Hva gjør dere for å få dagene til å gå?

Krysantemum

Blir kjent med forumet
Hei :happy:

Sikkert mange som er i permisjon eller nærmer seg permisjonstid. Jeg går selv ut i permisjon denne uken, men har allerede vært sykemeldt noen uker på grunn av problemer med rygg.

Jeg hadde masse planer om å bruke tid med familie og venner de siste ukene før fødsel, og slappe godt av. Men på grunn av situasjonen vi er i nå så faller naturlig nok det sosiale bort.

Har selvfølgelig god tid til avslapping, men dagene går så utrolig sakte. Så jeg sliter litt med å finne noe å gjøre om dagene.

Hva fyller dere dagene med?
Hvordan er formen deres?
 
Hei :happy:

Sikkert mange som er i permisjon eller nærmer seg permisjonstid. Jeg går selv ut i permisjon denne uken, men har allerede vært sykemeldt noen uker på grunn av problemer med rygg.

Jeg hadde masse planer om å bruke tid med familie og venner de siste ukene før fødsel, og slappe godt av. Men på grunn av situasjonen vi er i nå så faller naturlig nok det sosiale bort.

Har selvfølgelig god tid til avslapping, men dagene går så utrolig sakte. Så jeg sliter litt med å finne noe å gjøre om dagene.

Hva fyller dere dagene med?
Hvordan er formen deres?


Har to barn hjemme da og aktiv HG. Men utover ungene så baker jeg mye, fyller opp frysen så godt jeg kan:) vasker en del i huset og ting som normalt ikke vaskes så hyppig. Sorterer og rydder :)
 
Jeg passer på barn, men planen min før barnehagen stengte var å ligge en del på sofaen, strikke, pakke fødebag, legge frem babyklær, ta frem bilsete og vogn. Egentlig bare stelle og ordne litt og selvfølgelig se masse på TV-serier.
 
Jeg vasker, støvsuger etc i huset, rydder litt, hører på lydbøker og sover stort sett en time eller to på dagen. Går også en eller to korte turer hver dag, men kjenner det tar på en del i ryggen.

Jeg er generelt i god form, men har fått regnbuehinnebetennelse på det ene øyet, så jeg ser dårlig og orker ikke å være på PC så lenge, eller lese bøker, gjøre håndarbeid, se på serier etc. Det gjør at valgmulighetene blir litt færre, særlig når jeg er sliten i kroppen og må sitte litt. Veldig lett å ty til aktiviteter der man bruker øynene mer da!

Jeg passer på å legge meg nedpå så fort jeg er sliten, så sprer jeg heller gjøremålene litt utover. I morgen skal jeg støvsuge litt, og prøve meg på en økt hjemmetrening. Seinere i uka kan det hende jeg baker noe - også er det sikkert snart på tide å støvsuge igjen, for katten røyter en del for tida!

Kjenner jeg er uendelig glad for at jeg har tid til både soving og til å kjede meg, og ikke har verken barnehagebarn eller skoleunger å passe på!
All ære til dere som er i den situasjonen! :Heartbigred
 
Har en 1,5 åring hjemme nå, så det går mye i lek og underholdning for han!
Vasker en del, baker litt, og så er jo det som sagt å være med lillemann som krever all oppmerksomhet. Så blir lite tid til annet, legger meg ned på sofan kl 20:00, da er jeg kaputt! Så med en mini så går dagene uendelig fort! :p
 
Jeg gikk ut i permisjon på onsdag og hadde også planlagt å bruke tiden til å være sosial etter å ha brukt alle kreftene mine på å holde meg i jobb gjennom graviditeten :)

Men foreløpig har dagene gått fort, med forberedelser til babyen kommer inkludert de siste innkjøpene (førstegangs, så manglet alt), vaske alt av tøy og tekstiler til babyting, rengjøre babyutstyr kjøpt brukt, samt å rydde og organisere i skap og skuffer (sånne ting som jeg aldri tar meg tid til ellers).

Ellers lager jeg mat, gjør litt lett hjemmetrening og går turer. Har fortsatt en lang liste over ting jeg gjerne vil få gjort, bl.a. skifte jord på noen planter, hekle noen kurver til å oppbevare stellesaker i, pusse vinduer, bake boller til barselbesøk og lese mer om barselperioden. Så for min del er det faktisk helt greit om lillegutt holder seg inne de to drøye ukene som er igjen til termin (men godt mulig jeg brått endrer mening der :p).

