Hva gjør dere hele dagen?

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Tror hsn syns jeg er dritt kjedelig og være sammen med.
Her er han så utålmodig og etter 10 min er han lei. Vi leker litt på matta, litt i babygymen, så litt i sofaen og jobber litt på kontoret. Men med 10 min på hvert sted blir jeg mest gående rundt med hsn på armen, for det elsker han.
Men rekker liksom ikke henge opp en klesvask engang før det er bare kjeder seg hyling:(
 
Han ligger litt for seg selv under gymmen, når han begynner å bli utålmodig blir jeg med på skravlinga så han holder ut litt til. Han kan sitte i stolen sin og se på at jeg lager meg mat og spiser. Så tar vi oss en lang trilletur så han sover noen timer. Leker litt på fanget og under gymmen igjen, og så får han mat innimellom. Av og til er vi en tur på senteret eller på besøk. Da går dagen ganske fort
 
Mini sover endel enda, vi triller tur, leker i babygym, leker på matta, ser på uro i lekegrind, koser oss med litt snakk. Å så får han sitte i vippestol å se litt tv.
 
Vi er på babysvømming, babysang og barseltreff hver uke, og går ofte lange turer før eller etter disse aktivitetene. Da har vi dekt opp store deler av tre hverdager :p Han kan aktivisere seg selv ganske bra på babygymmen om formiddagen, og nå som han har mer kontroll på å gripe ting holder han ut lenger. I helgene må han være med på det vi gjør sammen med storesøster.
 
Jeg gjør stortsett huslige ting, tar inn og ut av oppvaskm., rydder, støvsuger, vasker og bretter klær. Dagen starter jo med at vi følger storebror på skolen og lille storebror i bhg, og når vi da er hjemme igjen så er det grøt og hvile litt. Så kommer storebror hjem mellom kl 1/2 og da er det leksetid og begynne på middagen, så dagene her går veldig fort. Men han er ufattelig tålmodig og kjeder seg enda ikke, en ny leke betyr 15 nye minutter med utforsking :p han sitter ofte i vippestolen og kikker på det jeg gjør, ellers i babygymmen eller på lekematta på gulvet, innimellom vil han bare kose fanget, og da slapper vi av med tv ;)
 
Min bryr seg ikke om leker enda, men å ta seg på tærene er kjekt. Vi prater litt, sover, synger og går turer.
 
Barseltreff, babysvømming, leker på matta, vippestol, fanget og bæring. Bytter leker på babygymen daglig for variasjon :)
 
Skravller og koser oss i senga og på badet. Hun ligger i senga å skravller alene mens jeg lufter hunden rett utenfor. Så steller jeg meg mens hun ligger på badgulvet.

Så sitter hun i newborn mens jeg spiser frokost og rydder kjøkkenet. Ligger på gulvet,lekegrinda eller sofaen. Sitter å leker og pludrer på fanget hvis jeg ser tv. Er våken i 1,5 -2 t av gangen. Kjører en tur til et senter eller ikea. Lufter hunden da er det sele/sjal eller vogn.

Hører på barnemusikk og bon
jovi.

Barselsgruppe, besøk, babysvømming. Går tur.

Bader hver kveld og skravller på badet igjen.

Vippestol

Mens noen dager er kun fangkos og ro. Vi tar egentlig dagene litt som det kommer. Halveis planlagt.

Men prater (og hyler) masse gjennom dagen.

Hun elsker på bli lagt på leggene mine og leke fly. Hyyyyyl!
 
Her er det mye bæring rundt. Blir også en runde på babygymmen og vi har endelig fått rutine på soving ute i vogna på formiddagen. Ellers øver vi på å ligge på magen og så synger vi. Får gjort bittelitt husarbeid mens mini sover eller leker på babygymmen. Trilleturer, barseltreff og handleturer hjelper med å fylle opp dagen og så tilbringer vi mye tid i sofaen når han ammes :)
 
Vi er bare hjemme med unntak av noen små handleturer ett par dager i uka.
Hun elsker sitte i vippestolen sin å se mamma springe rundt og støvsuge, rydde, henge opp klær, brette klær, lage middag osv.
Vi leker jo en del men mest sitter hun på fanget og koser og skravler for det liker hun best. Så synger vi mye :)
 
Back
Topp