Hva gjør dere

Pallar

Elsker forumet
om en uventet utgift dukker opp?
Her har vi ikke ei krone til overs. Planen var å endelig begynne å spare litt. Vi har akkurat kommet oss ut av en innkassomølje, grunnet en litt uheldig, økonomisk situasjon, under permisjon. Så vi har ikke spart opp noe som helst enda. Nå sitter vi fint i det med 15000 kr i minus på noe som vi må fikse i romjula.
Så, hva gjør dere når dere blir desperate? [:(]

her lever vi fra lønning til lønning, så ikke noe til overs her heller desverre..
men skal sjerpe oss i 2011 da! jeg har byttet bank, slik at vi har en felles konto som vi skal sette inn faste beløp på i mnd til regninger osv..og en felles sparekonto[:)]

Viss vi overhodet ikkje har noen penger i det hele tatt til å betale en uventet utgift så får vi som regel hjelp fra foreldrene våre [:)]
Men vi har buffer konto så er sjelden det skjer heldigvis [:)]

Har hver vår buffer med hvertfall en månedslønn innestående til uforutsette ting...

Om jeg er desperat så selger jeg noe på finn som jeg ikke trenger,
ELLER ringer pappa[8D]

Han stiller alltid opp.

Men vi er heldig og har litt i bakhånd så kommer det noe uventet så har vi alltid penger stående.
Jeg er en skikkelig gjerrigknark så jeg har i siden sommer spart 9ooo kr og jeg går på APP.
HATER og ikke ha penger stående.

Vi har spart hver eneste måned i 6 år..lar aldri det gå helt tomt, slik at vi har i slike tilfeller..!
vet desverre ikke om jeg kan hjelpe med råd..!

Vi har reservekonto vi...[:)]

Vi har heldigvis en buffer.

Betaler den fra regningskontoen som regel...

Vi setter inn et fast beløp hver mnd som skal dekke månedlige utgifter. Det beløpet er satt litt høyt, i tilfelle vi har glemt noe.

I tillegg har vi begynt å spare opp en buffer i en helt annen bank det vi ikke har noe kort til. Den er ikke så stor, og vokser sakte (typisk de 5 kronene jeg får i rente en mnd, eller den 200-lappen som var igjen på konto lønningsdag).

Worst case hadde vi kjøpt noe med betalingsutsettelse [:)]

Vi har spart en del i fond. Men er det skikkelig krise kan vi låne med mamma og pappa eller svigers[:)]

Har bufferkonto, så vi har alltid penger til uforutsette ting.

Vi klarer oss bra etter jeg fikk 100% jobb. Utrolignok klart oss i 1,5 år på at jeg har hatt deltidsjobb.

Nå har vi gjort tiltak, vi har felles konto, egen regningskonto som vi setter av 15000 fast hver mnd. Så deler vi på mat og drivstoff.. Sparer barnetrygnen tid snuppa, og prøver og spare til oss men skal bli bedre nå fra januar. Da vi har kommet asjour med rgninger og alltid er i pluss [;)]

Har egentlig ingen andre råd. 15000 i minus er gannske mye, så da er det et eller annet dere må kvitte dere med tenker jeg!

Lykketil [;)]

Spør pappa [:D]

Da må jeg spørre sparekonton min om lov til å ta ut penger [&o][X(][>:]

Back
Topp