Hva gjør dere for å skjemme bort dere selv litt nå?:)

Vivaliva

Elsker forumet
Assistert-jentene
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Augustbarna 2021
Er det noe ekstra dere gjør for å gjøre siste delen av graviditeten litt mere allright?
 
Kan starte:)

I går fikk jeg både luksusmanikyr- og pedikyr med shellack så jeg kan starte sommeren med litt freshe negler og føtter:) sjeldent jeg gjør det, men liker virkelig den velstelte følelsen når jeg har gjort det:)
 
sover :joyful:


Jeg prøver å ta meg god tid i dusjen og barberer legger mer regelmessig nå enn før, fordi jeg føler meg så mye bedre glatt og myk. Er også flink til å file bein og smøre meg generelt, så føtter og hud er myk og god. Er de små tingene som kun jeg merker, men det føles bare bra. Neglelakk på både hender og føtter i spreke farger, vurderte å legge gelé overlay, men jeg orker ikke styret med etterfylling og fjerning, så da blir det vanlig lakk. Fordelen er at jeg kan variere farge ofte!
Kurer håret hver vask og har planer om å touche opp ettervekst og farge neste uke. Usikker på om jeg gjør det selv eller spanter på meg frisør, men det skal i allefall gjøres.

Og igjen, sover. Masse!
 
Sover også masse!
Var hos frisøren sist uke og la på en glossing og farget vipper og bryn. Ellers har jeg handlet noe renseprodukter og ansiktspleie som jeg prøver å være flink å bruke. :)
 
Skal en tur til frisøren, sitte modell for å få permanent. Spent på hvordan det blir. Skulle egentlig vært idag men frisøren var syk så utsatt til neste uke.

Kunne også trengt en gravidmassasje men ikke funnet en ledig tid som passer ennå
 
Vært hos frisøren og skal på fotpleie. Mulig det blir en tur til hos frisøren i begynnelsen av august, men skal se an litt. Ellers barberer jeg leggene jevnlig så jeg kan gå med bare legger hele døgnet og prøver å få meg litt sol i det fine været. Holder neglene på hendene fine og lakket.
Har veldig lyst til å ta vippeløft og farge, men tror ikke jeg orker:shy:
Prøver å sove hvis jeg trøtt, men legger meg litt for sent om dagen :facepalm:
 
Vet ikke heelt hvor "innafor" dette er, men jeg har hatt litt lavere terskel for å ta egenmelding fra jobb. Har vært i 100% jobb og vært lite borte, selv om jeg sliter med litt smerter i bekkenet. Denne uka tok jeg 2 dager egenmelding fra jobb, skulle egentlig jobba 8-9 dager i strekk. Bare fordi jeg trengte å hvile. Og det gjorde så godt! Mye mindre smerter i bekkenet etter de dagene, så man skal ikke kimse av noen egenmeldingsdager altså! Nå er det bare 2 uker til ferie, det skal bli deilig!
Ellers sover jeg gjerne en blund på dagen hvis jeg kan, og gjør litt mindre husarbeid og slikt :)
 
Har vært hos frisøren og fått en frisyre som tåler at det kanskje blir lenge til neste frisørbesøk og som ikke krever styling for å se OK ut. :p

Jeg vurderer også å booke gravidmassasje på spa, og få svømt litt i basseng samtidig. Jeg er ikke særlig glad i badstu som ikke-gravid, så det føles ikke som noe tap og ikke kunne benytte badstufasilitetene på spa.
 
Sover mer :p Har ikke så mye valg da, siden jeg er mer trøtt enn vanlig nå.

Har overlatt mer til mannen når det kommer til henting og levering i barnehagen.
 
Er blitt helt skamløs i å la mannen håndtere alt av leggetid, herjing ute og inne, bading osv av 3-åringen :p Han gjør det heldigvis uten å mukke, så jeg får slappet av litt mer enn vanlig :)
 
Tvinger sambo til fotmassasje!

