hva gjør dere ..

Wenche_tutla

Elsker forumet
om dagene og når

vi står opp 10 spiser frokost leker frem til 12 spiser lunsj og hvis d er vær  til og gå tur så gjør vi d  etter 12 og  er hjemme til hvertfall 15 spiser middag 16 legger gullet   til og sove frem til 1730 leker koser oss frem til 19 og da begynner jeg og lage grøtt så spiser vi kveld så stell så legging

hva gjør dere ?

Her står vi opp rundt 7.30 - spiser frokost og koser oss frem til ca 9. Da sover hun alt fra 1 - 2 timer. Når hu våkner igjen da er vi gjerne litt på farta. Litt besøk og ute i byen og triller turer. Spiser middag igjen kl 15 og har en lur fra 16.30/17.00 til 18.15. Da leker vi litt, synger sanger og bader. Kl 20 er det grøt og legge tid.

Sånn går dagene her [:D]

Vi står som regel opp i 9-tiden, noen ganger tidligere.. Varierer litt fra dag til dag når Jonas våkner.

Da steller jeg først Jonas, og så prøver jeg å legge han på lekematta mens jeg steller meg og smører meg frokost. Hvis det ikke funker, så setter jeg han i vippestolen sammen med meg inne på badet, og synger for han mens jeg steller meg... og hvis ikke DET heller funker, så setter jeg ham foran TV-en og lar ham se på Molly Mus (han får ikke se mer enn to episoder om gangen, hver episode er på fem minutter.. som regel blir han lei før det).
Jonas er blid, men VELDIG selskapssyk, om morgenen [;)]
Vi leker og koser oss sammen i et par timer iløpet av formiddagen, jeg sniktitter litt innom BV en gang i blant iløpet av dagen når sjansen byr seg, og i 11-tiden sovner han som regel ved puppen... Da legger jeg ham i vogga, og der sover han ca. en time.. I mens sitter jeg på BV, rydder litt, spiser, leser, diller og daller.... osv.
Så går det i det samme, leke og kose, til i 14-tiden, da begynner han å bli trøtt og sutrete igjen, så da går jeg meg som regel en tur, og så stikker jeg innom butikken på vei hjem og handler mat...
Vi spiser middag i 17-tiden og Jonas får litt grøt i 18-tiden.. (vi er foreløpig bare på smaksprøvestadiet [8D]) Etterpå bader han hvis det er badedag (bader kun hver 3. dag), får tran og på med pysjen, så får han pupp inne på soverommet, og deretter i seng!
Innimellom her blir det selvsagt amming og sånt, men det er liksom ikke noen faste klokkeslett på akkurat det...

står opp når han våkner.. somregel ved 10-tiden.
spiser grøt og drikker melk.
så leker han litt på gulvet mens jeg spiser frokost.
så ved 11-12-tiden legger han seg og sover 1-1,5 t.
så kl 13 er det melketid igjen.
så leker eller reiser vi ut eller no.
så sover han litt igjen.
så er det middag og melk kl 16.
så koser vi litt, og venter på pappa.
så sover vi igjen.
så leker vi litt med pappa.
så er det grøt og melk igjen kl 19.¨
så er det senga 19.30. og da sover han til 10 tiden igjen... så er det påan igjen[:D]

ORIGINAL: MOVED: liz_84

står opp når han våkner.. somregel ved 10-tiden.
spiser grøt og drikker melk.
så leker han litt på gulvet mens jeg spiser frokost.
så ved 11-12-tiden legger han seg og sover 1-1,5 t.
så kl 13 er det melketid igjen.
så leker eller reiser vi ut eller no.
så sover han litt igjen.
så er det middag og melk kl 16.
så koser vi litt, og venter på pappa.
så sover vi igjen.
så leker vi litt med pappa.
så er det grøt og melk igjen kl 19.¨
så er det senga 19.30. og da sover han til 10 tiden igjen... så er det påan igjen[:D]

Er det mulig?!? OMG du er heldig! Tuva sover ca 10 timer hun med 3 matpauser!!!!!

Jøss så heldige dere er da, kan sove til 10 tiden[8D]

Her står vi opp ca 0700, får flaske og steller oss for dagen etterpå.
Så leker vi litt før han tar en dupp, mamma bv[:D]
Så triller vi somregel en tur, grøt når vi kommer hjem. Så sove litt igjenn, mamma bv[:D]
Så er det lek og flaske, før enda en liten dupp, og gjett hva: mamma bv[:D]
leker litt koser oss med bok på kvelden før stell for natten og grøt før han legger seg, og suprise: mamma bv[:D]

Sånn er det de dagene vi er hjemme hvertfall, liker rutine på ting. men i dag sover han plutselig mye, sikkert for at mamma skal kunne rydde litt i huset, men gjett hva: jeg sitter her[:D][8D]

Står opp kl halv sju, da får Ulrik melk. Sotrebror står også opp da sa da er det å ordne frokost og matpakke å få han på skolen. ca klokka åtte vil Ulrik sove igjen og sover en times tid mens mor; støvsuger, rer senger, lufter og fikser seg sjøl:)

Så er det grøt og melk og ut på trilletur med litt middagshandling. Så er det hjem for å ordne middag og fikse mere hus: som vaske-henge opp klær og brette klær og vaske, vaske, vaske............

tralalalala, blir litt lei noen dager JA[:)]

ORIGINAL: trudes

Står opp kl halv sju, da får Ulrik melk. Sotrebror står også opp da sa da er det å ordne frokost og matpakke å få han på skolen. ca klokka åtte vil Ulrik sove igjen og sover en times tid mens mor; støvsuger, rer senger, lufter og fikser seg sjøl:)

Så er det grøt og melk og ut på trilletur med litt middagshandling. Så er det hjem for å ordne middag og fikse mere hus: som vaske-henge opp klær og brette klær og vaske, vaske, vaske............

tralalalala, blir litt lei noen dager JA[:)]

hehe her kommer resten av dagen!!  Pappa og storebror kommer hjem og vi spiser middag.  Da er det masse kos og lek med pappa og Ulrik.

Leksetid med storbror og evnt fritidsaktiviteter som han skal på..............

Så sover Ulrik en dupp før han skal opp og bade, spise grøt og få melk. Klokka sju-halv åtte er det natta.

Så er det kjæreste tid etter klokka ni[:)] 

Back
Topp