Hva gjør dere

Maliya!

Elsker forumet
Hva gjør dere når ungen ikke vil spise maten du serverer? Gir noe annet eller prøver igjen seinere? Og er de fliknke til å spise grønnsaker?

Prøver å lage middag som jeg vet han liker, og av grønnsaker er det gulerøtter som er favoritt[;)]
Hvis han ikke spiser så regner jeg med at han er mett, og tilbyr han brødskive til
kveldsmat noen timer etterpå[:D]

Blir han sulten i mellomtiden ber han gjerne om banan eller brødskive[:)]

Til middag lager jeg ikke noe annet, så vil han ikke ha da, så får  han ikke noe annet.
Men til brødmat, kan jeg prøve å finne et pålegg han har mer lyst på.
Eller at han istedet fpr brød, hvis det bare blir tull med det liksom, at han får
musli eller annen frokostblanding. Eller frukt eventuelt.

Det kommer veldig an på, hvis jeg ser at hun virkelig ikke liker maten, får hun noe annet. Men hvis det bare er tull må hun vente til neste måltid. Da får hun heller noe frukt som mellommåltid før det.

Den siste uka har han nesten ikke spist noe, han viser at han er sulten og vil ha mat, men når den kommer på bordet vil han plutselig ikke ha. Spiser noen skjeer også vil han ikke mer av middagen selv om jeg vet han liker det, det samme med brød...

Kanskje det bare er en periode...

Prøva å lirke å lure litt vist ho ikkje vil ha, men som regel e ho vældig flink. Grønnsaka ælska ho, spesielt brokkolie.[:D]

Hun liker best grønnsaker og frukt....Hun får alltid servert det samme som oss ved matbordet,men tvinger henne ikke til å spise hvis ikke hun vil ha,hun får ta initiativet selv....har hatt mye problemer med mat siden hun har vært mye syk,men det er mye bedre nå....Hvis ikke hun vil ha maten hun får gir vi henne noe annet senere,hun er flink til å si ifra hva hun liker og ikke da[:)]

Back
Topp