Hva gjør dere med sko?

Greenmom

Forumet er livet
VIP
Septemberbarna 2019
Hva gjør dere med sko dere ikke lengre vil ha?

Slitte sko
Sko som er for små (feks. barnesko)
Pensko dere ikke kommer til å bruke mer
Lite brukte sko dere ikke liker

Hva gjør man med de?

Hva gjør dere med sko dere ikke lengre vil ha?

Slitte sko
Sko som er for små (feks. barnesko)
Pensko dere ikke kommer til å bruke mer
Lite brukte sko dere ikke liker

Hva gjør man med de?

Jeg har pleid å gi til fretex. Har ikke prøvd å selge, tror det skal være veldig lite brukt for at man skal få solgt det.
Eller gir bort til noen i familien som vil ha :)

Selger sko som er lite brukt, som pensko, penere hverdagssko, bunadssko osv og sko som er slitte som joggesko, Goretex sko gis/kastes i sånne innsamlingsbøsser for klær og sko

Utslitte/ødelagte skal i boss.

Brukbare men fravokste/vil ikke ha går i fretex eller uff etc.

Noe går i arv mellom jentene våre, ellers følger vi de prinsippene.

Utslitte/ødelagt sko kastes
For små sko går i arv eller til Frelsesarmeen (e.l.)
Lite brukte sko som fortsatt passer beholder vi og prøver å bruke mer

Kan man altså legge sko i uff container?
Orker ikke selge, har sikker 40-50 par jeg vil bli kvitt

På uff sin container her står det at de tar inn sko.
Jeg leverte en hel IKEA-pose der nå. Med helt brukbare sko. Og noen få som er litt ødelagt.
For sko skal vel heller ikke i restavfall, på samme måte som klær seg jeg for meg?

På uff sin container her står det at de tar inn sko.
Jeg leverte en hel IKEA-pose der nå. Med helt brukbare sko. Og noen få som er litt ødelagt.
For sko skal vel heller ikke i restavfall, på samme måte som klær seg jeg for meg?
Jeg er forvirret over akkurat det med sko og søppel:p
Så en video på fb der ei fra fretex snakket om hva de ønsket og ikke ønsket å få inn. Der var utbrukte sko et nei-produkt for dem, så de skal dermed i søpla :shy: flere kommenterte ang dette med hvorfor sko var greit å hive i søpla, men ikke klær.

90% av sko etter guttene er helt utslitt, så da går de i søpla. De få som kun er fravokst går i uff-boks.
Pensko etter eldste arver mellomste.

Jeg Googlet litt og kom frem til at om skoene er hele og brukbare, selv om det bare er en sko så kan man gi både til uff og freetex. Skoene må ikke være vasket for å kunne gi de bort.
Mens slitte, oppbrukte sko skal visstnok i restavfall.
Screenshot_20190616_191322.jpg

Dette med unntak av klær som kan leveres hullete og flekkete. Men de må være rene. Så litt forskjell.

Fant ut at man også kan levere ryggsekker og vesker. Så lettvint :)

Utslitte sko skal de ikke ha. Men enslige sko og andre hele sko ja.

Klær kan også være utslitt for de kan brukes til filleryer, det kan ikke utslitte sko

Jeg kaster alt av sko i klescontainere, så får de selv avgjøre hva de ønsker å beholde.

Jeg Googlet litt og kom frem til at om skoene er hele og brukbare, selv om det bare er en sko så kan man gi både til uff og freetex. Skoene må ikke være vasket for å kunne gi de bort.
Mens slitte, oppbrukte sko skal visstnok i restavfall.
Vis vedlegget 301211

Dette med unntak av klær som kan leveres hullete og flekkete. Men de må være rene. Så litt forskjell.

Fant ut at man også kan levere ryggsekker og vesker. Så lettvint :)
De vil heller ikke ha klær det er malingsflekker på, selv om de er vasket (ble det nevnt på filmen) :)

Det står på nett at man kan levere de også.. Mulig de forskjellige har ulike regler?

Vis vedlegget 301226
Det skal ikke være lett å skjønne hva de vil og ikke vil ha :hilarious: tror det er en 2-3 uker siden jeg så den videoen på fb, og der tok de opp litt hva de ønsket å få og hva de ikke ville ha :p
Edit: fant den inne på NRK sine sider :) tok screenshot av hva hun sier om tøy med malingsflekker på.

Vedlegg

• Screenshot_20190617-000011.jpg
    Screenshot_20190617-000011.jpg
    29,4 KB · Visninger: 5
  • Screenshot_20190617-000025.jpg
    Screenshot_20190617-000025.jpg
    28,3 KB · Visninger: 5
Back
Topp