Hva gjør dere?

samme som jeg alltid gjør egentlig. Legger hun på brystet mitt og bysser, kanskje shusher litt det roer henne veldig med den lyden.

Bysser og bruker litt hvit støy, for det pleier å roe henne ned.

Når byssing ikke funker da? Nå har vi hatt to kvelder på rad hvor vi må frem med sukkervann og malt på sutten.. Er mildt sagt sliten:/

Stå under kjøkkenviften, slå på støvsuger. Eller lag høy Shhh lyd selv... Samtidig som du bysser, og gir smokk om hun tar det... Evt ta inn vogna og kjør over dørterskelen frem og tilbake... Viktigst av alt, prøv å tenk at dette går over og er kun for en periode... Lettere sagt enn gjort men...

Om du føler hun har vondt i magen kan det hjelpe at hun får ligge på magen og at du dunker litt i ryggen for å få ut luft...

Spørs jo litt om hun har vondt i magen eller bare trøtt. Ved magevondt pleier jeg å stryke henne i sirkler over magen eller "sykle" med beina hennes, evt legge henne på magen å stryke over ryggen/rumpa.

Når hun er overtrøtt, setter jeg vogna ved kjøkkenvifta som skrus på fult, eller jeg lar vannet renne i krana. Radioen fungerer også, og duren av støvsuger. Greit at lyder er nøkkelen til ro når hun har to storebrødre
 :-)

om ingenting hjelper ville jeg forhørt meg på hs i tilfelle det er noe annet....

Da snuppa her var 3-4 uker var hun veldig urolig på kvelden. Kun pupp fungerte egentlig. Etter at jeg endelig fikk henne til å ta sutt så ble det bedre, men tror også det ble bedre uansett. Har hørt at babyer ofte er veldig urolige når de er rundt en mnd gammel.

Har heldigvis fått ei denne ganga som er ganske rolig. Ho andre måtte vi gå lenge å bære på i alle mulige måter, uten at de hjalp, for så at ho slutta å grine når vi la ho ned etter ben timer m bæring. Vi ga ho flaske og hadde ho liggende kun på venstre arm når ho ble matet, så viste seg at ho hadde fått stiv nakke i tillegg til kollikk. Ho vi har nå roer seg når vi legger ho på magen oppå vår mage. Eller kollikkgrepet. Eller til puppen.

Heleneholt skrev:
Hva gjør dere for å roe ned babyene når de er urolige og overtrøtte på kvelden?

vippestol med vibrering!! looove it 

Back
Topp