Hva gjør dere for å stille kvalmen?

Yellow rose

Blir kjent med forumet
Var på helsekosten i dag for å kjøpe ingefærtabletter mot kvalme, men hun i butikken mente at gravide burde holde seg unna tabletter da det inneholder en så høy konsentrasjon av ingefær som visst ikke er bra....
Har nå kjøpt en ingefærrot som jeg tenkte å lage te av....

Hva gjør dere for å stille kvalmen?
Og hvor går grensa deres for å ta tabletter enten fra helsekost eller apotek? 

maarud salt retro potetgull for alle pengene her i gården.
Mat hjelper ikke, det gjør det bare værre, men å småspise på potetgullflak hjelper heldigvis :)

Her går det i ris og eple juice:-) kjøpt ingefær rot som jeg tenkte og lage te av, ikke prøvd før så aner ikke om det funker, men verdt forsøket:-)

Har ikke merket noe til kvalmen enda, men slet med det i forrige svangerskap. Da spiste jeg  kornmokjeks før jeg sto opp, og lovehearts funka veldig bra. Ellers kan jo seaband også fungere:-)

Jevn tilførsel av og tilgang til næringssrik mat døgnet rundt. Bør ikke bli sulten eller overmett ;-) Kvalmen kommer i bølger. Foreløbig ingen oppkast :-)

Forrige gang var det annerledes. Spiste til normale tider og normale mengder, men matvalget gikk ut på å spise det jeg følt ikke ville føre til "akutt" kvalme der det bare var å finne nærmeste toalett for å kaste opp. Da gikk det mye i Cola for å holde på maten.

Jeg var så og si ikke kvalm sist gang, men brukte Seaband da jeg var kvalm :)

Back
Topp