Hva gjør dere i finværet med de små?

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Nå skinner sola igjen. Og hva skal vi finne på med lillemor som ikke vil sitte i ro og ikke kan gå enda?! Hun smaker på alt hun finner, så det er vanskelig å la henne krabbe rundt ute. Hva gjør dere med de små i finværet? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nå har ikke vi sånt fint vær lengre da, men da vi hadde det i sommer gikk vi mest turer. Gikk gjerne inn til sentrum og tok sundbåt tilbake igjen (lokal kollektivtransporttilbud :) ) og det tok gjerne en time eller to det -ca 5-6km vil jeg si.
Koselig tur og masse å se på.
Og så vil jeg si det at du må ikke være redd for at de små smaker på alt, jeg oppdaget fort da Olivia begynte i bhg at da får de smake på alt der.. Første dag ute på uteområdet ble det smakt på både sanda i sandkassa, kongler og kvist ;) De spytter ut det meste og resten kommer ut med alt annet i bleia :p
 
Her er vi mye ute! Har også en meget aktiv liten kar som elsker å være ute! Så lar han krabbe rundt på gresset. Prøver å få han til å ha smokken i munn, for da har jeg mer kontroll på hva han putter inn :)
Ellers blir det mye trilleturer og mange turer med bæremeisen. Han elsker å sitte i bæremeisen mens jeg går tur, da er det mye spennende å se på :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nå har ikke vi sånt fint vær lengre da, men da vi hadde det i sommer gikk vi mest turer. Gikk gjerne inn til sentrum og tok sundbåt tilbake igjen (lokal kollektivtransporttilbud :) ) og det tok gjerne en time eller to det -ca 5-6km vil jeg si.
Koselig tur og masse å se på.
Og så vil jeg si det at du må ikke være redd for at de små smaker på alt, jeg oppdaget fort da Olivia begynte i bhg at da får de smake på alt der.. Første dag ute på uteområdet ble det smakt på både sanda i sandkassa, kongler og kvist ;) De spytter ut det meste og resten kommer ut med alt annet i bleia :p
Takk for svar :) Kanskje jeg kan la lillemor leke litt i sandkasse og på plenen :) skal prøve det. Jeg er førstagangsmamma, så jeg er skeptisk til alt. Hehe. Turer er alltid kjekt. Det blir litt av de for tiden. Men det er godt for store og små :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her er vi mye ute! Har også en meget aktiv liten kar som elsker å være ute! Så lar han krabbe rundt på gresset. Prøver å få han til å ha smokken i munn, for da har jeg mer kontroll på hva han putter inn :)
Ellers blir det mye trilleturer og mange turer med bæremeisen. Han elsker å sitte i bæremeisen mens jeg går tur, da er det mye spennende å se på :)


Det var lurt med smokken. Men min lille tar ikke smokk. Men det er kanskje ikke så farlig at de smaker litt på ting som Shannon skriver :) bæremeis har vi ikke prøvd enda. Takk for tipset. Skal prøve det senere idag. Vi har en liggende. Kanskje det er kjekkere enn å sitte i vogna heletiden :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk for svar :) Kanskje jeg kan la lillemor leke litt i sandkasse og på plenen :) skal prøve det. Jeg er førstagangsmamma, så jeg er skeptisk til alt. Hehe. Turer er alltid kjekt. Det blir litt av de for tiden. Men det er godt for store og små :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Bare vær obs på å sjekke at ikke noen katter i nabolaget har bæsjet i sanda, så burde det gå greit altså :)
Liker ikke så godt at Olivia spiser på absolutt alt selv jeg, men det er umulig å unngå helt om de skal i bhg hvertfall :p
Alene med barna får vi jo passet på, men det skal ikke være farlig altså ;)
 
Her går vi litt turer (både med vogn og meis/sele) og så er vi mye ute i grusen og graver. Har platting også, men der blir han fort rastløs. Han gaffler innpå med stein, og jeg er ikke superbegeistret for det, men det er en del av utforskingen. Han går også i bhg og får nok sikkert i seg litt av hvert der, ser i alle fall ut som han har slukt sandkassen enkelte dager når jeg henter han :p Hender vi tar en tur på en lekeplass også, men det er et litt lenger stykke å gå så det rekker vi ikke på ettermiddagen i hverdagen dessverre. Han liker veldig godt å disse :)
 
Turer i bæresele og bæremeis. Går en del i fjellet.
Mye trilleturer.
Lek i barnehager.
Han elsker sandkasse og huske.
Turer inn til byen osv.
Han liker også se på pappan snekre:p
 
Tusen takk for mange gode tips :) Lekeplassen var kjempe suksess, og hun spiste ikke på noe :) Vi fant også en babyhuske. Den eeelsker hun. Ellers er det kjekt å gå turer til sjøen eller der det er mennesker å se på. Jeg var nok litt for redd for å prøve nye ting..
 
Back
Topp