Hva gjør dere med bekkenplagene

Løkkamamma84

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Hei dere som har bekkenløsning/bekkenlåsning - hva er forskjellen??

Hva gjør dere for å lindre dette? Paracet? Jeg har nå store smerter nederst i korsryggen, rumpa og benet på høyre side og sliter skikkelig med å finne gode sitte og liggestillinger. Noen tips? hjelper det å sitte på noe pute eller et eller annet?? hjelper bevegelse? eller blir det bare verre? Og er det mulig å håpe på at det vil forbli på dette stadiet? eller er det mest sannsynlig at det blir verre og verre i løpet av svangerskapet?

Mange spørsmål her.. håper på svar :)

Jeg har en venninne som har hatt god hjelp av kiropraktor og akupunktur mot bekkenplager. Har ikke opplevd det selv, håper du finner morsom lindrer. :happy:

Hei dere som har bekkenløsning/bekkenlåsning - hva er forskjellen??

Hva gjør dere for å lindre dette? Paracet? Jeg har nå store smerter nederst i korsryggen, rumpa og benet på høyre side og sliter skikkelig med å finne gode sitte og liggestillinger. Noen tips? hjelper det å sitte på noe pute eller et eller annet?? hjelper bevegelse? eller blir det bare verre? Og er det mulig å håpe på at det vil forbli på dette stadiet? eller er det mest sannsynlig at det blir verre og verre i løpet av svangerskapet?

Mange spørsmål her.. håper på svar :)
Kiropraktor og fysio. Jeg går til bekken og barn som er spesialister på dette. Det hjelper meg å ta en liten hard ball å masere rompa mot en vegg og å masere fra kneet og i en lang bevegelse ned mot lysken. Gå i gode og flate sko. Ikke sitt med beina i kors. Ta en sammenrulla dyne eller stor pølsepute fra anklene og opp til knærne og videre slik at du får nogenlunde samme avstand. Byttes stilling ofte og ikke gjør for mye selv på de dagene du føler deg litt bedre. Det er helt jævlig på det verste! Håper du får litt hvile snart

Jeg har fått øvelser av kiropraktoren som jeg skal ta for å løsne mer og hindre at det blir verre. I tillegg har jeg gått en del dit nå for å få løsnet det verste.

Kiropraktor og fysio. Jeg går til bekken og barn som er spesialister på dette. Det hjelper meg å ta en liten hard ball å masere rompa mot en vegg og å masere fra kneet og i en lang bevegelse ned mot lysken. Gå i gode og flate sko. Ikke sitt med beina i kors. Ta en sammenrulla dyne eller stor pølsepute fra anklene og opp til knærne og videre slik at du får nogenlunde samme avstand. Byttes stilling ofte og ikke gjør for mye selv på de dagene du føler deg litt bedre. Det er helt jævlig på det verste! Håper du får litt hvile snart
Tusen takk for mange gode tips. har heldig viss BBhugme pute fra sist svangerskap.. så får ta frem den igjen i natt. Hadde absolutt ikke trodd jeg skulle få bruk for den så tidlig i svangerskapet

Tusen takk for mange gode tips. har heldig viss BBhugme pute fra sist svangerskap.. så får ta frem den igjen i natt. Hadde absolutt ikke trodd jeg skulle få bruk for den så tidlig i svangerskapet
Jeg merka det nesten med en gang etter positiv test. Hadde en sa i april og da var det første tegnet jeg hadde, men nå er det nærmest på 0 i smerter pga flinke folk på bekken og barn

Finnes det vannterapitrening for gravide der du bor? :) veit mange venninner har hatt godt av det her i byen:)

Går til fysioterapi for trening til styrking av bekkenet. Skal nå også til kiropraktor. Bruker ikke smertestillende enda, prøver heller å ta det mer med ro

Bruker en varmeflaske under korsryggen når jeg ligger på sofaen og prøver å få gått eng god tur i sakte tempo så ofte som mulig for ikke å stivne. Synes varmeflasken hjelper.

Back
Topp