Hva gjør dere på om dagene?

Arya31

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Her er det langt i fra "kjedelig" for vesla vil underholdes dagen lang :) synes det likevel er vanskelig å fylle dagene. Hun er vanskelig å mate andre plasser enn hjemme og det ender alltid i ramaskrik når vi er andre plasser. Vi holder oss mest hjemme pga dette. Hun er glad i trilleturer, men det funker ikke nå når været ikke er optimalt.

Så hva gjør dere om dagene?
 
Det er rart med det, selv om vi ikke gjør så mye flyr likevel timene avgårde. Vi er også mye hjemme pga amming, men også soving. Han er ikke så lett å legge borte selv om vi prøver. (Vi begynte med mme som han får når vi er ute på besøk, så får han mm hjemme. Dette har hjulpet mye på matproblematikken vi hadde tidligere når vi var på besøk, da han ikke klarte å konsentrere seg og kom inn i en negativ spiral.)
Hjemme blir det litt lek og underholdning. Og han er med på kjøkkenet og ned i vaskekjelleren når noe må gjøres, og sitter gjerne i bæreselen. Vi prøver å få til en trilletur om dagen når vi ikke har noen avtaler, men er ikke alltid vi får det til med tanke på vær og temperatur.
 
Blir gjerne en trilletur om dagen, også går det litt tid til fysioterapi og mye leking. Deltar også jevnlig på babytreff :)
 
Her i huset starter dagen rundt 9.00 :)

Vi har hund og det blir minst to trilleturer med hunden før mannen kommer hjem fra jobb. Lille sover kun i vogna på dagtid,så det passer fint... da sover han alt fra 1,5-3 timer.

Ellers er vi på barseltreff, besøk hos mamma og pappa, jeg gjør husarbeid når lille sover, og noen dager er jeg på trening mens lille er hos mamma og pappa ;)
 
Vi leker under babygymmen, øver på rulling på matta, synger, danser, jeg ordner ting i huset mens hun sitter i sjal/sele, koser, ammer og øver på å spise med skje når vi er hjemme.

Vi triller hver dag, og ellers går det blant annet i besøk, treff med barselgruppa, babysvømming, babysang, babykino og babyomvisning på museer.

Jeg synes dagene bare flyr avgårde og at det er enten mandag eller fredag hele tiden.
 
Vi leker under babygymmen, øver på rulling på matta, synger, danser, jeg ordner ting i huset mens hun sitter i sjal/sele, koser, ammer og øver på å spise med skje når vi er hjemme.

Vi triller hver dag, og ellers går det blant annet i besøk, treff med barselgruppa, babysvømming, babysang, babykino og babyomvisning på museer.

Jeg synes dagene bare flyr avgårde og at det er enten mandag eller fredag hele tiden.

Høres ut som mine dager :)
 
Går tur med hunden enten med vogn eller ( oftere) men bæresjal. Leker, øver på rulling. Blir mye amming og sofasitting da hun ikke sover noe annet sted enn på meg, men hun sover alt for lite også da.. Føler ikke jeg får gjort så mye annet, leiligheten ser ikke ut.. Blir noen treff med egenlaget barselgruppe, folk jeg treffer via forumet her :) Sitter alt for mye på bv forumet og facebook :p
 
Akkurat nå er vi inne i en pumpeperiode for å øke melkeproduksjon, så vi vasser inne mens jeg har pumpa på puppen:p lillemann krever ikke stort og er en solstråle dagen lang så lenge vi følger rytmer med spising og soving. Øver oss litt på grøtspising og trener mye på gulv:)
 
Gutten min krever underholdning hele tiden når han er våken, og sover ca bare 1,5-2 timer fra 07:00-08:00 til 16:00.
Vi bruker laaang tid på stellebordet om morgenen med vasking, leking, synging o.l. Så sitter han ofte i vippestolen og ser barnetv slik at jeg får kle meg og spise. Så går dagen ut på å unngå at han skal kjede seg, noe som fører til at når mannen kommer hjem er denne mamsen helt utpeisa.
Han hater vogn, liker bæresæle kun når han er trøtt, så det blir veldig mye leking på gymmatta, jeg må være tilstede hele tiden, han gråter med engang vis jeg må løpe på do eller andre små ting :)
Så jeg håper at orkanen som er her i nord snart går over slik at vi ikke er isolert lengre og kan dra på besøk til folk/shopping(med pojken i bæresæle).
 
Back
Topp