Hva gjør dere?

Ønsker2014baby

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Som sagt så sliter snuppa med og ta puppen (har for liten nippel..) hun er tydelig sulten, og suger på tommelen, og skriker. Jeg prøver og gi henne puppen, men da sovner hun x) og bare ligger der.. Med puppen så fint i munnen x) ikke får jeg lov til å bruke sånn skjold-greie heller.. Og hun har ikke spist siden 3..! Er så redd for at hun ikke får i seg nok :(( prøver og si det til jordmødrene her.. Men får ikke et ordentlig svar! Å hun ene vi hadde var bare sykt frekk i kjeften.. Argh.. Stakkars bebien min :(

Som sagt så sliter snuppa med og ta puppen (har for liten nippel..) hun er tydelig sulten, og suger på tommelen, og skriker. Jeg prøver og gi henne puppen, men da sovner hun x) og bare ligger der.. Med puppen så fint i munnen x) ikke får jeg lov til å bruke sånn skjold-greie heller.. Og hun har ikke spist siden 3..! Er så redd for at hun ikke får i seg nok :(( prøver og si det til jordmødrene her.. Men får ikke et ordentlig svar! Å hun ene vi hadde var bare sykt frekk i kjeften.. Argh.. Stakkars bebien min :(
Tror ikke det skal ha noe å si om du har liten eller stor nippel, for nesten hele areolaen skal inn i munnen på babyen!
Hvis du ikke har prøvd, så tar du handa di under puppen din og klemmer den som en tang, sånn at hele puppen din blir 'avlang' på et vis, da vil baby få bedre tak! Skal se om eg finner et demonstrasjonbildet!

Prøv å håndmelk og gi hun via et medisinbeger. Evt få de til å hjelpe deg med å legge hun til. Jo mer du legger til, jo mer produserer man. Ikke vær redd for å spørre, og husk at det er ikke personlig om de oppfattes frekke ol.
Jeg jobber selv i helsevesenet. Og veldig ofte så er det mer å gjøre enn det det er folk til, så de kan ha dårlig tid/mye og gjøre ol.

Sambuaren t søskenbarnet mitt fikk ikkje til å amma, ho fekk beskjed om at da va pga for små brystvorter av jordmødrene. Ho forsøkte desperat med alle 3 ongane, men va fyst med nr 3 ho fekk denne beskjeden, og klarte å slappa av med at da va ein grunn t at ho ikkje fekk da t.

Håpe da ikkje e så gale hos deg, og at du klar å få da t :)

ImageUploadedByBV Forum1414267682.158660.jpg

Sånn var det eg meinte! Det hjalp meg sykt i begynnelsen! Er jo ikkje sikkert det fungerer for alle, men verdt å prøve! Lærte denne teknikken på barselhotellet :)

Samme problemet her... det var jordmødrene på barsel som sa at det var fordi knoppen var for liten og det var de som foreslo skjold. Skjønner ikke hvorfor du ikke får lov til det..? Vi matet fra kopp på barsel + skjold. Nå har det gått 2 uker og det går sakte men sikkert bedre :)

De første døgnene har man jo bare litt råmelk, så hun sulter ikke i hjel. Men håper du kan få tak i en jm eller barnepleier son kan sette seg ordentlig ned med deg. Jeg har ikke store nippler og har fint fått til amming med begge mine, så ikke gi opp!

Jordmødrene og barnepleierne er der for å hjelpe deg! Få hjelp til å legge til, jeg ringte på hver gamg jeg skulle legge til i begynnelsen for å forsikre om rett teknikk. Jeg var på mor-barn vennlig sykehus og fikk streng beskjed om å si ifra om jeg trengte hjelp med amming og de hjalp mer en gjerne med å legge til brystet. Babyen din sulter ikke, men det er viktig med hyppig amming for produksjonen din :) Be om hjelp! Husk at du er såbar nå, og ting som blir sagt kan oppfattes mer krast enn det er ment som :) Heier på dere!

De skal jo hjelpe deg på sykehuset. Når hun min sovner så irriterer jeg henne litt på skinnet med fingen. Da suger hun igjen.

Sent from my LT15i using BV Forum mobile app

Var også på mor-barn-vennlig sykehus og fikk masse hjelp!
Det du og må huske er at du har nettopp født, melka er ikke i full svingom enda og baby har samla opp såpass at den kan gå et døgn eller to før den begynner å bli veldig sulten (sa de på sykehuset). Ta tiden til hjelp og gjør det som føles mest komf. At de ikke vil gi deg skjold er nok fordi at baby ofte da ikke vil klare å gå tilbake på vanlig amming, på samme måte som med flaske :)

Åh :/ for hun bare gråter når jeg legger brystet til.. Når gav dere babyene smokk? Snuppa her fikk nå et sykelig sutte/suge behov. Å ingenting hjalp (oppe å gikk med henne, tilbydde pupp) men for at både hun og jeg skulle få litt søvn, gav jeg henne smokken, å hun tok den med en gang og sovnet. Hun sugde og på fingeren min, så måtte gi hu smokk! vil liksom ikke få kjeft heller.. Men hallo! Det er jo min baby!

