Hva gjør DERE når barna trasser på det verste???

hmmm kommer an på hva hu gjør.som i dag på herkules så la hu seg ned å vræla .. jeg vet ikke jeg. det var en relativt tung pusta mamma som tok ungen under armen og gikk.

hjemme prøver jeg og avlede eller bare la hu være. kommer helt an på hva hu trasser for og hvordan.

ORIGINAL: *Knalle*

hmmm kommer an på hva hu gjør.som i dag på herkules så la hu seg ned å vræla .. jeg vet ikke jeg. det var en relativt tung pusta mamma som tok ungen under armen og gikk.

hjemme prøver jeg og avlede eller bare la hu være. kommer helt an på hva hu trasser for og hvordan.

Sånn er det her å. Det kan virkelig være ett mareritt!!! [:'(]

Lucas er heldigvis *bank i bordet!!!!!* vedig flink når vi er på butikken og sånn [:)]

ORIGINAL: MamsntilLucasOgLinus

ORIGINAL: *Knalle*

Sånn er det her å. Det kan virkelig være ett mareritt!!! [:'(]

Lucas er heldigvis *bank i bordet!!!!!* vedig flink når vi er på butikken og sånn [:)]

Er slik her å! Anneli er et mareritt hvis hun virkelig går inn for det hjemme, men hun er faktisk flink når vi er på butikken [:)]
Vi pleier å ha en kamp om morgenen når vi skal kle på - det er nok kjempekjedelig syns Anneli, så hu løper bare unna og nekter å ha på seg noe som helst [8D] Eneste jeg gjør da er å sitte heeeelt rolig og se alvorlig på henne med f.eks genseren klar i hendene og veeeeente, da skjønner hu til slutt at jeg ikke syns det er noe gøy at hu løper unna, også kommer hun. [:)]
Men så har vi også perioder hvor jeg bare må gå unna henne, for jeg har utrolig kort lunte sånn egentlig! [:-]

Uff, eg er glad at KO ikkje er komt i noe spesiell trass enda [8|] *banker HARDT i bordet!!!!*

Når det er ute, så er det litt ille. Noen ganger må vi bare ta henne under armen og dra hjem eller til bilen.

Men som regel er det hjemme. Da prøver vi først å fortelle hvordan vi vil ha det (for trassen kommer jo som oftest når hun vil noe annet enn oss). Når dette ikke går, lar vi henne gråte litt. Sier kanskje: "Jeg skjønner at du er lei deg, men du kan ikke få kjeks nå." (Kommer an på hva det er.)

Så lar vi henne gråte/hyle litt til. Varer det lenge, spør vi underveis om hun vil ha en klem eller om hun vil ha trøst. Noen ganger vil hun det, andre ganger vil hun i hvert fall ikke ha klem!

Som regel går det over etter hvert. Enten når hun skjønner at gråting/hyling ikke virker, eller når hun blir ferdig med "å sørge".

Har kun opplevd det ein gong på butikken, og heldigvis for meg kom det ei mamma med to større unger gående. Eg spurte om ho såg dei ungene (då gløymte ho å skrike eit øyeblikk og kikka) Så sa eg at dei skrik ikkje, då er det vel ikkje vitsi for det å skrike heller...ho tenkte seg litt om så..."nei". Så slapp billig unna den [8D]

Heime lar eg ho skrike, seier ho må gå vekk for eg orker ikkje høyre på sånn høg skriking. Vanligvis vil ho ikkje det, så bærer eg ho ut i gongen eller noko. Men det har vært utrulig lite no i det siste!! Har vel lært at det ikkje fungerer. Mens med pappaen derimot..dei sloss om ALT føler eg til tider, er så mykje skriking at fysj..(men han lar seg jo sno om fingeren, så hans eigen feil [8D])

Back
Topp