Hva gjør dere med kaffe?

• Trådstarter Trådstarter Chuma
  • Opprettet Opprettet
C

Chuma

Guest
Dere som er kaffedrikkere, har dere kuttet ned/ut? Det sies jo så forskjellig om dette. I USA er kaffe fyfy når man er gravid, det er liksom slik damer sliter med å skjule at de er gravide, fordi de plutselig slutter å drikke kaffe. I Norge er de mer liberale og sier at det er greit med en viss mengde. Vanskelig å vite hva man skal forholde seg til, hva gjør dere?

Selv har jeg kuttet ned fra 2-3 kopper om dagen til 1, og har helt sluttet med Cola. Tidligere har jeg kuttet helt ut, men da var jeg kvalm slik at jeg fikk helt avsmak for kaffe, så det var ikke vanskelig.

Jeg har gjort akkurat det samme som deg, kuttet ned fra 2-3 kopper til 1/2-1. Var veldig glad i kaffe før jeg ble gravid, men nå frister det rett og slett ikke så mye lenger. Egentlig greit, for jeg trodde det kom til å bli veldig vanskelig å kutte ned på kaffen

Høres veldig greit ut med 1 kopp om dagen! Man får jo en del bra ting fra kaffe også, blant annet magnesium og antioksidant :) Cola derimot inneholder ikke noe bra, så det er nok lurere å kutte den helt..

Jeg har kuttet litt ned, men drikker fortsatt 1-2 kopper om dagen. I forrige svangerskap mistet jeg helt lysten på kaffe, og jeg merker også nå at det ikke er fullt så godt lenger. Jeg er hjemme i permisjon med min første skatt fortsatt, og bare MÅ ha den morgenkaffen for å komme meg i gang med dagen, ellers går jeg bare rundt i koma.

Alt med måte og sunn fornuft tenker jeg, er selv en stor kaffe drikker og må kutte ned på de mengdene. Det er lov å kose seg i ny og ne.

chrisella skrev:
Jeg har kuttet litt ned, men drikker fortsatt 1-2 kopper om dagen. I forrige svangerskap mistet jeg helt lysten på kaffe, og jeg merker også nå at det ikke er fullt så godt lenger. Jeg er hjemme i permisjon med min første skatt fortsatt, og bare MÅ ha den morgenkaffen for å komme meg i gang med dagen, ellers går jeg bare rundt i koma.

Helt samme situasjon her!! Drikker også urtete, så skal prøve den istedenfor om morningen også:)

Jeg er vanligvis veldig "kaffekjerring", men foreløpig orker jeg ikke tanken på det. Kvalmen tar seg av den biten. Slik har jeg vært ved hver graviditet. Men etterhvert når lysten kommer tilbake, kommer jeg nok til å ta en kopp eller to. 

har kuttet helt ut med både kaffe og te.. men det er kvalmen som har tatt seg av d for meg.. 

Lykka skrev:
har kuttet helt ut med både kaffe og te.. men det er kvalmen som har tatt seg av d for meg.. 

Back
Topp