Hva gjør dere...

Tinkiwinki

Forelsket i forumet
...med babyene når de er våkne? Min er mye våken på dagen, ikke alltid like lett å komme på noe. En liten stund på babygymmen, ligge på mage, er med meg rundt på ting jeg trenger å gjøre, trilletur eller bad er som vi ofte gjør.

Mi er nesten ikke våken, så det går for det meste i mating - som kan ta veldig lang tid. Ellers leke litt i babygymen eller skravle litt med hverandre på sofaen;)

Kosing, babygym, henge med på husarbeid, magetrening, ligge forran speilet og titte. Og spising da [emoji4] Triller tur 2g pr dag :)

Snakke tull med hverandre, babygym, tur i vogn, henge over skuldra og se på universet...
Men helt ærlig går det mest i å prøve å trøste, og diverse teknikker for å få ut lufta fra systemet om dagen :(
Kvier meg litt for magetrening til og med siden han lager så mye lyder av det, og det er kjipt å få han til å grine når han er stille..

Mating, lek, henge på i bæresele mens jeg ordner i huset eller lager mat (sovner stort sett da), Imitere hverandres mimikk og lyder, "snakke sammen", levere og hente storebror (er som regel våken når vi starter og sover når vi kommer hjem), ligge på gulvet eller i fanget mens vi leker med storebror.

Vi tuller litt i speilet, ligger litt på magen og ser på lekene under babygymmen, eller slår litt på de i vippestolen [emoji4] Så besøker vi mormor.
Så er han jo med meg på trening da, men da sover han som regel.

Min sover mye. Men når han er våken så liker han sitte litt i vippestolen med vibrasjon å se på meg lage mat/se storesøster leke. Prøvd liiitt babygym men ikke vist stor intr. Magetrening. Ellers mye kos og snakk i fanget. Men som sagt sover mye. Da sover han enten på meg, nest ved siden av eller vogn.

Kan og være fornøyd med å ligge våken i vogn på trilleturer/shopping/cafeturer

Vi er mye ute å farter:)

Vi synger litt, "prater", ser på leker som lager lyd, går turer, er på kjøretur og handletur, er på besøk/har besøk av familie og venner, gjør husarbeid og dusjer/bader. Neste uke begynner barseltreff, og om et par uker begynner vi på babysvømming. Dagene raser forbi, og jeg føler kanskje at vi er ute og farter litt for mye!

Her går timene til pupp og til å prøve å få henne til å sove som også betyr slutte å gråte. Sammenlagt har vi kanskje en time om dagen da hun er våken og fornøyd. Da prater vi til hverandre, synger litt og holder opp leker som hun kan kikkke på. 2-3 min i babygymmen går også bra en sjelden gang.

Her er det mest mating, og soving. Han har ikke begynt å smile/snakke ennå, men merker han begynner å finne stemmen sin og ser frem til pludring. En del våkent går til å finne ut hva han vil når han gråter, det er ikke så greit ;)

Jenta vår sover en del på dagtid og vi er da gjerne ute og triller eller jeg benytter sjansen til å få gjort litt i huset. Et par ganger i uka stopper vi innom oldemor og oldefar på trilletur og da blir hun dullet med det når hun er våken.

Når vi er hjemme ligger vi en del på sofaen og «prater», titter på leker, bærer rundt i huset og bysser og synger når hun har luft i magen.
Kjøpte babygym i forrige uke og den er hun glad i. Kan fint ligge en halvtime og kose seg der, noe som er helt gull! Genial å ha med på badet så jeg får dusjet og gått på do i fred :)
Ellers ligger hun mye på brystet og koser/sover/dier.

Back
Topp