Hva gjør dere på om dagene?

mortil3stk

Forelsket i forumet
Jeg synes dagene går så fort og vesla forandrer seg stadig. Nå kan hun smile, innimellom ler hun og pludrer :) Er så kjekt å se at hun virkelig er glad når hun ser ansiktet mitt :)
Hun liker å ligge under babygymen, men er fortsatt litt utålmodig når hun ligger på magen..men er veldig sterk i nakken nå..holder hodet godt.

I går fikk hun prøve babybjørn bæresele for første gang:) Det likte hun veldig godt, fulgte godt med på alt jeg drev med :)

Vi har ikke noe faste rutiner på dagene, men hun er våken alt fra en til max to timer før hun vil sove igjen.. Sover godt i vuggen sin inne og sover godt i vogna når hun endelig har roet seg.. Det hender jeg må gå litt før hun sovner.. I dag prøvde jeg noe "nytt", jeg visste at hun var klar for soving...så jeg la henne i vuggen for å se om hun sovnet...Hun lå en liten stund og hun sovnet helt av seg selv :) Jeg må som oftes amme eller bysse henne i søvn..Hun pleier å gråte hvis jeg legger henne ned når hun er trøtt..
På kvelden blir det hyppigere amming. Etter kveldsstellet så ammer jeg henne på soverommet, så har hun som regel roet seg innen en time. Nå sovner hun mellom 21.00 og 21.30..våkner en gang på natten..som regel 03.30 og så er det morgen klokken mellom 07.00 og 07.30 :) Da må jeg opp med storebror som skal på skolen.. Da ligger vesla å pludrer med storesøster :) Storesøster på fem kommer fortsatt inn på natten..så det blir litt trangt i sengen :)

I morgen formiddag skal jeg ha babyklubb :) Det er vårt første treff utenom helsestasjon...så jeg gleder meg veldig:))

Hvordan er deres dager med babyen/e?

Her er det morgen alt i fra 07.00 til 09.30. Eg er oppe i sju tiden og får storesøster og pappaen ut dørene.
Dagene er veldig varierende, men han sover stort sett mye på formiddagen. Liker å ligge en stund under babygymen, men ikkje fullt så glad i å ligge på magen -er derfor ikkje så sterk i nakken enda.

Eg prøver å ikke ha alt for mye på programmet om dagene, for ef merker han sover så mye bedre når vi ikke færer her og der. Men prøver å gå turer, er med på trim med baby, skal være med på babysang en gang i uka, også har vi noen treff innimellom med de andre mammaene og deres søte babyer her i haugesund :)

Ellers så går jo dagene til husrydding, middag og kos med storesøster :)

Dagene går til alt fra rydding og det vanlige til å prøve å gå en tur. Andre dager blir det bare soving på oss begge etter lange netter og kvelder. Av og til vil han bæres og bysses nesten hele dagen så da blir det bæresele og begrenset hva annet man får gjort... Han er veldig våken på dagtid som regel og er ganske selskapssyk. Er han fornøyd så er han flink til å ligge på babygymmen og i dag har han faktisk rullet for første gang. Fra rygg til mage 3 ganger etter hverandre! :D Armen lå nok sånn til at han tok den i bruk. ;)

Her starter vi dagen mellom 7.15 og 8.15 en gang. Da holder han bare en times tid før han trenger en hvil igjen. Så da er det stell av ham, dusj og frokost på meg og så hvil på ham. Vi et mye ute og finner på ting; ærend jeg vil ha gjort, turer i marka, tusle i bydelen her, treffe andre i permisjon (har 2 kolleger og 3-4 venninner hjemme med baby), barselgruppe ukentlig (er med ofte, men ikke hver uke), rydding og ordning i hus og surfing på nett, lek på gulv og i babygym og mye sangkos med baby :-). Må si jeg nyter dagene til det fulle. Har en god trilletur stort sett hver dag, men får se om det blir like mye av det når været blir kaldere da ;-) Oslo har jo jammen hatt sommer helt til nå!!
Når mannen kommer hjem, koser vi oss oftest hjemme, spiser og prater og han tar baby mye. Kveldene varierer litt. Hatt perioder med mye uro, men det har bedret seg betraktelig siste tida. Steller ham mellom 19 og 20 (følger hans trøtt/våken-syklus her og prøver å time det). Stell i dempa belysning, vask, amming, natta til den foreldren som ikke skal legge (vi tar annenhver kveld), nattasang og voksen sammen med han til han roer seg for natta. Det kan ta fra 5 min til over en time, så vi er ikke helt stabile der enda ;-) hehe...
Våkner oftest i 3-tida og 6-tida for å spise. Kan av og til "kave" litt, ikke grine, men grynte litt, før han sovner etter nattamming. Vet ikke h ordna jeg skal løse det. Sovner alt fra etter 2 min til 40 min... Håper vi slipper mye av 40 min-ene..... ;-)
Alt i alt veldig ålreite dager, men kveld og natt minst stabilt.

Skal på babysvømming fra oktober. Pappan er på øvelse hver torsdag kveld. Jeg skal fra denne uka starte å ha meg en treningsettermiddag/kveld på sats eller ute, og mannen ev gi flaske. Håper også at jeg tør å ha litt barnevakt etter hvert, så jeg og mannen kan ta en middag ute, gå på kino eller noe sånt av og til :-) Syns parforholdet er veldig sånn "teknisk " nå, å drive bedriften barseltid a/s på en måte, så trenger litt mer romantikk snart ;-)

Back
Topp