Hva gjør du for å forberede deg..

Momofmany

Forumet er livet
på fødselen? Jeg titter stadig de terminforumene som har fødsler og får nesten kribl av at jeg gler meg! Ser mye på slike fødselsprogrammer også.. Noen ganger blir jeg kvalm av de og andre gråter jeg av.. VIl så gjerne greie denne gangen uten lindring, siden epidural og alt mulig aldri har funka på meg!

Føler ikke at jeg forbereder meg annet enn at jeg går å ruger :) ellers er det ingen forberedelse :)

Aner ikke hva jeg går til. Har aldri født. Tok ks sist(seteleie). Tør hvertfall ikke se på de fødselsvideoene. Da kommer jeg til å få nervesammenbrudd tror jeg

Venter en liten skatt i september 2013 <3

Forbreda ikkje meg stort, ser no på litt fødsla og gleda meg stort sett :-)

Er ikke så mye å forberede. Det er bare å glede seg :)

Skal kutte all gluten og sukker fra kostholdet i siste trimester da det minsker sjangsene for revning, sukker og gluten gjør vevet mer sprøtt.

Leste "the gentle birth method" og hadde tenkt å følge den, men alt for dyrt med alle behandlingene, har ikke sjangs til å hverken gå turer eller svømme som det står pga bekkenløsning, og kostholdsplanen var umulig å følge med kvalmen i første trimester...

Ser også på der som har med fødsler å gjøre på tv. Håper å få låne DVD av helsesøster om 3 uker.. Er 20 uker når jeg skal dit. Den skulle inneholde 4 skrekkfrie og fine fødsler

Skal kutte all gluten og sukker fra kostholdet i siste trimester da det minsker sjangsene for revning, sukker og gluten gjør vevet mer sprøtt.

Leste "the gentle birth method" og hadde tenkt å følge den, men alt for dyrt med alle behandlingene, har ikke sjangs til å hverken gå turer eller svømme som det står pga bekkenløsning, og kostholdsplanen var umulig å følge med kvalmen i første trimester...

Hva går boka ut på? Svømming er faktastisk :) Hvorfor kan du ikke det?

Hva går boka ut på? Svømming er faktastisk :) Hvorfor kan du ikke det?

Det er en haug med ting man skal gjøre for å få et bedre svangerskap, lettere fødsel og bedre connection med babyen etterpå. Masse urter og homeopatimedisin man skal ta (og jeg tror ikke på homeopati...), reflexologi 1-2 ganger i uka, massasje flere ganger i uka, svømme to ganger i uka, gå tur minst 20 minutter hver dag, yoga 30 minutter hver dag, meditasjon, og masse kostholdsregler.

Klarer ikke svømme pga bekkenløsning, dvs kan hverken svømme bryst, crawl eller rygg, og butterfly er for tungt for meg nå, da overanstrenger jeg meg så mye at det er farlig for babyen.

Skal ikke gjøre noe som helst :) For er det en ting man nesten ikke kan forberede seg til eller planlegge, så er det en fødsel. Jeg hadde tenkt så mye på det sist gang og absolutt ingenting gikk slik som jeg hadde trodd eller planlagt.

Men synes det er rart at man tenker så mye på fødselen, istedet for alt som følger etterpå. Når fødselen er i gang så er den i gang, da får man ikke gjort noe med det. I tillegg så er det så mange gode jordmødre som hjelper en gjennom det. Det var få som hadde forberedt meg på alt det andre som kom etter fødselen. Hvordan det var å leve på et minimum av søvn.. Puppene som blødde, så melken var rød. Renselsen... Hvordan det er å tisse etter en vaginal fødsel der man kanskje har sydd litt, etc etc..

Hvor har du hørt/lest at gluten gjør vev mer sprøtt? Hurra for at jeg er 100 % glutenfri--- :)

Skal ikke gjøre noe som helst :) For er det en ting man nesten ikke kan forberede seg til eller planlegge, så er det en fødsel. Jeg hadde tenkt så mye på det sist gang og absolutt ingenting gikk slik som jeg hadde trodd eller planlagt.

Men synes det er rart at man tenker så mye på fødselen, istedet for alt som følger etterpå. Når fødselen er i gang så er den i gang, da får man ikke gjort noe med det. I tillegg så er det så mange gode jordmødre som hjelper en gjennom det. Det var få som hadde forberedt meg på alt det andre som kom etter fødselen. Hvordan det var å leve på et minimum av søvn.. Puppene som blødde, så melken var rød. Renselsen... Hvordan det er å tisse etter en vaginal fødsel der man kanskje har sydd litt, etc etc..

Jeg er SÅÅ enig!!!!!

Absolutt enig :) Men her unngår jeg ivertfall skuffelsen av å spør om epi som ikke funker på meg, DA har det klikka for meg.. Med mindre jeg føder å Ålesund og noen der faktisk kan det de gjør!:p

Enig her! :)

Back
Topp