Hva gjør dere i helger?

Cimb

Glad i forumet
Jeg er mye alene i helgene med begge jentene, ei på 9mndr og ei på 3,5 år, da far jakter eller jobber mye.
Dere som er en del alene i helgene, hva gjør dere? Drar dere å finner på ting, er hjemme å finner på ting, besøker familie?

Til tider er det lite energi og får litt dårlig samvittighet, men jeg vet jo at frøkna på 3,5år også er sliten etter en lang uke i bhg..
Ofte blir det til at vi ser film på morgenen tegner/maler, baker eller lager vafler, går en tur i nærheten osv..
 
Småen på snart 3,5 år trenger å få roet ned i helger, han blir syk om vi ikke roer ned. Men koser oss inne, leker ute, handler, går tur/triller tur. Lager gjerne god lunsj da mine ikke er frokostmennesker. Har overhodet ikke dårlig samvittighet for å roe ned i helgene.

Eldste er 11,5 og er gjerne hos farmoren, i stallen med tanta, leker med venner og er hos faren en helg i mnd. Hun har vist ikke så stort behov for å henge med mora si lenger Haha


Så har jeg gjerne litt husarbeid, pga småen må jeg vaske her flere ganger i uka så helgene blir også brukt til slikt.
 
Jeg jobber tredjehver helg, samboer jobber tredjehver. Tar av og til noe ekstra, da helger er lett å få vakter.
Når jeg er hjemme så besøker vi gjerne noen, ute og koser oss eller sykler med sykkelvogn:)
 
Nå har vi vært syke tre uker på rad så da har det ikke vært mye på programmet. En tur på butikken bare. Egentlig helt Ok for fireåringen. Det er så mye program i barnehagen at det bare er fint for henne å kjede seg litt i helgene. En helg innimellom drar hun til besteforeldrene og der skjer det mye spennende. Men om vi alle er friske kan en typisk helgedag bestå i at vi går en tur eller er litt på en lekeplass, kanskje tar en tur på Ikea eller lignende butikk og handler noe vi trenger, lager noe godt til middag. På søndager prøver vi å få gått en trilletur i allefall. Eller drar inn til nærmeste by og går rundt der, og ender opp på lekeplassen.

Men vi må ofte ordne en del i helgene i huset og hagen. Og har en baby på 4 mnd. Jeg tror det er sunt for barn at det er litt «kjedelig» i helgen og at man ikke må ha egne aktiviteter for dem.

Jenta vår kan fint tegne eller fargelegge litt, og andre slike aktiviteter som hun får til selv og det ikke blir så mye søl av. Men når vi er syke blir det en del TV og iPad også. På hverdager er det bare TV i en time hver dag (og hun sitter ikke pal foran tvn, Leker litt mens barneTV står på, går og koser på Lillesøster eller prater med oss) så jeg har ikke dårlig samvittighet for at det fort kan bli 2-3 timer TV en dag vi er syke.
 
Vi gjør mye , da han var mindre gikk vi på lekeplasser, i bhg, gikk på fur i skogen
Dro på badeland
Spilte brettspill
Bakte
Malte
 
Jeg jobber hver 3. helg. Da pleier gutta å reise på hytta :)

Ellers er vi en tur i byen, baker, ser film, driver med tegning/maling/annen hobby :)
 
Har også en samboer som jobber mye og jakter en del nå på høsten. Så jeg og guttungen er i perioder en del alene. Vi har ofte rolige morninger, slapper av med TV og iPad, før vi finner på noe.
Går turer i skogen
Sykler en tur
Tur i byen, spise lunsj ute/is osv
Kino/badeland
Hender vi besøker besteforeldre

Guttungen har litt besøk eller reiser til venner.
Vi tar det litt som det kommer, ser om der er aktiviteter i byen, ser an formen og humøret osv.
Noen dager er en tur til butikken nok :p
 
Jakter han hele året?

Det vi finner på er stort sett i nærmiljøet. Skogstur, gåtur, trampolinehopping, tur på lekeplassen, handletur, film, tegning.
 
Er på besøk hos svigerforeldrene mine. Kun meg. Barna er hjemme med pappan, og skal ha overnattingsbesøk av venner.

Jeg og svigers skal spise god middag.
Skal hjem i kveld, 10 min i bil
 
Vi har årskort i dyreparken og jentungen får i aquarama også etter jul. Så vi er ofte der :) Årskort lønner seg ofte etter svært få besøk i parkene..
 
Som regel reiser me til familie. Storebror på 3 år vil helst være med besteforeldrene heile tida :)
 
Jakter han hele året?

Det vi finner på er stort sett i nærmiljøet. Skogstur, gåtur, trampolinehopping, tur på lekeplassen, handletur, film, tegning.
Han jakter det meste man kan jakte på og det er jo sesong forskjellige tider på året..
 
Back
Topp