Hva gjør dere med neglene til de små?

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
De er jo så skarpe at føler jeg må gjøre noe med de, men så er de jo så bittesmå at jeg tørr ikke å klippe dem. Tror heller ikke jeg klarer å bite dem som jeg har hørt noen foreslå. Hva gjør dere?

Her fliser de seg lett opp så da bare river jeg dem av. Jeg ville klippet når babyen sover og er rolig. Du får kjøpt neglesaks som er butt i enden på apoteket. Storesøster sov nesten ikke så med henne bet jeg neglene når hun var våken. Fungerte bra det :)

Her er det ingen kloring så vi bare venter til de fliser seg:) men hvis en blir veldig lang klipper vi med en sånn liten baby neglsaks;)

Helt i starten plukket jeg det bort, nå bruker jeg babysaks.

Jeg biter også. Synes det er vanskelig å rive for da synes jeg huden "følger med"[emoji51] når jeg biter kjenner jeg hva som er negl og hva som er hud[emoji28]

Jeg har kjøpt en baby neglesaks på apoteket, er ingen problem å klippe neglene med denne :)

Hadde babyneglsaks på første. Hun klarte jeg å klippe i huden på så hun blødde. Så jeg bruker aldri mer saks på så små.

Jeg har blitt anbefalt ikke å klippe, av både jordmor og helsesøster, fordi det er så lett å klippe i huden, som endelig_vår_tur skriver.
Jeg får ikke til å rive eller bite, så jeg filer. Tror ikke det er helt ideelt for huden heller, men det er det eneste jeg får til

Jeg river.

Back
Topp