Hva gjør dere med babyen hele dagen?

Bkno0504892

Første møte med forumet
Jeg er så redd for at babyen ikke skal få kok stimuli. Samtidig har jeg ikke overskudd til å dulle og dalle hele dagen. Vi leker litt på lekematten, på stellebordet og i sofaen. Når vi går tur så sover baby. 3 mnd.

Hva driver dere med sammen med babyen?
 
Jeg er så redd for at babyen ikke skal få kok stimuli. Samtidig har jeg ikke overskudd til å dulle og dalle hele dagen. Vi leker litt på lekematten, på stellebordet og i sofaen. Når vi går tur så sover baby. 3 mnd.

Hva driver dere med sammen med babyen?
Samme som deg. Bare nå er vi mye inne pga kulden, så vi går sjeldent tur. Synger og snakker mye til baby. Typ snakker om alt fra «nå skal vi ha på bleie» «hva synes du om dette antrekket» «hva tenker du om været i dag». :laughing002 Ingen svar, men litt moro å se ansiktsuttrykkene. Prøver å lese litt, og så har vi drevet med å prøve ut forskjellige antrekk. Det er jo litt kjedelig. Så må få dagene til å gå.... :happy:
 
Går stort sett i det samme :joyful: Når hun er våken byttes det på bæring, prating på fanget og kos og bleieskift på stellebordet. Må jeg få unna noe eller lage mat så ligger hun litt på lekematta eller sitter i vippestolen i nærheten. Hun går også en del på omgang hos storesøster (12) og storebror (7).

Hver onsdag er vi på babysang, men ellers er vi ute på tur og lufter oss noen timer hver formiddag. Prøver å gi henne oppmerksomhet den tiden hun er våken, men har to andre barn som skal følges opp også, så hun er nå med på det meste :p
 
Leker litt på matta, sitter litt i vippestol og litt i Stokke tripptrapp stol (nyfødt stolen). Mini krever å bli bært rundt så vi går rundt å ser på de samme tingene hver dag.
Den siste uka har hun likt å sitte å bæresele på tur, så prøver å gå en tur om dagen når tempen er grei. Hun hater vogn så vi kommer oss ikke noen plass på den måten, og hyler seg hjel i bilstol og bil så vi er mer eller mindre fengslet hjemme...
Om ikke hadde vi nok besøkt foreldrene mine annen hver dag, så de er nok sikkert lettet over at vi ikke får kjørt bil, hahah.

Noen ganger når jeg er veldig sliten og trenger noen minutters pause, eller har noe jeg virkelig MÅ gjøre (som å spise, vaske flasker når alle er skitne osv) så får hun ligge foran tvn.
Jeg har lett meg hjel etter en leke som lager lys og lyd for å erstatte tv, men jeg finner virkelig ingen... De på butikken har et lite rødt lys som blinker og litt lyd, hvor har det blitt av alle lekene som lyste i regnbuens farger?
 
Leker litt på matta, sitter litt i vippestol og litt i Stokke tripptrapp stol (nyfødt stolen). Mini krever å bli bært rundt så vi går rundt å ser på de samme tingene hver dag.
Den siste uka har hun likt å sitte å bæresele på tur, så prøver å gå en tur om dagen når tempen er grei. Hun hater vogn så vi kommer oss ikke noen plass på den måten, og hyler seg hjel i bilstol og bil så vi er mer eller mindre fengslet hjemme...
Om ikke hadde vi nok besøkt foreldrene mine annen hver dag, så de er nok sikkert lettet over at vi ikke får kjørt bil, hahah.

Noen ganger når jeg er veldig sliten og trenger noen minutters pause, eller har noe jeg virkelig MÅ gjøre (som å spise, vaske flasker når alle er skitne osv) så får hun ligge foran tvn.
Jeg har lett meg hjel etter en leke som lager lys og lyd for å erstatte tv, men jeg finner virkelig ingen... De på butikken har et lite rødt lys som blinker og litt lyd, hvor har det blitt av alle lekene som lyste i regnbuens farger?
Det meste har blitt så blast nå. Måtte lete meg i hjel for å finne en babygym med farger. De fleste er så «pene» med duse farger, men babyer ser jo best kontraster. Gult er kult i starten, så andre sterke farger. Og jeg finner ikke den gamle versjonen av vippestol med farger og lyd. Svigermor har en og guri så gøy det var for mini. Litt trist at det skal være sånn.
 
