Hva gjør dere når dere arver?

unknownP

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
Hei hei

Jeg har allerede arvet en sprinkelseng som har vært relativt dyr, og jeg ser det er endel venninner som allerede har sagt ifra at jeg kan forvente å få endel klær og andre ting fra de.

Jeg er selvfølgelig glad for å kunne arve endel. Men hva gjør dere? Når man arver så betaler man jo ikke penger for varene. Men har dere bare takket for "gavene" og latt det være med det?
Eller har dere gitt en oppmerksomhet som tusen takk for det dere har fått?

Jeg vurderer å kanskje kjøpe noe til barna til de jeg arver hos. Men usikker på hvor mye jeg skal legge meg på. Jeg har lyst å vise at jeg er takknemlig for alt jeg arver. Dette vil jo spare meg for veldig mye penger på sikt. Vet bare ikke helt hva som er vanlig praksis

Hvis de sier jeg skal få arve, så er det takk og ferdig med det :) men til nå har vi bare arvet fra familie da.

Eller, er ei jente noen år eldre som vi har arvet noen uteklær fra, og da har jeg også takket ja og spurt om de var sikre på at de ikke trengte det til senere eller noe. Og i vinter spurte vi om noen hadde skisko i veslas størrelse, fikk av ei i bygda. Tilbød og betale, men hun takket nei, så da takker man bare pent :)

Takker pent :) tilbyr meg ofte å betale litt, eller gi noe igjen - men det blir som regel ikke mottat..

Jeg spør om de ønsker det tilbake når det er ferdig brukt (større ting og ting som har varighet) hvis de ikke ønsker det tilbake så gir jeg ting videre til andre som trenger det, enten nær eller på grupper på fb. Syns det er fint å kunne hjelpe videre for det er jammen dyrt å ha slike små, selv om hver ting ikke nødvendigvis koster så mye så blir det mye til sammen.

Har takket pent, og gitt det videre når det er for smått. Vet at mye av de vi har arvet er arvet av de forrige også, så har ingen problemer med det. Når jeg har gitt bort har jeg bedt om å få tilbake igjen hjemmestrikk. Ser ikke poenget med at det skal ligge og ikke bli brukt, men er koselig å ha det senere dersom det ikke er altfor mange flekker på :-)

Takk for svar
Virker som det bare er meg som føler litt ekstra på det. Får jobbe litt med tanken om å ta imot, også får jeg heller komme med blomster (eller noe til barna) når jeg får fra samme plass flere ganger. Eller hvis jeg får dyre ting.

Takker, og lar det være med det :)

Takker og lar det være med det som regel. Er det nærmeste venner eller familie så får ungene de har arvet fra litt ekstra ilagt nærmeste gave ;)

Takk for svar
Virker som det bare er meg som føler litt ekstra på det. Får jobbe litt med tanken om å ta imot, også får jeg heller komme med blomster (eller noe til barna) når jeg får fra samme plass flere ganger. Eller hvis jeg får dyre ting.
Jeg spør om de vil ha det tilbake etter at vi har brukt det, eller om hva de vil ha for det. Sier de nei eller ingenting, så lar jeg det være med det :)

Back
Topp