Hva gjør dere i rugetiden?:)

Har ikke lov til å bade eller ha sex i to uker etter uttak, og er bedt om å leve som gravid (ikke alkohol, ikke rått kjøtt, ikke myke oster osv). Bortsett fra det så er det mest som vanlig. :)

Ikke myke oster? Kremost osv? Det spiste jeg sist jeg hadde innsett....

Altså, leve som gravid betyr jo at man skal følge alle retningslinjene for kosthold for gravide. :) Pasteurisert, nyåpnet kremost går greit. Du kan lese brosjyren her:

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-1-anchor

Her er info om oster:
http://www.matportalen.no/rad_til_s...dre_og_personer_med_nedsatt_imunforsvar_spise

Generelt er det viktig å vaske hender, vaske frukt og grønt godt og ha rent utstyr, bruke mat som er nyåpnet, og unngå mat som har vært åpnet en stund. (Ferskest mulig mat, minst mulighet for at det har vokst bakterier.)

Om du varmebehandler kan du spise alt (f.eks. ovnsbakt brie eller salami stekt i stekepanne går greit.)

Har ikke lov til å bade eller ha sex i to uker etter uttak, og er bedt om å leve som gravid (ikke alkohol, ikke rått kjøtt, ikke myke oster osv). Bortsett fra det så er det mest som vanlig. :)

Jeg har fått beskjed om ingen sex eller bading 1 uke etter uttak, rart hvor mye forskjellig info man får på de forskjellige klinikkene :/

Jeg har fått beskjed om ingen sex eller bading 1 uke etter uttak, rart hvor mye forskjellig info man får på de forskjellige klinikkene :/

Jeg fikk beskjed om 10 dager:-P
Hører til porsgrunn :-)

Denne gangen når det klaffet lå jeg med varmepute i senga hver kveld fra sprøytestart til og med testdag. Har aldri gjort det før, umulig å si om det hadde noe med saken å gjøre da - men det var veldig deilig! Jeg var også 100% sykmeldt i rugeperioden denne gangen (vårt 9. og siste forsøk), og vi hadde ikke sex før etter uke 7! Ble anbefalt dette av gyn.. Vi tok/tar ingen sjangser denne gangen. Er nå 26 uker på vei!!! Har også benyttet akupunktur gjennom forsøk (har gjort dette også tidligere), men denne gangen også på innsettdagen.

Jeg levde som normalt. Jeg løp etter toget rett etter innsett, jeg var i skogen og plantet trær, osv. Men jeg var 100% sykemeldt fra jobben min, pga det psykiske aspektet.

Ingen alkohol, og levde som om jeg var gravid i forhold til maten.

Er 17 uker på vei i dag :)

Jeg jobber i barnehage, på småbarnsavdelingen så er mye løfting.. Leser at andre holder seg vekke fra det eller er sykemeldt. Fikk beskjed fra de på hausken at det går fint og har ingenting å si. Mens andre sier det ikke er bra! Hjelp! Hva gjorde dere ?

Jeg levde som normalt. Jeg løp etter toget rett etter innsett, jeg var i skogen og plantet trær, osv. Men jeg var 100% sykemeldt fra jobben min, pga det psykiske aspektet.

Ingen alkohol, og levde som om jeg var gravid i forhold til maten.

Er 17 uker på vei i dag :)
Ååh gratulerer :) er det første forsøk?

Jeg brukte babyklister fra innsett de to gangene jeg har blitt gravid! Jeg har også spist mye avokado da jeg fant en forskningsrapport fra USA som viser at det har god effekt i forbindelse med ivf(tro det den som vil). Ellers levde jeg som normalt, men holdt meg selvsagt bort fra ting gravide skal unngå.

Jeg brukte babyklister fra innsett de to gangene jeg har blitt gravid! Jeg har også spist mye avokado da jeg fant en forskningsrapport fra USA som viser at det har god effekt i forbindelse med ivf(tro det den som vil). Ellers levde jeg som normalt, men holdt meg selvsagt bort fra ting gravide skal unngå.

Jøss. Var kjapt inne på google nå. IVF+avocado... ;) Haha!

Jøss. Var kjapt inne på google nå. IVF+avocado... ;) Haha!
Hehe, da så du sikkert at ved å spise mye avokado kan man tredoble sjansene for graviditet ved ivf. Avokado er jo regnet som en fruktbarhetsrett, men om det stemmer som det står er jo usikkert. Skader iallefall ikke å spise:-)

Jeg jobber i barnehage, på småbarnsavdelingen så er mye løfting.. Leser at andre holder seg vekke fra det eller er sykemeldt. Fikk beskjed fra de på hausken at det går fint og har ingenting å si. Mens andre sier det ikke er bra! Hjelp! Hva gjorde dere ?

Jeg jobber også i barnehage. Fikk beskjed å leve som normalt. Jeg kunne ikke hoppe ut egget feks sa hun :)

Hehe, da så du sikkert at ved å spise mye avokado kan man tredoble sjansene for graviditet ved ivf. Avokado er jo regnet som en fruktbarhetsrett, men om det stemmer som det står er jo usikkert. Skader iallefall ikke å spise:-)
Da bærer det rett til frukt og grønt avdelingen for meg i morgen også! Er egentlig ikke superfan av avokado, men liker guacamole og nachos da! Hjemmelaget guacomole da:)

Da bærer det rett til frukt og grønt avdelingen for meg i morgen også! Er egentlig ikke superfan av avokado, men liker guacamole og nachos da! Hjemmelaget guacomole da:)

De fleste studiene handler om umettet fett, så du kan bruke olje, majones, oliven, nøtter, frø osv. ;)

Back
Topp