Hva gjør dere når deres små nekter middag?

hma2

Blir kjent med forumet
Og da tenker jeg ikke på en spesiell type middag de ikke liker, men at de generelt nekter å smake på alt som heter middagsmat? Hun får det vi spiser, men skal ikke ha noen ting. Ikke middagsglass om vi prøver det heller for øvrig.. Her ender det stort sett med at det blir smurt en brødskive, men føler vi står litt fast og at hun aldri vil smake på da..

Huff, nei vet du, det aner jeg ikke.
Heldigvis er Sofie et matvrak, hun eter alt vi gir henne og enda litt mer, så jeg har ingen råd til deg. [8|] Håper det går over snart da.

HMM..Johannes elsker middag da..
men hvis du lar vere med middag en uke?? og så prøver igjen..hva skjer da??
sånn at det ikke blir stress og fortvilelse hver dag i forbondelse med måltidet...

Enig med Mokika, om å kutte ut middag en ukes tid. Det verste er hvis man blir oppgitt, da blir middag negativt for de små.
Vet alt om dette selv siden Sander har, og kan fortsatt være vanskelig med maten. Spesielt middag.
Hvis han her ikke vil spise, gir vi han noe spennende å holde på med. Noen ganger lar vi han putte forskjellige ting oppi en flaske/ boks, eller andre ting som han gir oppmerksomheten til. Da gaper han opp munnen, og vi får i han mat[;)]

E. har perioder der hun ikke vil spise.. middag går som oftest greit men skiver kan være et problem til tider.. vi gir hun tilbudet hver gang, vil hun ikke ha, så får hun ikke mat før neste måltid.. høres kanskje litt brutalt ut, men har rådført meg med helsesøster og hun var veldig enig i framgangsmåten.. De spiser når de er sulten er tankegangen...

Ja, tenker at det ikke nødvendigvis er så lurt å gi henne annen mat etterpå, hun snapper det vel opp og fortsetter med nektingen sånn at hun kan få brødskiver istedet.. ;) Kanskje ikke så dumt å ta en middagspause også prøve igjen om en liten stund.

Sarah har vært vanskelig i matveien helt fra hun begynte med mat, og middag er verste sort. Fortsatt er det bare 4 middagsglass som er aksebtable, og kun ett hun liker godt. For en måned siden begynte hun å like vår mat, så prøver å ha noen middager som hun kan spise sammen med oss[:)]

Ellers får hun tilbud om middag hver dag, og dersom hun ikke vil ha får hun ikke noe annet. Hvis vi vet det er lenge siden hun har spist gir vi henne et mellommåltid en stund etterpå (frukt e.l.), men aldri i forbindelse med middagen. HS mente at dette var måten å gjøre det på fordi noen barn bruker veldig lang tid på å venne seg til nye smaker, så da må man bare tilby masse forskjellig og ikke gi opp[:)] Vi bruker forresten også mye leker mens hun spiser, slik at det blir en positiv opplevelse[:D] Det løsner sikkert etterhvert, men vet godt at det er veldig frustrerende.

Håper det går fort over, og at hun snart synes middag er topp[:)]

Back
Topp