Hva gjør dere med hodepinen?

Arielle_

Forumet er livet
VIP
❤ Aprilbarna19 ❤
Jeg har hatt så utrolig plagsom hodepine de siste dagene. Igår var det så ille at jeg måtte legge meg kl 19... så intenst at man nesten kaster opp. Helt jævlig. Mistenker det er pga dårlig søvn så jeg våknet igår kveld rundt 11 og da var den borte. Fikk sovet ganske greit inatt også men kjenner det ligger å ulmer enda. Jeg tar Paracet men hvor mye kan man ta? Kan man ta to stk? 500 MG altså? To stk i slengen altså? Bruker alltid ta en Ibux og en Paracet men man skal jo ikke ta Ibux nå så jeg føler ikke bare Paracet funker :( det er så jævlig med hodepine.

Jeg har tatt 1 gram når jeg har hodepine :)

Jeg har tatt 1 gram når jeg har hodepine :)
Mannen har noen slike liggende pga ryggen og jeg tok en å delte i to igår (500 MG) og den funka ikke :( igår var det helt hinsides vondt,nesten migrene vondt (har det latent men ikke hatt anfall på maaange år). Men det var panodil,men det er jo det samme som Paracet da...

Du kan ta 1 gram tre ganger i døgnet. Altså 2 Paracet 500 mg hver 8 time. :) God bedring

Mannen har noen slike liggende pga ryggen og jeg tok en å delte i to igår (500 MG) og den funka ikke :( igår var det helt hinsides vondt,nesten migrene vondt (har det latent men ikke hatt anfall på maaange år). Men det var panodil,men det er jo det samme som Paracet da...

Når jeg har migrene er det bare migrene tablettene mine som fungerer, men de kan jeg ikke ta nå. Har jeg hodepine tar jeg 1 gram Paracet og det tar i hvertfall den værste toppen :) panodil og Paracet er det samma ja, spiller ingen rolle hvem av de du tar :)

Når jeg har migrene er det bare migrene tablettene mine som fungerer, men de kan jeg ikke ta nå. Har jeg hodepine tar jeg 1 gram Paracet og det tar i hvertfall den værste toppen :) panodil og Paracet er det samma ja, spiller ingen rolle hvem av de du tar :)
Huff ja,husker i mitt første svangerskap fikk jeg migrene anfall og kunne ikke ta medisinen. Fy faen. Gråt av smertene :(

Huff ja,husker i mitt første svangerskap fikk jeg migrene anfall og kunne ikke ta medisinen. Fy faen. Gråt av smertene :(

Migrene er grusomt, fikk anfall i forgje uke. Ikke merket noe til det denne uken, så håper det var et engangstilfelle! :)

500 mg for et voksent menneske er veldig lite. Prøv 1 g neste gang. :)

Hør med legen din, om det er migrene. Det skal finnes andre medisiner enn paracetamol som er trygge for gravide med migrene.

Hodepine er jæ...! Har hodepine daglig selv, men ikke så sterkt heldigvis.

Hør med legen din, om det er migrene. Det skal finnes andre medisiner enn paracetamol som er trygge for gravide med migrene.

Hodepine er jæ...! Har hodepine daglig selv, men ikke så sterkt heldigvis.
Jeg tror ikke det var migrene da jeg ikke fikk det typiske «varselet» jeg alltid får før smertene kommer men mer litt mat og lite søvn. Om det gjentar seg så må jeg nok ringe legen å høre hva jeg skal gjøre :) hodepine er virkelig grusomt :(

Jeg har også hodepine, ikke sånn voldsom, men en som alltid ligger og ulmer liksom! Sykt irriterende!

Jeg har også hatt en del problemer med det. Sykt irriterende. Tok det opp med legen og jeg sa paracet alene funker ikke. Han sa jeg kunne ta pinex forte som skal være helt trygt. Så det har hjulpet meg på det verste hvertfall! :(

Jeg har også hatt en del problemer med det. Sykt irriterende. Tok det opp med legen og jeg sa paracet alene funker ikke. Han sa jeg kunne ta pinex forte som skal være helt trygt. Så det har hjulpet meg på det verste hvertfall! :(

Pinex forte eller Paracet major hjelper helt sikkert da det er sterkere tabletter og må fås på resept. Disse inneholder kodein som ikke er påvist farlig for foster, men kan gi abstinenser til baby og pusteproblemer hos baby ved langvarig bruk opp mot fødsel. Så ikke ta mye av dette rundt termin :)

Sier du det?! Har alltid trodd det var veldig mye :confused: men det var godt å høre da :)

Neinei et ikke mye. Et voksent menneske med moderate smerter kan gjerne ta 2 tabletter 500mg og 3 tabletter Ibux 200 mg for god effekt. Men du kan ikke ta Ibux i graviditet da..

Jeg har migrene, kan ikke bruke de medisinene jeg vanligvis bruker ved anfall, nå som jeg er gravid. Men pinex forte tar de verste toppene, Og ved "vanlig" hodepine, blir den helt borte. ;)

Pinex forte eller Paracet major hjelper helt sikkert da det er sterkere tabletter og må fås på resept. Disse inneholder kodein som ikke er påvist farlig for foster, men kan gi abstinenser til baby og pusteproblemer hos baby ved langvarig bruk opp mot fødsel. Så ikke ta mye av dette rundt termin :)
Ja riktig! Det samme sa lege og jeg leste det i pakningsvedlegget. Tar heldigvis ikke mye av de bare når det er krise og behov, og håper virkelig ikke det skal vare helt frem til termin :arghh:

Back
Topp