Hva gjør dere når sykedagene er brukt opp ?

me84

Elsker forumet
Noen som har brukt opp alle sykedagene på barna ? Skal jo ikke så mye til hvis de hangler med forskjellige virus ol i ukesvis :-( hva gjør vi da ? Er ferie dager el ulønnet perm eneste alternativ ? Kan man få sykemelding fra legen ?

Permisjon uten lønn eller feriedager. Pleiepenger om det er alvorlig sykdom eller noe.
Man får bare sykmelding på grunn av egen sykdom.

Vet det går å søke om ekstra sykedager dersom barnet er mye syk, men om det gjelder barn med spesielle diagnoser eller noe vet jeg ikke. Ellers er det vel som du sier å bruke feriedager og ulønnet permisjon.

Tror det var pleie penger jeg fikk i fjor.
Junior var 1 uke på sykehus og måtte være hjemme en uke etter det for å hente seg inn igjen.
Fikk en erklæring fra fastlegen om at junior var syk, leverte den til jobben også tok de det videre.
Fikk brev fra NAV om at jeg da hadde fått flere sykt barn dager.

Dagene går fort når det er sykdom hele tida ja:confused:

da må man jo eveltuelt bruke egenmelding da

Bruker pappa.....
Min mann reiser på sjøen, så vi krysser alt vi har å krysse, at ungene er syke når han er hjemme. De er sjelden syke heldigvis. Eldste er 12 år, så ved litt feber, kan han være alene hjemme noen timer. Har da noen som kan se etter han inn i mellom, og så har jeg telefonen med meg. Er lærer, og hadde (er i permisjon) en veldig forståelsesfull sjef, som lot meg gå rett etter undervisning og heller jobbe hjemme i fra.

Jeg gjorde en avtale med sjefen i fjor om at jeg fikk ta det som egenmelding (vi har 50 egenmeldingsdager). Som jeg sa: jeg har 2 valg, ringe og si jeg er syk selv, eller ringe og si at jeg egenmelder meg pga barns sykdom. Som hun sa: barn må man passe når de er syke, ellers kommer raskt andre, høyst uvelkomment, og passer dem. Men jeg har en ok sjef, da.

Bruker av egenmeldongsdagene min (sier til jobben at det er jeg som er syk).

Det er jo da misbruk av dine egenmeldingsdager.

Vi har ett barn med astma og har fått utvidet, men dette søkte vi om basert på at han hadde ett unormalt høyt sykefravær. Han var da under utredning for astma. Vet ikke om dere kunne prøvd noe slik?:)

Det er jo da misbruk av dine egenmeldingsdager.

Vi har ett barn med astma og har fått utvidet, men dette søkte vi om basert på at han hadde ett unormalt høyt sykefravær. Han var da under utredning for astma. Vet ikke om dere kunne prøvd noe slik?:)
Det er bare vanlig sykdom som forkjølelse og noen ganger halsbetennelse med feber. Er nok ikke grunnlag for å få utvidet. Var bare det ene året vi gikk over, ikke noe problem lenger nå. Ser ikke problemet med å bruke mine egne dager.

Hadde gjort det samme hvis jeg var i en fulltidsjobb og ikke student.. Så hadde jeg heller dratt på jobben noen dager som jeg kanskje ikke følte meg helt på topp istedenfor. Men jeg er svært sjeldent syk, og pleier å dra på skole / jobb selv om jeg ikke føler meg helt pigg..

Hva så om man "misbruker" egenmeldingsdagene.. Det er barnet mitt, og gjør det jo ikke fordi jeg ikke orker å dra på jobb. Så jeg hadde ikke hatt dårlig samvitighet i det hele tatt for det..

Noen leger sykemelder om ungene er syke, det gjør min :) veldig greit! Bruker bare annen unnskyldning ;)

Noen leger sykemelder om ungene er syke, det gjør min :) veldig greit! Bruker bare annen unnskyldning ;)
sier du til legen at det er pga barnet eller at du selv er dårlig ? Er det "bedre" for arbeidsgiver hvis man har sykemelding.?

Har dere brukt opp 20 dager så langt i år? Hvis det kniper her avspaserer jeg, eller får hjelp av svigermor. (kun ved feberfrie dager pga 48 timers regelen)

Neida ikke enda. Men bare lurer for dagene går jo raskt når de er syke i flere uker med ulike virus, nå er det rs virus på minstemor , vært innlagt og det tar jo enda noen dager før hun er i form nok for bhg.

Har ikke vert ute for det,men blir nok eventuelt da å bruke avspassering/ferie/ulønnet perm,
viss en er på sykehus med barna kan en vel få pleiepenger fra nav....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Back
Topp