Hva gjør dere på som er sm?

Mamma-til-to-skatter

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Desemberlykke 2018
Jeg er sykemeldt 60%, men kjenner at det ikke fungerer likevel, og må nok takke ja til 100% sm. Men hv gjør dere på om dagene?? Nå har jo jeg bekkenplager til tusen da, så kanskje ikke så altfor mye jeg kan gjøre, men føler dagene blir lange. Snuppa går i bhg (heldigvis) Så det blir bare meg her hjemme til gubben har komt hjem eller til jeg henter snuppa vår. Noen tips? 

Her går det i forefallende arbeid, som klesvask og diverse... Ellers er det ikke mye å gjøre.

Overraksende nok synes jeg dagene flyr av gårde til tross for at jeg går hjemme med svangerskapspermisjon. Jeg vasker, rydder, vasker klær, sover en del siden jeg sover elendig på natta, syr litt, prøver å gå meg en kort tur hver dag, venninnebesøk og besøker mamma ganske ofte. Så er det middagslaging til sambo kommer hjem og nå har jeg også laget en lang liste over ting som ordnes til prinsen kommer, så over påske tar jeg vel fatt på den. Ting går ikke så fort som før og det gjør jo at jeg ikke trenger så mye å fylle dagene med. Hehe.

Jeg har samme problem men har nå begynnt på en babybok som jeg lager fra bunnen. Har fikset meg noen bøker som jeg skal lese. Og samboeren har kjøpt noen playstasipn spill som passer en dame men er litt kjedlig å sitte stille :)

jeg gjør ikke så mye. begrenset fordi jeg får fort vondt. Men går frem og tilbake til bhg. ( leverer og henter) gjør litt husarbeid. kjenner fra dag til dag hva jeg orker. må også få inn 1 time søvn på dagen for å fungere

Jeg jobber kun 25% nå (men er på jobb 2-3 dager i uka), men synes dagene går himla fort! Har gått mye lesestoff her + har begynt å strikke, noe jeg aldri trodde jeg kom til å gjøre! Ellers er formen heldigvis såpass at jeg møter venninner til lunch, diller rundt i byen, surrer litt heime++... [:)]

Ja, den blir jo en liten lur på dagen, pluss handle og lage mat. Og litt vask av klær når jeg klarer da. Så dagene går jo. Men av og til føler jeg at jeg går bare å suller, ikke får gjort noe. Men nå nærmer det selg snart at jeg kan beg å gjøre litt i stand til bebisen kommer. Vask av tøy, og sette opp seng og slikt[;)] Det gleder jeg meg til. Og få hentet vognen og slikt også. Da kan jeg dulle litt.. Pluss så går jeg til og fra bhg. Vel og merke bare 2 min å gå, men det holder med mitt bekken[;)]

Blir gjerne til at man gjør litt husarbeid, og gjerne sover en time midt på dagen..
Også kan man jo gå på cafè med venniner når formen er god, shoppingrunder til babyen og sånne ting å..
Jeg går mye turer selv om jeg er 100% sykemeldt, så jeg ikke skal stivne helt her hjemme.. [:)]

Syns dagene flyr jeg. Jeg sover til 9-10 (11 [8|]) Så spiser jeg frokost, sitter på BV, ser på TV, rydder og vasker litt, tur med hunden.
Ellers syns jeg det støtt er noe, jormor, UL, kiropraktor, lege, NAV. I tillegg er min mann sykemeldt, og etter nylig operasjon kan han ikke kjøre bil, så jeg er sjåfør, kontroller på sykehus, lege, kiropraktor osv osv.

Mye mer som skulle vært gjort hjemme, oppussing av barnerommet henger over meg... en dag nå...

Men forslag til deg; Scrappe, sy, strikke, hekkle, SHOPPE! [:D]

Jeg er ikke sykemelt, men går heime me minstemann. han begynner i barnehagen om 1 mnd. elste mann går i barnehagen.
Gjer ikke så veldig mye igroen, veldig sliten, å sliter me bekken. Så glede meg til mistemann skal begynne i barnehagen.

jeg har så ufattelig vondt i ryggen, så jeg får ikke gjort noe særlig :/ før vaska jeg gulv hver dag(har to hunder, så det må til), men om jeg våger meg frem med moppen eller filla nå, blir jeg sengeliggende :/

Så jeg slapper av, tørker litt støv, rydder litt, og vasker klær :P

Er fullt sm jeg. Bekkenplager :( Kan gå til postkassen, men lengre så gjør det vondt :( Så jeg kjører til og fra steder i itllegg til å passe på hesten min som skal ha bebis innen tre uker :)Gleder meg masse!

Uff har blitt så lat.. Sover til ni halv ti, lang dusj og så blir det å se på tv, en tur i matbutikken og videre tv-titting før det er middagslaging til gubben kommer hjem fire! Lite givende hverdag.. Men jaggu som dagene flyr! Fått aktiv sykemelding noen timer noen dager i uka, men føler nesten at jeg ikke ha tid til det hehe.. Sitte hjemme og jobbe på pcen bare, må bare skjerpe meg og stå opp tidligere.. Orker lite husarbeid pga bekken og kynnere, det er kjedelig, fordi det gror igjen her.. Gubben er lat han og [;)]

her er det "fullt kjør" hele dagen i og med at tuppa ikke har fått bhgplass, så flaks på en måte at jeg er sm da.. Men har visst det på forhånd lenge at jeg kom til å bli sykemeldt. Permisjonen min med snuppa gikk ut 18 mars så ikke vært sykemeldt så lenge enda da men..
Her står vi opp 07-0730. Dagen går jo med til å være med snuppa, igjennom måltider, lek, en bitte liten tur med vogna akkurat så hu sovner også sover hu ute da i 3 timer (deilig, da kan jeg endelig slappe av). Så er det middag og plutselig natta etterhvert på snuppa.[:D]

Mange gode tips her ja. Syns ikke det har blitt så mye husarbeid osm det burde. Siden jeg har jobbet 40 % så vil jeg ikke slite meg ut de dagene jeg skal slappe av. Men idag ble jeg 100% sm siden det bare ble verre å jobbe. Så nå blir det flere lange dager. Men jeg skal nok få fyllt de med fysio og jordmor og slikt tenker jeg. Pluss jeg har jo lille snuppa da. Så jeg er ikke hjemme igjen fra bhg før rundt 10 om morningen. Leverer hun litt seint siden jeg ellers bare er hjemme.

jeg holder hodet over vann[8|] de dagene jeg må ha Mali hjemme prøver jeg å finne en playdate til henne som jeg veit jeg kan være lenger enn 2 timer til.. for ut og inn av bilen makter jeg så vidt[:(]

syr voksiposerog scrapper når jeg har tid til overs og Mali er ho sbarnevakt erl noe da.. ligger mye på soffan og på babyverden[;)]

er jo hos fysio 2 ganger i uka.. så dagene går fort synes jeg..

Jeg er 100% Sm, vært det siden slutten av Jan ,pga mye problemer med slitasje i ryggen .nå har jeg også Stadig blodtrykksfall og mye kynnere Så må pent ta livet med ro:/ jeg hAr lånt meg noen gode bøker, begynt å strikken jakke til babyen, ogSå blir det jo husarbeid som de andre her nevner. Jeg baker mye og er ofte på lunsj med venninner, både ute og hjemme. Har også laget lappeteppe, også noen fine rammer med nydelige dikt, som henger på barnerommet..;)

Back
Topp