Hva gjør dere om dagen?

Spiri

Flørter med forumet
Junior har blitt 1,5mnd, og er plutselig mye mer våken og krever underholdning. Hva gjør dere om dagene? Det er jo for tidlig å være med på så mye aktiviteter, og barseltreff har ikke kommet i gang enda. Hender det blir lange dager, og det er begrenset hvor lenge det er greit å være i fang/på gulv/babygym/trilletur.. Hva gjør dere andre for å underholde babyen?

Her sover lillegutt såpass mye enda,og når vi ukke er på trilletur, ligger hsn i fanget og jeg prøver å lure ut et smil eller to :) ellers sitter han i vippestolen mens jeg gjør husarbeid, prøver å gjøre han interessert i noen av lekene hans osv.... har ikke begynt med leking på babygym enda,men tenkte å prøve i morgen :)

Min jente er bare akkurat 1 mnd så hun sover enda ganske mye. Men når hun er våken så snakker jeg med henne, lager grimaser, og synger litt av og til :P Bruker goood tid på stellebordet, og snur henne over på magen av og til for å trene nakken. Hun klarer å ligge en liten stund for seg selv i vippestolen, og så tenkte jeg å finne fram babygymmen i morgen.

Her er tuppelure 7uker og hun sover nok en del enda;-) men når hun er våken er hun på fanget, der synger vi, tuller med armer og bein, prater masse sammen. Bruker tid på stellebordet, der ligger vi på magen, ser på sommerfuglen vi fikk i libero pakka og skravler mer med hverandre. Hun kan også ligge litt for seg selv i vogga mens jeg henger opp klær, lager middag eller hjelper til med lekser. Babygym kommer nok frem etterhvert, når annen underholdning blir for kjedelig;-)

Småen er 8 uker, snart 9 :o (hjelp tiden flyr). Han har nettopp vært gjennom utviklingstrinn 2, og jeg merker at han er mye mer våken, og interesserer seg for det som skjer rundt han. Han liker å leke med babygymmen, og sitte i vippestol. Bruker også tid på å tulle med han i fanget, eller at han ligger på brystet hos meg og trener nakken. Det synes han er kjempegøy for da kan han speide til både høyre og venstre. Akkurat nå skal jeg begynne å lage litt soverutiner og legge han litt tidligere, altså før jeg og pappan går pg legger oss. Ellers går vi turer for eksempel :) han sover jo også en del enda på dagen da :)

Vi synger, ligger på magen, får babymassasje, koser, leser bok.

Prater, synger, bærer rundt så han får se på ulike ting, trener og ligger litt i babygym. På kvelden tar vi av klær og bleie å masserer, det er nok favoritt aktiviten så langt:p

Har gått trilletur nesten hver dag den siste uka! :) Begynner å få litt rutine på ting nå. Skal ta fram babygymmen og bruke gulvet litt mer framover.

Lillemor liker å se i speilet og er veldig gla i å ligge under ei uro med fargerike figurer som snurrer rundt mens det spilles musikk....

Hun her er snart syv uker, men hun skal kun ligge i armene. Begynner å bli litt kjedelig ettersom jeg klør etter å få gjort ting hjemme :p men vi triller turer, går toppturer (med bæresæle), snakker og koser.

Hun her er snart syv uker, men hun skal kun ligge i armene. Begynner å bli litt kjedelig ettersom jeg klør etter å få gjort ting hjemme :p men vi triller turer, går toppturer (med bæresæle), snakker og koser.
Det skjønner jeg! Noen dager får jeg heller ikke gjort noe og jeg blir helt stressa og uvel når ting "flyter over".

Har du begynt med babygym? :) Da jenta mi var baby (i fjor :D) husker jeg hun kunne ligge i en halvtime-time under babygym. Men husker ikke nøyaktig hvor gammel hun var da.

Blir mye kosing, prating, dulling, "lek" og trilleturer.

Junior har blitt 1,5mnd, og er plutselig mye mer våken og krever underholdning. Hva gjør dere om dagene? Det er jo for tidlig å være med på så mye aktiviteter, og barseltreff har ikke kommet i gang enda. Hender det blir lange dager, og det er begrenset hvor lenge det er greit å være i fang/på gulv/babygym/trilletur.. Hva gjør dere andre for å underholde babyen?
Hva tenker du på når du sier det er for tidlig og være med på så mye aktiviteter? :)

Back
Topp