Hva gjør dere (gjelder kanskje mer gutter??)

*Eternal*

Flørter med forumet
Når barna ødelegger lekene sine med vilje? Er så luta lei av det. Som om han MÅ ødelegge det. Kaptein Sabeltann pistolen har gått i veggen så mange ganger at der er mange biter som har knukket av.
Han får alltid kjeft, og får høre at slik har han ikke lov å behandle lekene sine.

Han er enig der og da, men neste dag sitter han i ett hjørne og prøver å brekke en eller annen leke igjen. Vi forteller ham at den delen er viktig for å få leken til å fungere, brekker han av den kan han ikke lengre leke slik med den som han pleier.

Jeg mener, han sutrer litt over den ødelagte "pang-pang"-en sin, som HAN har ødelagt. Så satt jeg og tenkte ikke pokker om jeg kjøper ny til jul!
Hvordan får dem til å verdsette tinga mer?? *irritert*

Da har jeg kasta leken.. og han får ikke ny! sånn er det, om han ødelegger lekene med vilje så skal han søren ikke få nytt heller!

Ta den fra han i en god stund og si at om han fortsetter slik så har han ingen leker igjen

Gjør det med alle lekene han prøver og ødelegge.

'Tilslutt sitter han ikke igjen med noen leker.

vel bare for å ha det sagt så synes ikke jeg det er mer akseptabelt at han får ødelegge ting bare fordi han er gutt! og hvis man tenker at det er naturlig at gutter er mer destruktive i underbevisstheten så kan holdningene dine skinne igjennom og farge måten du forholder deg til det på.

å sette pris på de lekene man har? vel det er vel naturlig å tro at barn som ikke har så mange leker setter mer pris på de... og om barna opplever at de bare kan kjøpe nye eller andre leker og har nok leker til at de ikke føler det som noe tap, så vil de vel ikke sette like stor pris på det.[8|] 
fysisk utagerring i affekt og/eller nyskjerrige utforskende fingre er da ikke regnet med. "curiosity killed the cat"... synes det er fint at du forklarer hva som skjer hvis han brekker en del, ikke alltid lett å forutse det som treåring.

jeg ville latt den ødelagte leken bli værende jeg da så han så at den ikke fungerte, at det han selv gjorde var skylden og ikke at han ikke fikk lekt med den fordi du tok å kastet den. Kanskje det går opp et lys når han sitter med kun ødelagte ufungerende leker foran seg...
dersom jeg kunne være i forkant hadde jeg tatt de fra han og forklart at han ikke fikk leke med den hvis han ikke var forsiktig.

Esther er ram til å kaste leker rundt seg. Når hun hiver leker rundt seg får hun
en advarsel.
Gjør hun det en gang til forsvinner leken for en periode.
det samme skjer med de lekene hun ikke rydder opp
akkurat nå er fargeblyante lagt på vaskeromme for hun kastet  de fra seg
og ba meg plukke dem opp for hun gadd ikke
spurte etter dem i stad og jeg svarte at de var borte og spurte hvorfor hun ikke hadde dem
Hun svarte at hun ikke hadde ryddet oppe etter seg.

Noen ganger tråkker hun og prøver og ødelegger lillesøsters leker. da sier jeg klart i fra vist det skjer så
får Cornelia en av hennes leker. Og det har hun skjønt...
Hun har noen leker som er ødelagt og hun har skjønt at man ikke bare kan kjøpe
var veldig inn i en periode men vi kan jo bare kjøpe ny men nei. det gikk ikke
så når hun ønsker seg nye ting sier hun til bursdgaen min ønsker jeg meg.
synes også det er gøy å arve leker fra fetterene. så her er det ikke mye nye flotte leker.
får det til jul og bursdag.

Har faktisk aldri hendt[8D]

Han har enda ikke ødelagt noen leker med vilje, men han har forsøkt, får bare beskjed om at om han skal holde på å ødelegge lekene sine sånn så kan vi like godt bare kaste dem med en gang. Da gir han seg. [8|]

Takker for alle svar. Ja, han får bare gå rundt med den ødelagte pang-pangen sin. Det hender som regel hvis han kjeder seg, eller er kjempegira og da fyker plutselig lekene omkring.
Kanskje jeg skal ta en opprydning- alt for mange leker jeg kunne gitt/lagt vekk som jeg vet han ikke fatter interesse for lengre.

Hm, vi har heldigvis ikke det problemet. Jeg ville rett og slett tatt fra han lekene som straff! Og selvfølgelig får han ikke nytt når han ødelegger noe med vilje. Guttungen her i huset kan ha en tendens til å bare kaste fra seg leker på dårlige dager, da sier jeg at den går i søpla/støvsugeren om han ikke legger den fint på plass. Vanligvis behandler han tingene sine fint og han rydder lekene sine på plass hver kveld[:)]

Gjeder absolutt jenter også. Sofie heter jo "destruction låbens" for en grunn.- Hun ødelegger ALT med vilje. Hun går rundt og sier "ødelegge ødelegge ødelegge" .Ingenting tar vare på. Alle kritt brekkes i biter, bøker med pop ups osv rives ut. Alle hårspenner med noe på plukkes av, ark rives i stykker, ALT ødelegges kort fortalt. Og ikke veldig mye av det som er beskrevet ovenfor hjelper. Men vi må kanskje holde oss til en "metode" Det er kjempeirriterende og hun får ikke "fine ting" som leker før hun kan ta vare på det. HUn er helt ille på dette.

Back
Topp