Hva gjør du med hjemmestrikk som barna har vokst fra?

Arktis

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Ja, hva gjør du? Sparer på det? Gir bort? Selger?

Har masse flott hjemmestrikk til baby pga. strikkeglade bestemødre, men nå begynner yngstemann å vokse fra det aller minste. Jeg skal ikke ha flere barn, og har egentlig ikke noen grunn til å ta vare på det. Må i så fall bli om jeg får barnebarn, men det er litt langt frem i tid enda :D

Noe tar jeg nok vare på pga. sentimental verdi, men jeg synes av en eller annen grunn at det sitter langt inne å gi vekk det som er hjemmestrikket... Og sånt er vel ikke så lett å få solgt, folk får vel som regel nok av strikkede klær i forbindelse med baby.

Hva har du gjort?
 
Jeg tenker nok å ta vare på det meste og håper at mine yngre søsken evt kan arve til sine barn en gang i tiden du kan jo høre med strikkerne hva de tenker?
 
Vi har tatt vare på hentesettet og noen sett/gensere/luer osv i de minste str. Vi har lånt bort det som er nøytralt til niesa vårt etterhvert som ho har passa det, og etter det har vi solgt det.

Oppleves som lettsolgt :)
 
Tatt vare på litt, gitt resten bort i gave til venner. Synes det er koselig å se at det blir brukt av andre. Hvem vet om barna noensinne bestemmer seg for å få barn og om de i så fall får barn på riktig tid av året?
 
Tar vare på alt vi får av strikk så det kan fortsette å gå i arv i familien :)
 
Tar vare på det meste, til eventuelle barnebarn. :)
 
Tar bare på noe og gir videre resten. Enten til niese og nevøer (så det blir i familien) eller til ukjente.

Tenker at den som strikket plaggene ville blitt mer glad for at det ble brukt og kom til nytte, enn at det blir liggende i en kasse i 30 år så kaaanskje evt barnebarn vil kunne bruke det.
 
Tar vare på et par plagg som er veldig spesielle. De kan jo brukes av barnebarn. Min sønn bruker MASSE av det jeg hadde når jeg var liten siden hjemmestrikk er ganske tidløst.

Utover det skal vi gi bort til venner eller til barnehagen da jeg vet de setter pris på gode låneklær :)
 
Tar vare på det som er helt og pent, sånn at fremtidige barnebarn kan få :) mine har mange gensere fra min mann sin barndom som ble strikket av oldemoren og bestemoren sin, hele og fine :)
 
Alt tas vare på :) Har ikke voldsomme mengder, så ikke så mye å ta vare på :)
 
Tar vare på det, slik at det kan gå i arv. Jeg har strikkeplagg laget av olde- og bestemødre som mamma tok vare på for meg, og det er jeg så takknemlig for :)
 
Av hjemmestrikk så tar jeg vare på alt. Har tantebarn som gjerne vil ha det til sine barn. Hvis noe av det fremdeles er fint og helt når jeg får barnebarn vil det gå til de. Alt annet av tøy selges eller gis bort
 
Tar vare på hjemmestrikka klær, det er ikke så mye at det tar så altfor stor plass, så det går bra. Men sentimentalt syns jeg hjemmestrikk betyr mye. Det er liksom laget spesielt til lillegutt og det syns jeg at vi burde ta vare på
 
Vi har hittil tatt vare på alt fra barna. Yngste er 1.5 år så er en del vi aldri kommer til å bruke igjen. Men leser å bruke klærne som mannen hadde som barn. Svigermor sparer på alt. De hadde i datter som døde 17 mnd gammel og min datter( med samme navn) har brukt en del av hennes klær. Jeg har ingenting fra da jeg var liten, mamma har kastet absolutt alt og det synes jeg er veldig synd.
 
Back
Topp