Det meste har blitt så blast nå. Måtte lete meg i hjel for å finne en babygym med farger. De fleste er så «pene» med duse farger, men babyer ser jo best kontraster. Gult er kult i starten, så andre sterke farger. Og jeg finner ikke den gamle versjonen av vippestol med farger og lyd. Svigermor har en og guri så gøy det var for mini. Litt trist at det skal være sånn.
Bright starts sine babygymmer har mye farger :happy:
 
Vi gjør ikke så fryktelig mye egentlig og koser oss med det :rolleyes: Ligger litt under babygym, trener i mageleie, prater/tuller og noen dager besøker vi familie. Ellers er det levere/hente storebror i bhg og handle på butikken. Lille er 4 mnd.
 
Baby er veldig nysgjerrig så han skal bæres mye for å titte rundt. blir en del titting ut vinduet. leser et par bøker i løpet av dagen. Veldig glad i babygymmet sitt og vippestolen som det henger noen skogsdyr på. Noen ganger ser vi en episode av minibarna på nrk eller noe annet gøy (baby synes det er veldig spennende når noen går på ski på tven xD ). De dagene det ikke er for kaldt triller vi en god tur. Vi har en lekehval fra frisherprice som synger og blinker som baby elsker. Kan kjøpes på adlibris :)
https://www.adlibris.com/no/produkt/aktivitetsleke-hval-44237975?article=P44237975
 
Sliter med at jeg ikke får til å bare «legge han fra meg», så han ligger litt i babynest på sofaen der vi prater. Øver på mageleie og å samle hender mot leker på en gymmatte på gulvet. Går rundt å titter ut vindu, ser på bilder eller pynt på veggene. Tidligere kunne jeg gløtte litt på tv mens alt dette sto på, men nå har også han oppdaget denne (naturligvis og dessverre) så nå er den avslått til han tar kvelden:hilarious: Han blir trett og klar for ny dupp etter ca. 1-1,5 time, så er det en halvtimes dupp før det er påan igjen. Gleder meg litt til han blir litt større, så han kan være våken lengre og får til å aktivt leke.
 
Sliter med at jeg ikke får til å bare «legge han fra meg», så han ligger litt i babynest på sofaen der vi prater. Øver på mageleie og å samle hender mot leker på en gymmatte på gulvet. Går rundt å titter ut vindu, ser på bilder eller pynt på veggene. Tidligere kunne jeg gløtte litt på tv mens alt dette sto på, men nå har også han oppdaget denne (naturligvis og dessverre) så nå er den avslått til han tar kvelden:hilarious: Han blir trett og klar for ny dupp etter ca. 1-1,5 time, så er det en halvtimes dupp før det er påan igjen. Gleder meg litt til han blir litt større, så han kan være våken lengre og får til å aktivt leke.


Samme her. Etter dupp er det hele regla om igjen. Har heller ikke samvittighet til å legge henne fra meg for mye, men hun kan sitte i vippestol eller ligge på babygym om jeg feks lager meg mat, spiser eller fyrer i peisen. Sover hun er det Max halvtime, men rekker å spise litt. Jeg kan gjerne se litt tv, men da med hun i fanget mot meg. Egentlig finner hun mer roen i vippestol enn på fanget, så der kan hun sitte litt å følge med mens jeg styrer på kjøkkenet. Når hun blir lei og trenger en avledning blir det bleieskift og tulling/prating på stellebordet, også synger jeg og gjør en del av de aktivitetene vi gjør på babysang.

I 12 tida er hun skikkelig trøtt, så da går vi på tur. Sover fint i vogna i 3 timer da. Legger hun før kvelden i 20 tiden, så da har vi tida til å gjøre litt husarbeid, stikke på trening eller lage god kvelds. Kjenner det er deilig med den egentiden på kvelden etter hun har lagt seg :joyful:
 
Back
Topp