Hva gjør dere når dere blir invitert på fest?

Solsikke123

Flørter med forumet
Har nettopp blitt invitert på en fest neste fredag. Jeg bor midt i Oslo, og derfor ikke aktuelt å "være den som kjører" da man tar kollektivt...synes det er litt tidlig å fortelle enda. Tips?? Hva gjør dere? Man kan jo ikke si nei hver gang heller, det blir jo også lagt merke til[emoji85][emoji85]...

Jeg er fra januar :-) Jeg var på fest da jeg var 5 uker på vei..

Det jeg gjorde var å kjøpe alkoholfritt øl på polet, som nanny state og 1664 kronenburg alkohol free.. Og bare vender den alkoholfri siden mot meg.. Eller fyll en vinflaske med saft..

Og så dro vi sent avgårde til festen, startet 8, vi kom klokka 9.

Tror ikke det var noen som fikk med seg at jeg ikke drakk :-)

Ved forrige svangerskap så helte jeg alkoholfri rødvin over på ei vanlig rødvinsflaske. Jeg har også kjøpt alkoholfri øl som jeg tok over på glass.

Folk er opptatt med sitt og merket det ikke.

Nå skal jeg på sommerfest neste helg og vurderer å være syk.

Jeg er fra januar :-) Jeg var på fest da jeg var 5 uker på vei..

Det jeg gjorde var å kjøpe alkoholfritt øl på polet, som nanny state og 1664 kronenburg alkohol free.. Og bare vender den alkoholfri siden mot meg.. Eller fyll en vinflaske med saft..

Og så dro vi sent avgårde til festen, startet 8, vi kom klokka 9.

Tror ikke det var noen som fikk med seg at jeg ikke drakk :-)
Smart[emoji38] jeg har tenkt på å kjøpe en alkoholfri vin og helle den oppi en vinflaske som stammer fra en med alkohol. Får ta en tur på polet og sjekke hva de har. Men man må jo spille litt beruset da, haha. Blir komisk[emoji23]

Ved forrige svangerskap så helte jeg alkoholfri rødvin over på ei vanlig rødvinsflaske. Jeg har også kjøpt alkoholfri øl som jeg tok over på glass.

Folk er opptatt med sitt og merket det ikke.

Nå skal jeg på sommerfest neste helg og vurderer å være syk.
Helle oppi glass, ikke dumt! [emoji106][emoji106]

Planen er å skylde på antibiotika eller jeg må noe jeg må være uthvilt til neste dag. Har også kokt ut vin for alkohol og helt den tilbake i flasken, hele leiligheten luktet rødvin og vinen smakte ikke spes godt

Planen er å skylde på antibiotika eller jeg må noe jeg må være uthvilt til neste dag. Har også kokt ut vin for alkohol og helt den tilbake i flasken, hele leiligheten luktet rødvin og vinen smakte ikke spes godt
Hehe, hele leiligheten luktet rødvin ja Morsomt alt man gjør for å skjule det. Prøver nok heller alkoholfritt jeg da[emoji87]. Jeg har liksom en følelse at det er KJEMPElett å bli oppdaget, selvom flere her sier at de fleste ikke oppdager det[emoji85]

Da er jeg hjemme fra fest, og jeg kan bekrefte at å kjøpe alkoholfri vin og helle over på annen flaske funker som bare det [emoji38][emoji16][emoji485]allierte meg også med samboeren og latet som jeg drakk fra ølen hans et par ganger. Ble også spurt om å smake på en øl en annen hadde, og da tok jeg bare en bitteliten sip. Tror jeg kom meg godt unna, gleder meg til å avsløre dette ved en annen anledning[emoji16]

Jeg bare sier at "jeg gidder ikke å drikke i dag, skal gå på fjellet i morgen og trenger god form" [emoji23] evt skylder på at jeg skal på tidligvakt hehehe

Jeg var på fest i går hjemme hos en kollega. Da var alt av drikke kjøpt inn. Jeg kjøpte med meg alkoholfri øl som jeg tappet over på vanlig ølboks.

Tror det funket bra, selv om alle kollegaene mine nesten venter på at jeg skal bli gravid igjen.

Jeg skal på sommerfest med jobben i dag og synes det er vanskelig å planlegge da vi ikke skal ta med noe egen drikke og hele dagen er hemmelig (typ blåtur). Så jeg har på forhånd nevnt til et par kollegaer at jeg går på penicillin og ikke ønsker å drikke noe for å sabotere egen bedring. Men finner jeg en mulighet til å bestille noe alkoholfritt uten å ta for mye oppmerksomhet gjør jeg kanskje det for å slippe den «Men ett glass øl skader jo ikke!» :) Det er ingen på jobb som er avholds så det merkes i grunn lett når en av oss (vi er ikke så mange ansatte) «melder seg ut» [emoji4] Men altså, det er synd om vi skal føle press til å late som. Å drikke er jo et valg og det er alles rett å ta det rolig på fest om ønskelig. Bare kjipt at ikke alle kollegaer ser det slik..

Som nevnt tidligere, er det å nevne at du går på antibiotika et bra alternativ. Hvis noen utover kvelden blir så frisinnet at de spør hva slags antibiotika, kan du si at det er Flagyl - den SKAL ikke blandes med alkohol, så selv om noen tilfeldigvis kjenner til den, så vet de at det stemmer :)

Ellers kan du jo kjøpe alkoholfri vin, og "dampe" etiketten av - og bytte den ut med en etikett fra en alkoholholdig vin? Kanskje litt styr, men det blir jo ganske troverdig :)

Skal være blåtur på jobben min om et par uker. Jeg ser ikke noe poeng i å late som jeg skal drikke ... jeg orker rett å slett ikke å dra [emoji87]

Som nevnt tidligere, er det å nevne at du går på antibiotika et bra alternativ. Hvis noen utover kvelden blir så frisinnet at de spør hva slags antibiotika, kan du si at det er Flagyl - den SKAL ikke blandes med alkohol, så selv om noen tilfeldigvis kjenner til den, så vet de at det stemmer :)

Ellers kan du jo kjøpe alkoholfri vin, og "dampe" etiketten av - og bytte den ut med en etikett fra en alkoholholdig vin? Kanskje litt styr, men det blir jo ganske troverdig :)
Da eg og sku te å skrive, antibiotika/penicillin e jo vanligvis ikkj nåke grunn for å ikkje drikke siden da ikkje har nåke skadendw effekt, MEN drikke du på Flagyl blir du skikkelig sjuk siden den har antabus effekt! :-)

Back
Topp