Hva gjør du sammen med baby?

Ugla95

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
I råd fra psykolog har jeg fått beskjed om å finne på ting med babyen min. Dette skal hjelpe å komme ut av barseldepresjon visstnok. Men jeg er så blank -hva er det å gjøre med en 3-4mnd gammel baby?

Vi triller turer, besøker familie, og det hender vi drar på kafe med en venninne. Hjemme leker han litt på gulvet, henger med i bæresele mens jeg gjør husarbeid, sover og spiser og det er stortsett sånn dagene går.
Hva gjør dere med deres små?
 
Noe som gir meg mye positivt tilbake med bebis er å sette meg i sofaen med ho «sittende» mot meg (ligger med hodet hennes mot knærne mine og beina oppover magen min) og synge noen barnesanger. De første gangene er det kanskje litt «tregt», men nå kjenner ho igjen sangene/settingen så nå smiler og ler ho masse når vi synger/danser :) og mammahjerte smelter hver gang når ho ler sånn <3
ikke en veldig lang ting å gjøre, men gir iallefall feks 15 minutters glede :)
 
I råd fra psykolog har jeg fått beskjed om å finne på ting med babyen min. Dette skal hjelpe å komme ut av barseldepresjon visstnok. Men jeg er så blank -hva er det å gjøre med en 3-4mnd gammel baby?

Vi triller turer, besøker familie, og det hender vi drar på kafe med en venninne. Hjemme leker han litt på gulvet, henger med i bæresele mens jeg gjør husarbeid, sover og spiser og det er stortsett sånn dagene går.
Hva gjør dere med deres små?

https://www.ark.no/boker/Inez-red-N...hNJGc4ZwC4-F0ZFc2LP8zphReXc6cUggaAnp0EALw_wcB

Kjøp sånne - så kan du velge ut 10 kort og synge og vipps har tida gått. Disse kortene er veldig robuste, så tåler at barn holder på med dem etterhvert også (tåler nok ikke den perioden hvor alt skal spises på, sa)
 
Nå som tulla har blitt litt mer pratsom pleier jeg å legge meg ned ved siden av henne, og så prater vi litt tullelyder sammen. Hermeleker er også populært både med lyder, ansiktsuttrykk og geiping.
 
Jeg leser litt i barnebøker, synger sanger, prater med henne, drar på mor & mini gruppetrening og ammer jo en hel del, da :) I august skal vi begynne på babysvømming. Jeg tror det viktigste er å gjøre noe du selv liker, som babyen også synes er greit å være med på :) Og øyekontakt, små «samtaler» der du hermer etter babyen og hun/han hermer etter deg, det bygger relasjon mellom dere:Heartred

Kjipt at du har fått barseldepresjon. Det høres ut som du gjør mye rett for å komme deg ut av det. Håper ting blir bedre snart.
 
https://www.ark.no/boker/Inez-red-N...hNJGc4ZwC4-F0ZFc2LP8zphReXc6cUggaAnp0EALw_wcB

Kjøp sånne - så kan du velge ut 10 kort og synge og vipps har tida gått. Disse kortene er veldig robuste, så tåler at barn holder på med dem etterhvert også (tåler nok ikke den perioden hvor alt skal spises på, sa)
Disse har vi også ❣️ eldstemann elsket dem, og nå har vi funnet dem fram igjen til frøkna. Hun viser allerede at han kjenner igjen enkelte sanger. Storebror diktet egene sanger etter bildene når han var rundt 2 år ❣️
 
Back
Topp