Hva gjør du for deg selv?

frupingvin

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
MayDay2021
Det er så lett å falle inn i en rolle og glemme seg selv. Enten det er rollen som mamma, kone, kollega eller kanskje en støttende venn.

Jeg lurer derfor på hva du gjør for deg selv der fokuset er på deg og ingen andre? :)

(Tar du et kurs, reiser du bort, går du turer for deg selv..)

Når det en sjelden gang er mulig, spiller jeg spill (på en av konsollene våre).
Forhåpentligvis lar det seg gjøre å finne/starte et kor og/eller band igjen snart også, og det ser jeg frem til. :)

Spiller piano, ser på noe hyggelig på TV, gjerne. noe som bare jeg liker (sånne ting som mannen min synes er totalt uinteressant, hehe). Leser om noe jeg synes er spennende og interessant. Ser dokumentarer om alt mulig rart.

Mye stillesittende merker jeg, hehe... :P men det en jo så kaldt og fælt ute for tida og jeg er gravid og i dårlig form, så da synes jeg det er greit.

Noen ganger kan jeg finne på å gå på en kafé/restaurant helt alene bare for å kjøpe noe jeg synes er godt. Synes det er kjempehyggelig og veldig fokus på meg. Som å gå og spise god sushi fordi jeg er litt for tidlig til noe jeg skal på, eller har ekstra tid å slå ihjel. Nyter liksom maten enda bedre når det bare er meg, og elsker freden og roen. Som student likte jeg også noen ganger å sitte helt alene på studentkafeen/studentkantina. Om det kom noen jeg kjente passet jeg på å være veldig oppslukt i avisa eller hva nå enn jeg satt og leste på så de ikke skulle slå seg ned :P

Altså, jeg er kjempeglad i å gå på restaurant/kafé med venner også, men nå skulle jo dette handle om sånt man gjør alene med fokus på seg selv :)

Jeg får også et kick av å gå helt alene uten noen andre på et helt nytt sted, gjerne i en stor by i er fremmed land. Veldig frihetsfølelse.

Skriver og pusler i notatbøkene mine.

Må si jeg beundrer dere som klarer å nyte et restaurant/kafé besøk alene! Det er noe jeg har på toppen av min liste når det gjelder ting jeg skal bli bedre på :)

Selv skal jeg utfordre meg selv i mars da jeg har bestilt en helgetur. Skal på en liten storbyferie og "finne meg sjæl". Gru-gleder meg, men har troen på at det blir veldig befriende og bra for meg å klare alene.
Er veldig avhengig av mannen min, så kjenner behovet for å gjøre litt sånne ting og bevise for meg selv at jeg klarer det.
Tror det er viktig å bli trygg som individ og ikke bare trygg i et par :)

Akkurat nå er jeg sykemeldt. For at jeg skal fungere og ha det greit uten å måtte sove hele dagen etter jobb så er det beste alternativet. Nå ødelegger jo kvalmen også. Viktigste jeg gjør for meg selv er egentlig å lytte til kroppen og gjøre ting jeg blir glad av.

Strikker på kvelden. Barna legger seg fint og sover hele natten. Så har egentlig ikke følt så stort behov. Er ute innimellom på kveldene. I går var jeg og mannen på innflytningsfest hos broren hans. Kjempe gøy selv om vi var de eldste der. Morsomt p fortelle folk at vi har barn da siden de ble litt sjokkerte. Virker nesten som om man ikke kan feste etter at man hår fått barn. Barna var trygge hjemme hos oss sammen med svigermor. Kjempe gøy siden vi nesten aldri gjør noe sånt. Er vel snart 1 år siden vi var ute sånn sist.

Må si jeg beundrer dere som klarer å nyte et restaurant/kafé besøk alene! Det er noe jeg har på toppen av min liste når det gjelder ting jeg skal bli bedre på :)

Selv skal jeg utfordre meg selv i mars da jeg har bestilt en helgetur. Skal på en liten storbyferie og "finne meg sjæl". Gru-gleder meg, men har troen på at det blir veldig befriende og bra for meg å klare alene.
Er veldig avhengig av mannen min, så kjenner behovet for å gjøre litt sånne ting og bevise for meg selv at jeg klarer det.

Å det høres koselig ut! Og spennende. Frister å gjøre noe slikt! Jeg pleier heller aldri å dra noe sted alene.

Jeg trener, spiller på pc og strikker/broderer.

Går til frisør , tar meg ett bad i badekaret, litt ansiktsmaske eller en gåtur alene:happy:

Tar meg en lur.
Kjøper noe godt uten at det er lørdag og ser en film.
Slenger bena på bordet og utsetter rotet hvis ungene underholder seg selv en stund.
Drar alene på kjøpesenteret.
Går en tur alene i skogen for treningens del.
Går til frisøren istedenfor å farge og klippe det selv.
Ta en massasjetime.
Skravlekveld hos en venninne.

Men i perioder er ingenting av dette mulig. Og det er helt greit. Synes det riktig å faktisk sette seg selv i siste rekke når man har barn, når det er nødvendig for barnas beste at du prioriterer dem.

Høres lurt ut ☺

Strikker, går tur med hunden eller steller meg selv med ansiktsmasker eller lignende! Skulle gjerne hatt et badekar ☺

Strikker, gamer, serie, kaffebesøk alene. Går tur alene. En lur [emoji14]

Ligger i badekaret og slapper helt av :D Med kur i håret og pleier meg selv fra topp til tå :) Er så utrolig deilig!

Back
Topp