Det hører med å nevne at formen endelig er fin etter å ha slitt med kvalme til og med uke 32/33, så jeg setter veldig stor pris på å endelig kunne kose meg med graviditeten og ikke bare lengte etter å få den overstått :)
 
Har en 1,5 åring hjemme nå, så det går mye i lek og underholdning for han!
Vasker en del, baker litt, og så er jo det som sagt å være med lillemann som krever all oppmerksomhet. Så blir lite tid til annet, legger meg ned på sofan kl 20:00, da er jeg kaputt! Så med en mini så går dagene uendelig fort! :p
Akkurat som jeg skulle skrevet det selv;) bortsett fra bakingen, den er byttet ut med litt hjemmekontor, selv om jeg er 100% sykemeldt. Må bare få avsluttet noen saker før jeg starter permisjonen på fredag:)
 
Jeg prøver å overleve :hilarious::hilarious:
Vondt å gjøre noe som helst, så gjør det jeg må, så blir det mye serie titting på tvn og litt mobil tid. Har heldigvis det meste klart, så bare ligger på vent :love2
 
Jeg jobber mer enn noen gang... Er lærer, og skulle mellom jobb og fritid er nesten visket ut. Ting tar så mye lengre tid, og jeg har kolleger som trenger hjelp med det digitale.

Ellers har jeg poden hjemme denne uken, han trenger hjelp med sitt skolearbeid også har jeg studiet mitt også jeg må prøve å følge opp...

Blir ikke tid til å kjede seg..

Permisjonen starter til mandag, og jeg drømmer om tid til å sy og strikke. ❤️
 
Forrige uke var et slit med mannen som hadde hjemmekontor, toåringen hjemme fra barnehagen og jeg hadde konstant behov for å hvile og dårlig samvittighet for at jeg ikke fikk gjort noe jobb. Men på slutten av uka fikk jeg tid til å dra ned på kontoret og avslutte, traff et par kolleger (på god avstand!!) og tatt en del telefoner som hadde gnagd litt. Nå er jeg 100% sykmeldt frem til permisjonen starter om ei uke. Det er både godt og kjipt.

Men - det betyr at jeg får mer tid til å hvile og har færre tanker som surrer rundt i hodet mitt. Så da blir det formiddagene med han som skal bli storebror, og så tar mannen min et tak etter formiddagsluren frem til middag (Takk og lov for at han fremdeles sover på dagen!).

Det kjipeste for meg er at formen min fysisk er (for meg) ganske dårlig. Så det er veldig begrensa hvor mye jeg orker å gjøre i huset, selv om jeg har aldri så lyst. Håper jeg får krefter til å bake litt og lage opp noen middager før fødsel, så vi slipper å leve konstant på take away og grandiosa...
 
Sniker fra maigruppa :)

Jeg har nå 80% svangerskapspenger.

Til nå har jeg ryddet og organisert veldig mye i huset og det anbefaler jeg hvis formen din er fin. Rydde i klær og andre ting man samler på, rydde i hudpleie og sminkesaker og kaste det som er gammelt eller som man ikke bruker, levere ting til fretex eller andre kleskontainere. Rydde, sortere og vaske babyklær, ordne klart til barnet kommer, kanskje begynne å pusse opp babyrommet? Fylle fryseren med fylte horn, kanelboller, boller og brød, kanskje også rydde i fryseren og bruke opp andre matretter som har samlet seg opp? :)
 
Er ikke noe problem med å få dagene til å gå! Noen dager skulle man hatt et par timer ekstra PR døgn (ihvertfall hvis de kunne tilbringes aleine på sofaen:) )
Dagene går med å ha en på 2 og 4 hjemme.. en form som absolutt ikke er optimal og konstant dårlig samvittighet, maserier, vondt og utmattelse i kroppen og tanker på hva som skal skje under fødsel og etterpå. Mann som jobber turnus så noen dager er ekstra tøffe når han har lange vakter.
Men holder ut 3 uker igjen til termin❤️
 
Hei :happy:

Sikkert mange som er i permisjon eller nærmer seg permisjonstid. Jeg går selv ut i permisjon denne uken, men har allerede vært sykemeldt noen uker på grunn av problemer med rygg.

Jeg hadde masse planer om å bruke tid med familie og venner de siste ukene før fødsel, og slappe godt av. Men på grunn av situasjonen vi er i nå så faller naturlig nok det sosiale bort.

Har selvfølgelig god tid til avslapping, men dagene går så utrolig sakte. Så jeg sliter litt med å finne noe å gjøre om dagene.

Hva fyller dere dagene med?
Hvordan er formen deres?

Baker en del og lager klar posjonspakker med middag som jeg fryser ned. Syr også litt til baby. Har også sådd en del frø til blomster og grønnsaker, så steller litt med dette hver dag. Ellers er det mye Netflix. Har siste arbedidsuke denne uka her. Er veldig spent på om jeg kommer til å kjede meg i ukene som kommer. :p Dette er barn nr. 1, så har liksom ingen andre å tenke på enn meg selv og gubben.
 
Første uka var det lite, sofasliting, lesing og TV. Nå i perm uke 3 begynner energien å komme tilbake, så jeg får gjort litt diverse husarbeid og nesting-aktiviteter. Denne uka er barna mine hos meg og har hjemmeskole, men de er store og selvstendige og trenger fint lite bistand av meg.
 
Back
Topp