Hva gjør du i hagen i oktober?

Anine91

Gift med forumet
Assistert-jentene
Påskekyllingene 2020
Som overskriften sier :-)

Her har jeg akkurat plantet ut hardføre planter som visst nok skal overleve en vinter på kysten. Er i store potter, så jeg er spent på om de holder seg! Må vel gjemme de vekk fra vårsolen uansett, tenker jeg.

Ellers har vi gjort den (forhåpentligvis) siste klippen av plenen, og ryddet inn hagemøblene. Men klatrerosene mine er visst fremdeles i full vigør, så enkelte har ikke helt forstått at sommeren er over:p Så da tok jeg like godt en runde over en buksbom vi har fått, som var helt ute av form. Vet det er litt sent på sesongen, men det er jo meldt ganske mildt fremover så jeg satser på at det går bra like vel:happy:

Neste jeg skal gjøre er å hente inn de plantene som ikke kan overvintre ute, men pottene er så tunge så jeg tror mannen får ta det siden jeg er gravid. Er stort sett jeg som gjør hagearbeidet ellers, så tenker at han får bidra der jeg trenger han:)

Hva har du gjort/skal gjøre i oktober?

Her blir det ryddet klart til vinter.
Surt og kaldt her, sludda i går.

Rydder hagemøbler, tar ned trampolina, klipper ikke gresset nå.
Har ikke krukker med planter i år, men har fjernet tomatplantene vi hadde.
Klipt hekken, men det var for å sette opp nytt gjerde.
Har pakket torv rundt rota på rosen i bedet

Hage i oktober ja.. her har vi vel 10-15cm snø allerede :)

Har hogget ned mange trær, så skal kviste dem og kappe de opp til ved :) Ellers blir det vel litt raking også.

Vi har stoppet robotklipperen, pakket sammen og tatt inn trampolinen, ellers lite. Har steinbed og krukker med stauder. De får klare seg selv :happy:

Nada! Hage er mannens jobb, jeg har drivhuset, men det har ikke vært noe der inne i år pga mini.

Jeg venter på opphold så trampolina tørker og kan pakkes vekk for vinteren, så får jeg rydde vekk litt grønnsaksplanter og rydde inn Potter som ikke er frostsikker. Noe mer blir ikke tatt før våren.

Pakket ned trampolina, tatt inn alle hagemøblene. Satt lyng i store potter og igang med å sette opp julelys ute i hagen. Vi tenner dem den 1.november:greet008

Setter mase høstløk. Tar inn alle georginene og andre som må inn og står igjen å pakke inn drivhuset med presenning så snøen glir lettere av på vinteren.

Setter inn krukkene , gjorde jeg idag. Tok opp siste potetene nå også . Stenger vannet til hagen, tar inn slangen. Mspa basseng inn. Trampoline pakkes ned.

Back
Topp