hva gjør deres menn ?

sol-stråle

Elsker forumet
Jeg lurte bare på om deres menn hjelper dere mye ? min mann er av den Gammle dagse klanen som ikke har fått med seg like stillingen. jeg må gjøre alt innen for husets fire vegger, orke barna 24 timer i døgnet...... I går da hadde jeg migrene og da måtte jeg bare få ham hjem fra elgjakt og det var ikke så positivt, han ble sur og angret på at vi skulle ha en til da, men tror han angret da kvelden kom for da koste han mye med meg.... skulle bare ønske han trådde litt mer til...noen tips om hva man skal gjøre med sånne menn ? tror jeg har prøvd alt....og nå er jeg sliten......[:(]

åååå.... Min mann er veldig hjelpsom.. gjør av og til mye mer en meg.. veldig flink til og vaske, rydde og styre med ungan[;)]

Her prøver vi å likestille ting...Er vel jeg som er mest sløv til å ta i ordentlige tak![&:]
Jeg har stort sett ansvar for vask og bretting av tøy. Kjøkkenet tar vi annenhver gang- og støvsuging/vasking av gulv har vi prøvd å ta annenhver gang,men nå greier jeg ikke pga bekkenet! Så det står han igjen med alene...
Ungene er han veldig flink med når han er hjemme!!![:D]
Så skal ikke klage jeg.

Min samboer gjør minst mulig i huset. Han finner skjelden ut at han må gjøre noen ting på egenhånd. Og hvis jeg spør om han kan støvsuge f.ek. Da blir han skikkelig gretten. Han er som en liten unge. Når han har gjort noe, blir han litt stolt. Men jeg har gjort helt klart at når de 2 nye kommer, har han bare å stille opp. Jeg har mine grenser jeg oxo. hehe

det er nok jeg som gjør mesteparten i huset her, jeg liker det og da, men nå som jeg har vært såå mye kvalm og dårlig har han vært helt super[:)]

han lager middag, og jeg får ikke vite hva det er, og når jeg kommer på kjøkkenet er det telys og masse go mat... hihhi...

han støvsuger da , og jeg vasker og styrer m klær , men om jeg ber om no hjelp så hjelper han meg[:)]

Jeg sliter litt med min kjære i blandt jeg og, men det gjør visstnok nesten ALLE kvinner. Du får nekte å vaske klærne hans, la vær å lage mat til ham, konsentrer deh KUN om deg og ungene. Da regner jeg med det går ett lys opp for han tilslutt skal du se..... BE STRONG, det er tøft og la mannens dritt stå igjen, men gud så effektivt det er... [;)]

Her i huset fordeler vi det sånn at jeg handler all mat og lager det meste av maten i tillegg til at jeg tar all klesvask. Dessuten vasker jeg bad og soverom. Han vasker gulv i resten av huset,pusser vinduer,klipper plen,måker snø og ordner med bilene. Rydding tar vi begge ettersom det passer (han er flinkere enn meg til det...) Nå er det jo fortsatt bare oss to her så det kan vel hende at ting blir forandra hvis vi er så heldige å få barn en dag [:D]

har en super duper mann som er helt fantsstisk. han trår til og hjelper meg hele tiden.

Mannen min er kjemepesnill og deler på alle oppgavene. Vi samarbeider når vi skal rydde og vakse, og tar litt hver. Fungerer veldig bra. Ellers er vi flinke til ulike ting. Jeg lager mest mat, og han handler inn. Er ikke redd for å ikke få hjelp den dagen jeg blir gravid! Skjønner at jeg er heldig når jeg leser her inne.

Tror mannen skal få et stort kyss etterpå!!

Jeg føler meg også ganske heldig- og det har jeg fortalt min elskede [:D][:D]

typen min e ute på havet så veit ikkje ennu om han vil være behjelpelig han kommer ikkje heim før i nov. å då ska vi på besøk t hannes familie som æ aldri har møtt

Kan egentlig ikke klage på noen mann, for det er ingen her i huset. Det er vel katta mi som har mest testosteron her i kåken, og kan ikke skryte av at han hjelper så mye til hehe

Men av en eller annen grunn så er jeg temmelig komf med situasjonen. Er mitt eget rot jeg rydder og jeg trenger ikke mase på noen. Selv om det kunne vært koslig med en armkrok til tider...

Har ett par kompiser som kommer og tar de tyngste takene her innimellom. Og venninner som tar med seg middag og filmer. Holder i massevis for meg! [:D]

Min mann jobber i Nord-Norge, og er hjemme kun i helger og en og annen avspaseringsuke. Det er snart 3 uker siden han har vært hjemme nå. Men når han er hjemme i helger, ferier og sånt gjør han så godt som alt i huset. Han er fra en familie der faren tar seg av gulvvask og oppvask, så han gjør det fordi det er naturlig for ham. Jeg er glad i å lage mat, så bare jeg får hjelp til å finne på hva.. Jeg er vel egentlig en rotekopp, mens mannen min er rimelig det motsatte, likevel blir han heldigvis ikke sur for at jeg roter. Har en stor hund som lager mye bøss, så det er ikke ofte det er strøkent hos oss. Vi ser frem til å bli ferdig med disse årene med helgependling, for det var bedre når han jobbet her i sør.

Kanskje du skulle fortelle han hvordan du har det, og hva du opplever?
sett deg ned en kveld sammens med han å forklar det til han at du rett å slett ikke har overskudd til å ta deg av/ gjøre alt nå som du er
gravid igjen.
jeg håper det ordner seg for deg, for det må være fryktelig slitsom å ha det slik.
ønsker deg lykke til![:)]

Back
Topp