Hva gjør dere...

Leverihåpet

Gift med forumet
Jeg lurte på hva dere spiser før/etter innsett av embryo?
Forbereder dere kroppen for denne lange og tøffe prosessen eller lever dere som normalt?
Noen som går på en spesiell diett kanskje?

Selv går jeg på streng lavkarbo og har gått på det i ca 2 mnd. Har lest en del studier så selv skal jeg spise mest mulig proteiner og lite/ikke karbohydrater.
Starter opp den 6.9 med medikamenter så det blir spennende å se om dette faktisk stemmer. Lever i håpet! :D

Jeg aner ikke, men vil følge her, for å se tipsa du får :sorry:

Snakket litt med spl om det, hun sa man ikke skal gå på diett og absolutt ikke prøve å slanke seg i prosessen framover nå, men at det er greit å fortsette å spise lavkarbo som jeg allerede gjør så lenge jeg får i meg alle næringsstoffene kroppen trenger. Fokuserer (videre) på å holde meg unna sukker og hvetemel, og så tar jeg bidronninggele (et par via bekjente hadde slitt i mange år og også hatt mislykkede ivf forsøk men ble plutselig gravide etter å ha tatt tilskudd med bidronninggele en periode).

Jeg droppet alkohol, og så prøvde jeg å ikke drikke mer en 1 kopp kaffe om dagen.

Spiste også 1/5 ananas hver dag etter innsett.

Men tror ikke det hadde noe endelig effekt på resultatet. Var bare greit å ha et lite mål for dagen i skrulleukene.

Hvetemel er ikke noe trøbbel for meg å holde meg unna, jeg har cøliaki.
Jeg tar også bidronninggele :)

Jeg spiser helt normal kost, unngår selvfølgelig alkohol (drikker så og si aldri heller), og lite koffein. Drikker ikke kaffe så er ikke så vanskelig akkurat det.

Hva tenker dere om hjemmelaget ingefær te? Ja i stedet for kaffe, jeg drakk min siste kopp i går.. så tenkte og prøve og ikke kjøpe inn fler kapsler til kaffe maskinen.. :p
og/ eller vandlig te fra butikk?

Spiser normalt.
Lever som om jeg er gravid.
Unngår koffein og sukkerholdig snacks/drikke.
Drikker ikke kaffi, er avholds ift.alkohol, så ikke så store endringer.

Jeg lurte på hva dere spiser før/etter innsett av embryo?
Forbereder dere kroppen for denne lange og tøffe prosessen eller lever dere som normalt?
Noen som går på en spesiell diett kanskje?

Selv går jeg på streng lavkarbo og har gått på det i ca 2 mnd. Har lest en del studier så selv skal jeg spise mest mulig proteiner og lite/ikke karbohydrater.
Starter opp den 6.9 med medikamenter så det blir spennende å se om dette faktisk stemmer. Lever i håpet! :D

Kan jeg spørre hva du spiser til måltider og hvor lenge det holder deg mett?

Snakket litt med spl om det, hun sa man ikke skal gå på diett og absolutt ikke prøve å slanke seg i prosessen framover nå, men at det er greit å fortsette å spise lavkarbo som jeg allerede gjør så lenge jeg får i meg alle næringsstoffene kroppen trenger. Fokuserer (videre) på å holde meg unna sukker og hvetemel, og så tar jeg bidronninggele (et par via bekjente hadde slitt i mange år og også hatt mislykkede ivf forsøk men ble plutselig gravide etter å ha tatt tilskudd med bidronninggele en periode).
Går også på bidronning gele og håper det er med på å lykkes.

Prøver igjen :p
Men er ingefær bra eller ikke for oss som får hjelp med ivf? :rolleyes:

Prøver igjen [emoji14]
Aner ikke men har ikke lest noe om at man skal holde seg unna det ihvertfall..jeg spiser det jeg, er jo veldig sunt og godt for kroppen til vanlig i hvertfall

Jeg har lest litt om denne teen og at den er bra for pcos. Men ikke helt den jeg synes er best. Men tenkte å prøve en kopp om dagen igjen.

Godt med te i kulde tida og.
Snapchat-1612072571.jpg

Det å ta bilder i huset her... Er ikke så lett

Beklager at bildet er litt utydelig, men var stadig noen som skulle stange og kose...:rolleyes:

Prøver igjen :p
Har heller ikke hørt noe om at ingefær har noe effekt. Men håper du deler erfaring med oss andre dersom det skulle lykkes :) Jeg prøver meg på ny kost i mitt 5. forsøk og håper det gir noe positive resultater :) Er ikke mange dagene til oppstart :D

Spiste som normalt både før og etter uttak begge gangene, var mer restriktiv med kaffe bare, og holdt meg selvsagt unna alkohol :)

Levde helt som vanlig. Er avholds og snuser/røyker ikke, så ingen endring.

Back
Topp