Hva gjør dere?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Er dere sammen med babyen hele dagen, eller tar dere noen minutter "for dere selv" mens baby ligger på leketeppe?

Hva gjør dere med babyen?

Og tar dere opp babyen ved det minste tegn på gråt, eller avventer dere litt?

Ehh... her ligger baby stortsett ved siden av meg i sofaen og prate! Ho e veeeeldi selskapssjuk... hvis eg ligge ho på leketeppet går d 5 min så begynne ho å skrike :P

Når ho sover så rydder eg hus eller driver litt hobby ;)

babyjente 27 Juli ♡

Hun koser seg på babyteppe og jeg kan kose meg med en kopp kaffe :) Tar henne som oftest raskt når hun gråter.. Men noen ganger må hun vente litt, viss jeg hjelper søsknene med noe. Ser an gråten også da ;)

Jeg har begynt og endelig få veslemor til å ligge litt for seg selv, så jeg kan spise o.l. i løpet av dagen:p Vi sleit veldig med ar hun gråt så hun ble rød og gispa etter luft, så fort hun blei lagt ned, enten sovende eller våken. Men nå virker det som det har snudd litt, heldigvis:)
Jeg tar henne bare opp hvis hun gråter skikkelig, og du hører hun er sulten eller sint, surver hun bare får hun ligge litt til.

♥Termin 25.07.13-Prinsessa født 19/7-13♥

Hun er en skikkelig mammadalt, så når hun er våken er hun stort sett med meg hele tiden. Kan ligge noen min på babygymen, ellers sitter hun i vippestolen når jeg må få gjort noe ;) sover endel da, så da får jeg jo egentid!

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Er dere sammen med babyen hele dagen, eller tar dere noen minutter "for dere selv" mens baby ligger på leketeppe?

Hva gjør dere med babyen?

Og tar dere opp babyen ved det minste tegn på gråt, eller avventer dere litt?

Er aldri langt unna nei. Men sover hun så er det "megtid" !! Kan også sitte å strikke litt eller rydde mwns hun liggee våken for seg selv men siden hun aldri er lenge våken av gangen blir det sjelden. Må bryke våkentiden til å ligge på magen å trene noe hun ikke liker. Jeg hører ann gråten før jeg tar henne opp. Hun får lov å kjefte men gråte får hun ikke så lenge jeg ikke er opptatt med storebror ;-)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Han koser seg masse under babygymmen sin og uroen sin. Kan ha noen økter der ila dagen mens jeg spiser, slapper litt av etc. Men er også ofte sammen med ham ved babygymmen. Syns han er veldig tålmodig på "egentid", og tror faktisk han liker det ganske godt.

Jeg tar ham opp eller prater med ham til han blir fornøyd med en gang han griner eller sutrer ja. Jeg tror ikke det blir mindre sutring av å la dem ligge og sutre, tror heller det fører til at de bruker "sterkere krutt" ved neste anledning, sånn at man får mer grining. Det er jo deres måte å fortelle oss på at noe ikke er ålreit. Da er det viktig, syns jeg, å hjelpe dem å regulere seg selv. Av og til er man på do, holder på med vann etc som gjør at det tar noen sekunder, selvfølgelig, jeg løøøper ikke til liksom ;-)

Hun kan gjerne ligge en stund på babygymmen mens jeg gjør litt husarbeid, dusjer, lager mat, strikker e.l. Hun trives bedre på gulvet enn i vippestolen, så den bruker vi nesten ikke. Jeg løper ikke til ved litt småsutring, men lar henne ikke ligge og gråte.

Han koser seg på babygymmen sin om humøret og formen er riktig. :)
Da ligger han og snakker til bamsene, ser seg i speilet og i dag strakk han ut armen flere ganger så han kom borti lekene - første gang!!! :)
Jeg tar han som når han blir lei for jeg vil at han skal ha positive assosiasjoner til babygymmen sin. :)

Mini koser seg på babygymen sin hvis han er mett og fornøyd. Jeg tar han opp om han sutrer, da trenger han som regel kos eller mat. Ikke mye alenetid her med en hund som har løpetid og sambo offshore. Men vi koser oss sammen, er mini sutrete og det er noe jeg må gjøre bære jeg han i sjal :) da sovner han momentant, elsker å ligge der.

Termin 30 juli, gutten kom 21.07.2013 :)

Jeg er som regel sammen med han hele tiden, for han har ikke helt fått opp øynene for babygymmen. Ansikter er fremdeles det mest spennende :) Han er derimot blitt veldig flink til å sove i kurven sin på dagtid, så da gjør jeg litt husarbeid og noen minutter for meg selv da. :)

Det blir selvfølgelig mye tid med babyen, men det er bare koselig. Hun er blitt mye flinkere til å underholde seg selv, enten i babygymmen eller vippestolen... Når det gleder søvn på dagtid er det mer varierende. Noen ganger sover hun flere timer i løpet av dagen, mens andre ganger er det kun en halv time i løpet av hele dagen...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg er med ham hele tiden mens han er våken. Han har ikke helt funnet roen på babyteppet eller vippestolen...
Så egentid med mat, kaffe, strikking, etc får jeg når han sover...
Får litt egentid når jeg triller tur med ham. Da er han stort sett rolig, enten han sover eller er våken

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Back
Topp