Hva gjør dere når de gjør noe de ikke har lov til?

snuppah88

Gift med forumet
Feks om de slår og slår og slår. Eller går i kjøkke skuffa for tusende gang.. Kaster maten på gulvet osv.. eller noe helt annet.. Hvordan takler dere denne grensetestinga?

Gjentar meg selv til det kjedsommelige; tar han vekk og tar han vekk og tar han vekk.
Det å si "nei" 20 ganger etter hverandre hjelper ikke på folk på 21 mnd, det må tydelig kroppsspråk til også.

Vi sier nei og tar han ut av situasjonen. Fortsetter han flere ganger etter det må han sitte på en stol el i trappa en liten stund.

først prøver vi å snakke med henne et par ganger, hjelper ikke det så blir hun sotte til time out...
hun liker ikke time out men utrolig nok så roer hun ned oppføreselen sin et par hakk..

sier først nei eller noe sånt.. hører hun ikke da, så flytter jeg henne eller tar fra hun det hun har tatt og da blir hun som regel hysterisk og da spør jeg rolig: skal du slutte da, du kan få se på den.. (noe i den duren, kommer ann på hva hun gjør) og da sier hun som regel ja og gir seg.. men det er selfølgelig stunder der hun tilter helt og ingenting hjelper...[;)]

Egentlig sjelden hu gjør noe a itte får lov til... Men gjør a det, så sier vi bare ifra rolig at hu itte skal gjøre det, og forklarer hvorfor. Hjelper også å fokusere på no annet:)

skal vel egentlig si nei så aktivisere de med noe annet ...men har en tedens å kunn si nei og skyve de vekk ...så kommer de som regel til bake igen for å forsette rampeskap ...en ting hva man bør gjøre ...annet hva jeg egentlig gjør i latskap

SOer nei og tar han/hun bort fra situasjonen,hjelper ikke det, er det time out på gangen. 

Vi gjentar et par ganger at hun ikke får lov. Og når hun ikke hører da, så tar vi henne vekk.

ORIGINAL: Jannet84

SOer nei og tar han/hun bort fra situasjonen,hjelper ikke det, er det time out på gangen. 

Hvordan i all verden klarer dere timeout på en i den alderen, lurer jeg på??????

Back
Topp