Innså i går at magen har vokst gangske så mye denne uken og at jeg ikke nådde ned til tærne mine. Sambo fikk i oppdrag å fjerne gammel lakk, klippe negler, skyve neglebånd, legge ny lakk og så avslutte med massage og fotkrem. DIGG! Han har aldri tatt i neglelakk før, så veldig pent ble det ikke (litt som barn som skal prøve å tegne innenfor strekene), men føles bra like vel!

I dag ble det oljeskrubb fra topp til tå i dusjen, anbefales også! Er så godt med en god, lukseriøs skrubb i ny og ne, føler meg som ett nytt menneske med ny hud og fargen kommer enda bedre frem!
 
Heheh, tror faktisk ikke jeg gjør noe annet ekstra for meg selv i disse dager. Men om ikke jeg har født før uke 38, og ungene reiser til sin far… så er planen å ikke gjøre en dritt i to uker. Da skal de ha tre uker hos pappaen. Så da bruker jeg en dag eller to på å vaske og rydde. Så skal jeg sove, sove, sove og så føde. :hilarious:
 
Jeg er så utrolig trøtt for tiden, så går mye i å sove ekstra! 35 uker :) har sommerferie fram Til permisjon, så kan bare slappe av og gjøre det jeg føler for! Første barnet vårt, så har ikke noe ekstra ansvar der heller. Var hos frisøren i dag, farget håret for å freshe meg opp for sommeren. Var heeelt fantastisk med hodebunnsmassasje, ble skikkelig varta opp av frisøren! I tillegg var jeg på gravidmassasje for et par uker siden. Det anbefales!
 
Var hos frisøren på lørdag og fikk en etterlengtet klipp! Og så tillater jeg meg selv å sove så lenge jeg trenger om morgenen (er førstegangs så jeg har ingen barn fra før) i tillegg til å sove på sofaen senere ila dagen dersom jeg trenger det. Jeg prøver å gi meg selv litt «spa-behandling» ved å bruke body scrub i dusjen, barbere legger, smøre meg inn med body lotion og i dag skal jeg ta meg et fotbad og skrubbe de tørre føttene mine. Samboer skal få gi meg fotmassasje på kveldstid heretter tenker jeg!:joyful: Ellers så er jeg ikke så flink til å ta det med ro ettersom jeg driver med nesting på høyt nivå for tiden:hilarious: Men det er så fint å se alt som bare kommer mer og mer på plass i leiligheten og sånt:rolleyes:

Og så er jeg jo 100% sykemeldt da. Det hjelper veldig siden jeg blir utslitt av hver minste lille ting. Hadde aldri fått gjort noe her hjemme hvis jeg hadde brukt opp det lille jeg har av energi på jobb. Og her hjemme er det lettere å ta ting i mitt tempo. Det går liksom ikke utover noen andre og jeg slipper den der skyldfølelsen fordi arbeidskapasiteten min nå er på typ 10%.
 
Prøver å sove litt ekstra på dagen, men det blir nok ikke lett nå som barnehagen er sommerstengt i 4 uker... :facepalm: Ellers så bruker jeg ansiktsmaske og sånne fotsokker.
 
Stelt beina i dag:) Freshe farger på neglene! (Og beklager til dere som hater føtter/tær:p)
 

Vedlegg

  • 20210706_153330.jpg
    20210706_153330.jpg
    836,9 KB · Visninger: 39
Kan legge til noe så banalt som daglig dusjing :oops: Har slurvet litt nå som jeg er hjemme, men så innså jeg at jeg vil føle meg fresh om jeg skulle hasteinnlegges, så nå er det en god dusj med bodylotion marinering daglig, selv om jeg absolutt har dager hvor jeg egentlig ikke orker :playful:
 
Fikk et gavekort til fotpleie, dessverre hadde hun ikke noe ledig før 31. juli, jeg har termin 1. august. Jeg bestilte den timen da, men er ikke sikkert jeg får brukt den :hilarious:
 
Ikke akkurat luksus, men jeg kjøpte vippefarge i dag så jeg kan farge vippene i tiden før. Så føler jeg meg litt freshere uten sminke.
 
Back
Topp