Hva gjør du for å være komfortabel i egen kropp?

VictoriaH

Ventende
Assistert-jentene
August 2018
Oktobergull 2022
Jeg er en av mange som ikke direkte liker kroppen. Magen skulle vært mindre, rompa større, puppene noen størrelser over det de er nå osv. Mitt selvbilde henger i stor grad sammen med hvordan "samfunnet" mener en kvinnekropp skal se ut og det kommer press fra ulike hold, spesielt sosiale medier. MEN, jeg har lært meg å ta grep. Ofte går jeg blant annet rundt i bare undertøyet (slet før med å være naken, selv rundt meg selv) og jeg jobber mye psykisk med meg selv for å akseptere at jeg er fin som jeg er i tillegg til å ta til meg komplimenter jeg får, spesielt fra samboer.

Og jeg prøver sakte, men sikkert å gi litt faen. For ingen bryr seg om jeg veier 10 kg for mye eller har en magevalk på stranda i bikini.

Hva gjør du for å være komfortabel i egen kropp og øke selvbildet? :)

Jeg tok faktisk silikon, og det hjalp meg. Jeg sluttet å forakte kroppen min, enda jeg kunne vedkjenne at det var ting jeg burde endre for helsen sin skyld. Jeg fikk mye bedre selvtillit, og følte plutselig at jeg var vakker selv om jeg ikke var perfekt. Deretter så traff jeg mannen i mitt liv, og da lærte jeg virkelig å godta meg selv som jeg er. Han fikk meg så trygg, at jeg ikke eier komplekser lengre. Jeg vet at jeg er overvektig, og det skal jeg jobbe med etter svangerskapet for å kunne bli sunn og sterk, men jeg går ikke rundt å tenker at jeg er stygg og feit som jeg gjorde i ungdomstiden. I ungdomstiden var jeg jo superslank, og veide over 30 kg mindre enn jeg gjør nå, så det var nok heller øynene det var noe galt med da :p Nå er det slik at jeg kan sukke litt over at jeg lot meg selv bli overvektig før svangerskapet, og tenke at jeg må skjerpe meg, men gikk lett rundt i bikini uten å skjemmes.

Jeg trener mye. I utgangspunktet var det fordi jeg synes det er gøy, og det er sunt. Men som en bieffekt er jeg også mye mer fornøyd med kroppen min. Den ser ikke nødvendigvis annerledes ut. Men forholdet mitt til den er endret veldig.

Fokus er skiftet fra hvordan den ser ut, til hva den kan gjøre. Og den kan gjøre fantastiske ting :) Takket være den kraftige rumpen og lårene mine, kan jeg løfte kjempetunge vekter, løpe langt og raskt, og sprette oppover fjellsider.

Jeg har godtatt meg selv... jeg har en mann og tre barn som elsker meg som jeg er...så hvorfor skal ikke jeg elske meg selv også? :D

Når man er på stranden sitter de fleste der og tenker på SEG SELV uansett...og de som evnt. føler for å karaktersette meg når jeg går forbi har egentlig et større problem enn det JEG har.. ;)

Det er jo bare til å tenke på de du har rundt deg i hverdagen også... søstre, svigerinner, venninner osv... liker du de mindre fordi de ikke ser ut som glansbildet du ser i ukeblader og media ellers hver dag? Nei, jeg tenkte meg nok det... ;)

Jeg trener og prøver å holde vekta stabil. Merker jeg føler meg fort uvel om det går mye opp og ned. Så tar jeg ofte kosekvelder med fotbad, neglestell, ansiktsmaske, napping av bryn etc :)

Back
Topp