Hva gjør dere med pizza som skal spares..?

Arielle_

Forumet er livet
VIP
❤ Aprilbarna19 ❤
Har laga hjemmelaga pizza,og vil ikke kaste restene...bare legges i pose i kjøleskapet eller kan den stå ute på benken  til imorgen..?[8|]

legg den i pose og rett i kjøla. Ikke la den stå på benken, blir daff og fluene elsker det :p

ORIGINAL: *Mamma87

Jeg setter det i kjøleskapet når pizzaen har blitt kald[:)]

Japp.. Evt. fryser det hvis det ikke skal spises med en gang..

er faktisk så lat at jeg setter den inn i ovnen jeg[8D] men blir den ikke spist dagen etterpå så går den i søppla...

Setter den i kjøleskapet og nyter den som frokost dagen etter [:)]

ORIGINAL: catolh

legg den i pose og rett i kjøla. Ikke la den stå på benken, blir daff og fluene elsker det :p

All mat bør gå i kjølen grunnet bakteriefloraen som oppstår i den lunkne maten[:'(]

ORIGINAL: **Krusedull**

Setter den i kjøleskapet og nyter den som frokost dagen etter [:)]

lurt[:D][:D]

Oh.... IKKE la den stå på benken. Ikke bra med varmt kjøtt [&:]
(Faktisk en av de vanligste årsakene til matforgiftning er pizza som har stått på kjøkkenet over natta.)

Sett den kaldt. Helt nydelig med pizzarester [:D]

ORIGINAL: Smere

Oh.... IKKE la den stå på benken. Ikke bra med varmt kjøtt [&:]
(Faktisk en av de vanligste årsakene til matforgiftning er pizza som har stått på kjøkkenet over natta.)

Sett den kaldt. Helt nydelig med pizzarester [:D]

Kødder du ??
Shit.[&:]

Legger de på en tallerken med plast over og setter i kjøleskapet. Liker ikke å la stå mat på benken over natten som ikke er frossen.....

varmer bare i ovnen eller gubben tar i micro'n.

ORIGINAL: ¤Ida

er faktisk så lat at jeg setter den inn i ovnen jeg[8D] men blir den ikke spist dagen etterpå så går den i søppla...

Det gjør vi også.
Om vi skal varme den opp igjen smaker den best når den har stått i ovnen også.

Pakker bakepapiret rundt og legger den i pose i kjøleskapet, glemmer eg den på kjøkkendisken over natten går den i bosset[;)]

ORIGINAL: StinkiStini

Det gjør vi også.
Om vi skal varme den opp igjen smaker den best når den har stått i ovnen også.

Mulig den er "best", men det er jo ikke akkurat helt lurt da... som andre har nevnt, dette er en vanlig grunn til matforgiftning.

Matrester går i kjøleskapet. Dersom det glemmes på bord/benk, så kastes det.

Hehe jeg må le litt[:D] Her inne er det mange som ikke kan spise mat med en gang datoen har gått ut.
Mens andre synes det er greit å la pizzaen stå i romtempratur til dagen etterpå[:'(] 

Bakterier i mat deler seg i to hvert 20.min.(sånn ca ihvertfall) i romtempratur, så kan dere tenke dere hvor mye bakterier det er i den maten dagen etterpå da[8|]

Alle matprodusenter har en slingringsmonn på disse datostemplingene, vakuumpakket biff/filet feks stemples som holdbar i 21dager, men den er holdbar i minst 60 dager[;)] De vil holde seg på den sikre siden....

Så jeg hadde mye heller spist mat som hadde gått  ut på dato enn mat som har stådd frem over natta[:-]

ORIGINAL: MammanTilSimen

Hehe jeg må le litt[:D] Her inne er det mange som ikke kan spise mat med en gang datoen har gått ut.
Mens andre synes det er greit å la pizzaen stå i romtempratur til dagen etterpå[:'(] 

Bakterier i mat deler seg i to hvert 20.min.(sånn ca ihvertfall) i romtempratur, så kan dere tenke dere hvor mye bakterier det er i den maten dagen etterpå da[8|]

Alle matprodusenter har en slingringsmonn på disse datostemplingene, vakuumpakket biff/filet feks stemples som holdbar i 21dager, men den er holdbar i minst 60 dager[;)] De vil holde seg på den sikre siden....

Så jeg hadde mye heller spist mat som hadde gått  ut på dato enn mat som har stådd frem over natta[:-]

Veldig enig!

ORIGINAL: *Mamma87

Jeg setter det i kjøleskapet når pizzaen har blitt kald[:)]

Back
Topp