Hva gjør dere mammaer når..

[*Fio*]

Forumet er livet
VIP
..babyen har treg mage..[8|]

I natt har JRjr for første gang på 3 måneder våknet om natta uten å sovne igjen..
Han ligger og trykker og skreiker litt innimellom.. [:(]

Prøvde å gi han litt vann (kokt) for å løse litt opp, men han spytter det ut igjen og vil ikke ha..[:(]
Er så vondt å se og høre at han har så vondt![:(]

Svart deg på generell jeg... men svarer gjerne her også, for er det noe jeg kan så er det harde mager hos myke babyer.

I den akutte fasen; sukkervann. 100 ml kokt vann med 3 ts sukker med topp. Gi gjerne 5-10 ml.
Hvis han ikke har fått av seg i løpet av natten, lager du sviskeavkok i morgen. (ikke kjøp nestle sin, for den funker ikke særlig) Legg 2-3 svisker i litt vann 1 times tid. Kok det opp med vann så det dekker sviskene, til sviskene er løst opp. Sil av vannet, og gi gjerne 5 gode ts. Dette gir alltid effekt innen 12 timer hos jentene mine.

Hvis hard mage vedvarer, noe det gjerne gjør hvis du gir mer MME enn tidligere, så gir du 1 ss malt blandet ut i MME i døgnet, enten fordelt på flere flasker eller på kveldsflaska.

Lykke til, ikke noe kjekt når de små har vondt i magen.

Takk for råd..
nå ser det ut til å være over for i natt - men jammen skal jeg pase på å ha svisker i huset til senere - og malt!

Har kjøpt den nå - men JR klarte å bæsje i kveld, før han fikk prøvd safta[;)]

Back
Topp