Hva gjør dere for å avkjøle baby i varmen?

Forskern

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Julimammaer 2016
Jeg synes det er så ekkelt for Lillegutt (6uker) nå i varmen, får helt vondt av han når det er så varmt og han er utilpass:( i dag fikk han kokt vann på flaske for første gang, gikk supert, han synes det var litt rart tror jeg, men godt også. Ellers ligger han mest i bleia inne i den mørkeste, kaldeste stua der vi er nå. Men han er stadig varm og lei seg :(

Noen som har noen gode tips?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Slik har vi hatt det også. Snuppa er ikkje så begeistra for å trille tur når sola står på som verst, men noen dager har vi trillet til stranda feks og latt vogna stå i skyggen. Er ofte litt kjøligere ved fjorden, så det har hun likt godt :) Ellers har vi vifte på inne, og hun ligger som regel i bleia eller med tynn, kortermet body. Samme påkledning om vi triller tur. Hun blir seks uker på lørdag, og det virker som om hun tåler varmen litt bedre nå enn for ett par uker siden. Men det blir noe mer sutring og det kan noen dager ta lang tid før hun finner roen og sovner. Overtrøtt baby. Er ikke bare bare å ha en nyfødt om sommeren heller har vi funnet ut :p ellers så har eg merket at hun har et større behov for drikke de dagene det er varmest, så da blir det gjerne mye amming. Trodde først eg burde gi henne vann, men ble ikke anbefalt å gjøre dette da hun får det vannet hun trenger gjennom mm. Det kunne istedet føre til ubehag og gjøre henne mett slik at hun ikke orket mat - så det droppet eg.
Det er godt med sommer og sol, men på en måte skulle eg ønske at hun var litt større slik at hun hadde glede av det. Men men, vi får håpe det blir like fint neste sommer :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Last edited:
Pleier å legge en lunken klut på pannen, evt gjøre håret hennes vått med kulten for å kjøle henne ned litt
 
Her holder vi oss inne i kjelleren :) har prøvd å vært ute å trilla, men det nytter ikke. Blir ikke noe kos å trille når hun ligger å gråter pga varmen. Om det er litt kjølig i skyggen ligger hun gjerne der på ett teppe :) jeg smører med solkrem om vi skal ut å gå en lang tur :)
 
Så små babyer skal ikke oppholde seg i direkte sollys og heller ikke ha solkrem. De skal beskyttes mot solen med klær/skygge.

Les litt om det her
 
Når kan de komme i direkte sollys?

Tilbake til innlegget - her har jeg valgt å bade henne 2 ganger om dagen, de dagene det er verst.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvorfor skal vi ikke smøre de med solkrem? Jeg kler ikke på jenta mi bukse og body når det er 25 grader ute å sol, hun skal ligge i vogna å vi skal for eksempel til besteforeldrene (bor 20 minutter gå avstand unna oss). Hun får da sol på bena. Og da har jeg smurt henne der. Hverken jeg eller samboer har lappen så vi må gå.
 
Hvorfor skal vi ikke smøre de med solkrem? Jeg kler ikke på jenta mi bukse og body når det er 25 grader ute å sol, hun skal ligge i vogna å vi skal for eksempel til besteforeldrene (bor 20 minutter gå avstand unna oss). Hun får da sol på bena. Og da har jeg smurt henne der. Hverken jeg eller samboer har lappen så vi må gå.


Det er fordi spedbarn har mye tynnere hud enn barn og voksne, og de kjemiske ingrediensene i solkrem trekker derfor lettere inn i huden deres. Det kan føre til allergiske reaksjoner og betennelser hos babyer og er grunnen til at de ikke skal smøres med solkrem og holdes borte fra solen! Vi har også trillet jenta vår mye ute når det har vært sol, og på det varmeste har hun bAre hatt bleie på. Vi kjøpte derfor ekstra solskjerm som vi knyttet på vogna slik at det er skygge i vogna uansett. Eg vil derfor anbefale å kjøpe en slik og feste på vogna deres (Har tinkafu sin selv) :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det er innebygd solskjerm på vogna men den dekker ikke hun helt. Må nok kjøpe ekstra :) takk for tips, å skal heretter ikke smøre snuppa med solkrem :) var ikke klar over det, og når jeg spurte på apoteket sa de ingenting om det! Men har ikke smurt hun mer enn 2-3 ganger, å har ikke brukt mye solkrem, så får håpe hun berger :)
 
Det er innebygd solskjerm på vogna men den dekker ikke hun helt. Må nok kjøpe ekstra :) takk for tips, å skal heretter ikke smøre snuppa med solkrem :) var ikke klar over det, og når jeg spurte på apoteket sa de ingenting om det! Men har ikke smurt hun mer enn 2-3 ganger, å har ikke brukt mye solkrem, så får håpe hun berger :)


Visste det ikkje før eg fikk beskjed on det på apoteket eg heller. Så gikk eg hjem å leste om det, å da viste det seg å være sant :p man lærer noe nytt hele tiden med baby i hus :) Har solskjerm på vår tfk vogn også, mn vesla fikk sol på seg likevel. Så da dro vi og kjøpte en skjerm til å knyte på - og angrer ikkje på det. Et lite tips fra meg, for her funker det bra iallefall :). Og ja, eg regner med at hun berger litt solkrem du ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det er bra :) de sa ingenting til meg på apoteket.. Å jeg påpekte hele tiden at hun var kun 4 uker, men de anbefalte faktor 20 ... Kjenner jeg blir litt irritert når man får vite senere at man ikke skal smøre på.. Men glad jeg fikk vite det nå :) hvordan butikk kjøpte du den på? :)
 
Om det bare er bena som får sol på seg kan du jo evt bare legge et teppe over kantene på bagen, slik at det dekker beina, men ikke ligger nedpå, om du skjønner :) Mye rimeligere enn en ekstra solskjerm vil jeg tro ;)

Og det går helt sikkert bra med henne selv om du har smurt et par ganger :) Men det var dårlig av apoteket og ikke opplyse om at spedbarn ikke skal ha solkrem.
 
Det er bra :) de sa ingenting til meg på apoteket.. Å jeg påpekte hele tiden at hun var kun 4 uker, men de anbefalte faktor 20 ... Kjenner jeg blir litt irritert når man får vite senere at man ikke skal smøre på.. Men glad jeg fikk vite det nå :) hvordan butikk kjøpte du den på? :)

Kjøpte vår på babyshop, men de har den også på Barnas Hus og andre barneutstyr butikker. Tinkafu heter merket på den vi kjøpte :)
 
Back
Topp