Hva gjør du når smokken faller på gulvet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
Jeg putter den i munnen min. Prøver å passe på å ha den i smokkesnor når vi er i byen o.l. dersom jeg har ikke lyst til å putte den i munn hvis den detter på gulvet på senteret.
Innimellom koker jeg så smokkene.

Jeg har hørt at man ikke skal putte den i munnen, da det kommer syre eller noe på den som ikke er bra for babyen, spesielt hvis den har fått tenner. Kommer vel litt an på hvor gammel den er? En nyfødt ville jeg kanskje vasket den eller sterilisert den, men etterhvert tror jeg det bare er bra å få i seg litt bakterier...

Da lurer jeg på hvorfor smokkesnoren hennes ikke virker :P Neida, har faktisk ikke falt på gulvet uten at vi har en back up. Men keg drikker endel kaffe og ser ikke for meg at smokken hadde smakt godt for henne da. Kjenner ei som tar den i egen munn hver gang før hun gir den (sikkert så den ikke skal være tørr), synes ikke helt om det jeg da men....

Er det kanskje pga munnen er en bakteriebombe og barnas immunforsvar må jobbe som pokker når de får alt i kroppen? :p Blir "herdet".. Jeg steriliserer, skyller hvis jeg ikke har flere igjen og det er krise.

Da lurer jeg på hvorfor smokkesnoren hennes ikke virker :p Neida, har faktisk ikke falt på gulvet uten at vi har en back up. Men keg drikker endel kaffe og ser ikke for meg at smokken hadde smakt godt for henne da. Kjenner ei som tar den i egen munn hver gang før hun gir den (sikkert så den ikke skal være tørr), synes ikke helt om det jeg da men....

Rart! puppen og flasketutten er jo tørr?:P

Har 6 smokker han bruker. Og sida han er flaskebaby, koker me flasker kvar dag. Då koker eg alltid "gulvsmokkene" og... :) Så har alltid reine på kjøkkenet... :) Bruker også smokkesnora ein del for å unngå det. :)

Jeg putter den i munn >< Jeg passer på å ha smokkesnor når vi er på byen ol fordi da vil jeg ikke da den i munn. Koker smokkene innimellom når jeg føler de trenger :)

Koker dem! Har alltid ren i nærheten. Det siste legen sa til oss
Da vi dro fra varneklinikken var å absolutt ikke putte den i munnen min før ga den til snuppa. Nå var hun prematur men tror likevel ikke jeg hadde gjort det!

Putter den i munnen, så sant jeg ikke akkurat har hatt mat eller drikke med mye smak, i munnen

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kommer an på underlage. Putter som regel i munnen. Babyen sutter på alt mulig rart så bakterier får han i seg. Mange glemmer at kroppene våres er laget for å leve i et skittent klima! Vi er huleboere! Og hele immunforsvaret vårt er der nettopp av den grunn. Hvis man tar med forurensing som ekstra trigger, så er det over renslige miljøer som nettop har gjort at folk blir mere å mere allergiske og før astma med mer. Kroppen er ikke vant til å bli eksponert for bakterier i våres alt for rene hus, så noe så uskyldig som pollen gjør at hele immunforsvaret overreagerer. Jeg er vokst opp i et hus med litt skitt i hjørnene, jeg kysset meitrmarker og har ingen astma eller allergi. Samboer oppvokst i et hus som aldri var skittent, han har masse allergi og astma.... Tilfeldighet, kanskje? Jeg trur på dette i all fall:) folk må gjerne vask smokkene, babyen får i seg bakterier uansett. Men man kan legge vekk det flink pike avhengigheten om å alltid ha støvfritt og rent hus:) lov å være litt skitten:p

Back
Topp