snakker av (dårlig) erfaring. Men her viste mannen seg å være psykopat.
Men hadde jeg hørt på ungene mye før hadde det spart oss for mye vond dritt.

Så etter han var det klar tale: går ikke barna overens med den jeg har møtt går det ikke.
De fikk heller ikke møte han før etter 2 mndr. Men det var heldigvis «kjærlighet ved første blikk» :)
 
Snakker av (dårlig) erfaring. Men her viste mannen seg å være psykopat.
Men hadde jeg hørt på ungene mye før hadde det spart oss for mye vond dritt.

Så etter han var det klar tale: går ikke barna overens med den jeg har møtt går det ikke.
De fikk heller ikke møte han før etter 2 mndr. Men det var heldigvis «kjærlighet ved første blikk» :)
2 mnd er kort tid.
 
Jeg har sagt til mannen at jeg velger ungene over han any day. Vi har heldigvis lite trøbbel, selv om ungene innimellom "hater" han (slik de "hater" meg). Han er like mye forelder som meg, og er nødt til å være en grensesetter ovenfor ungene, da han er den som er mest hjemme.
 
Dumpet han. Jeg er en av de barna dom har hatet enten mamma eller pappa sine kjærester. Da har det altid vært noe galt.
 
Her gikk ongans pappa å ble ilag med ny dame i sommer. Flytta inn så si med en gang til henne. Barna møtt henne 2 ggr før kanskje? De like det ikke. De 2 største fer IKKE på pappahelg lengre i de heletatt.

Den her helgen ville ikke minsta heller. Uttrykt mye i de siste at hun ikke liker at faren har flyttet eller at han fått ny familie (nye dama har selv 3 barn) . Så den her helgen var bare 1 av 4 som for på pappahelg.
Hva vi gjør åt saken?

Jeg prøve videreformidle hva ongan sier til ganske så døve ører.
 
Back
Topp