Har allerede grått en del.. Haha! Får så vondt i hjertet når hun gråter :(

Jordmødrene og barnepleierne er der for å hjelpe deg! Få hjelp til å legge til, jeg ringte på hver gamg jeg skulle legge til i begynnelsen for å forsikre om rett teknikk. Jeg var på mor-barn vennlig sykehus og fikk streng beskjed om å si ifra om jeg trengte hjelp med amming og de hjalp mer en gjerne med å legge til brystet. Babyen din sulter ikke, men det er viktig med hyppig amming for produksjonen din :) Be om hjelp! Husk at du er såbar nå, og ting som blir sagt kan oppfattes mer krast enn det er ment som :) Heier på dere!
Virker ikke som at de har tid her.. Her slenger de puppen i ansikte på hun, å går..

Skulle si at det er en grunn for at hun har et "sykt" suttebehov. Det er for at du skal produsere mer melk. Men jeg skjønner at man må ha litt søvn også.

Jeg opplevde at det var litt ulike svar på ting ettersom hvem som var på vakt på barsel, men prøv å snakk med dem. Fortell dem hva du føler, at dette er litt overveldende og at du bekymrer deg. Spør om ikke du kan få prøve et brystskjold (skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem, jeg blei tilbudt det uten å ha spurt).

Dette går seg til! Du kommer til å få det til fortere enn du aner :)

Skulle si at det er en grunn for at hun har et "sykt" suttebehov. Det er for at du skal produsere mer melk. Men jeg skjønner at man må ha litt søvn også.

Jeg opplevde at det var litt ulike svar på ting ettersom hvem som var på vakt på barsel, men prøv å snakk med dem. Fortell dem hva du føler, at dette er litt overveldende og at du bekymrer deg. Spør om ikke du kan få prøve et brystskjold (skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem, jeg blei tilbudt det uten å ha spurt).

Dette går seg til! Du kommer til å få det til fortere enn du aner :)
Har spurt! Men får masse forskjellige svar! Ja, jeg fikk tilbudt det av ei jordmor, også var det ei anna jordmor som sa noe annet.. Haha! Blir forvirra :/

Har spurt! Men får masse forskjellige svar! Ja, jeg fikk tilbudt det av ei jordmor, også var det ei anna jordmor som sa noe annet.. Haha! Blir forvirra :/
Du må bare prøve deg frem og finne ut hva som funker for deg. Og du er på et sykehus, det er det tryggeste stedet for babyen din.

Jeg var også søvnløs og desperat i begynnelsen. Babyen gråt og jeg gråt. Hun fikk pupp hele tida og andre dagen etter fødsel fikk jeg pumpe meg for å se om jeg hadde melk. Der var next to nothing så de begynte å veie før og etter amming for å se hvor mye hun spiste. De kom frem til at de ville gi litt morsmelkerstatning etter jeg hadde ammet så hun ble mett og vi begge fikk litt søvn.

Hun sovna ved puppen og jeg måtte holde henne våken. Jeg masserte inni hendene og under føttene. Tullet med beina hennes. Hver gang jeg tok henne vekk fra puppen så våknet hun skrikende.

Jeg følte meg hjelpesløs, tenkte at dette klarer jeg ikke. Det var vondt. Jeg ble sår fordi hun hang på meg hele tiden. Men det tar tid med amming. Jeg fikk godt med melk 4 dager etter fødselen og da løsnet ting veldig. Lillemor gikk mye ned i vekt i begynnelsen. Jeg var kjempe bekymret men vi fikk snudd det. Pumpa som en gal og ga melk med en liten medisinkopp fordi hun bare sovnet.

Får så vondt av å lese det du skriver. Det er ikke godt å sitte med de følelsene du sitter med nå. Du er full av nye hormoner og er blitt mamma for første gang. Det er overveldende!

Du må bare prøve deg frem og finne ut hva som funker for deg. Og du er på et sykehus, det er det tryggeste stedet for babyen din.

Jeg var også søvnløs og desperat i begynnelsen. Babyen gråt og jeg gråt. Hun fikk pupp hele tida og andre dagen etter fødsel fikk jeg pumpe meg for å se om jeg hadde melk. Der var next to nothing så de begynte å veie før og etter amming for å se hvor mye hun spiste. De kom frem til at de ville gi litt morsmelkerstatning etter jeg hadde ammet så hun ble mett og vi begge fikk litt søvn.

Hun sovna ved puppen og jeg måtte holde henne våken. Jeg masserte inni hendene og under føttene. Tullet med beina hennes. Hver gang jeg tok henne vekk fra puppen så våknet hun skrikende.

Jeg følte meg hjelpesløs, tenkte at dette klarer jeg ikke. Det var vondt. Jeg ble sår fordi hun hang på meg hele tiden. Men det tar tid med amming. Jeg fikk godt med melk 4 dager etter fødselen og da løsnet ting veldig. Lillemor gikk mye ned i vekt i begynnelsen. Jeg var kjempe bekymret men vi fikk snudd det. Pumpa som en gal og ga melk med en liten medisinkopp fordi hun bare sovnet.

Får så vondt av å lese det du skriver. Det er ikke godt å sitte med de følelsene du sitter med nå. Du er full av nye hormoner og er blitt mamma for første gang. Det er overveldende!
Åh, kjenner meg igjen mye her altså! Men ja! Jeg må bare mase på de rett å slett...! De sier det et vanlig at se går ned i begynnelsen, for å se gå opp igjen?.. Uff.. Mye en må tenke på altså. Men åh, som jeg elsker og være mamma!

Back
Topp