Hva gjør dere annerledes nå som dere er gravide?

sjøhest

Glad i forumet
Regner med alle har slutta med alkoholen og begynt på folaten, men sånn ellers? Er det noe du har/skal endre på?
Jeg har tenkt å gå inn for å spise mer. Er en veldig småspist person. Vet ikke om det har så mye å si, men føler at bebisen må få nok næring :) Ellers skal jeg prøve å kutte ned på snop, og slutte å lekesloss med mannen :P

Jeg har slutta med snus (og alkohol, såklart). Spiser folat, drikker mer vann i stedet for Cola, har gitt klar beskjed til sambo om at han må være forsiktig med meg, og jeg prøver å ikke ha kattene så mye oppi ansiktet[:)]

jeg skal så klart ikke drikke alkohol, spiser folat hver dag.
jeg spiser med en gang jeg blir sulten, det kom automatisk ellers blir jeg fryktelig kvalm.
Jeg drikker mye vann, er veldig tørst om dagen også[;)]
Egentlig har jeg ikke gjort noe mer enn ting som har kommet naturlig.
Passer mer på å ikke bære veldig tunge ting, og mat jeg ikke kan spise, som spekemat og rødt kjøtt.
Ellers skal jeg leve som normalt og nyte svangerskapet[:D]

Tar selvsagt folat og drikker ikke alkohol. Ellers så prøver jeg å spise mer frukt og grønt, og skal forsøke å holde meg til snop i helgen! [:)] Tar også mer hensyn i forhold til forflytningsteknikk på jobb, da det blir en del tunge løft/forflytninger av pasienter.. Ellers skal jeg bare prøve å være i aktivitet og kose meg og nyte svangerskapet! [:)] Og håpe ikke det blir for mye av hverken kvalme eller bekkenløsning bl.a... [:)]

Holder meg unna alkohol, spiser mer regelmessig. "Hører" mer på kroppen, roer ned tempo på ting når jeg blir sliten (blir kjempefort sliten for tiden), så kan si det å rake 5 mål med tomt tar sin tid om dagen[8D]

Ellers har jeg planer om å leve som normalt - er da tross alt gravid, ikke syk!![:D]

Kutta ut nokotintyggisen, drikker ikke alkohol. Spiser folat og Omega3. Prøver å spise litt sunnere og trene litt regelmessig[:)]

Lytter til kroppen. Merker at jeg er forferdelig trøtt og veldig kvalm (syntes det siste var litt vel tidlig...).

Ellers er treninga nå ikke fokus på å bli kvitt magen [:D] Blir vel heller å bygge den opp.

Fortsetter med lavkarbodiett (nei, jeg er ikke i ketose - om det er flere som går på lavkarbo) som jeg har gått på siden november og tygger folat og vitaminer :)

- Myth -

prøver å ikke løfte for tungt og ikke stresse noe særlig...
gjør ting i et litt roligere tempo.
tar folat, drikke mindre kaffe, drikke mere juice, spiser frukt og grønnsaker og mere fisk [:)]

ellers lever jeg som vanlig.

Jeg merker ikke noe til graviditeten enda, kjenner at det stikker i livmoren og at jeg er oftere på do, men merker ikke noe mer...

syns synd på dere som er kvalme "allerede" [:'(][:'(]

Jeg gjør ikke stort annerledes enn hva jeg har pleid og gjort..
Prøver og unngå å bære alt for tungt, men snuppa som er litt over 10kg bærer jeg på...
Også holder jeg meg unna mat som gravide ikke skal spise...
Det er vel greit og ta noen forhåndsregler men ikke og ta helt av tror nå jeg..

ORIGINAL: ladygaga

Prøver og unngå å bære alt for tungt, men snuppa som er litt over 10kg bærer jeg på...

åsså tar jeg folat og omega 3 [;)]

ORIGINAL: lolalilla

ORIGINAL: ladygaga

åsså tar jeg folat og omega 3 [;)]

Hehe, ja det glemte jeg og skrive at jeg hadde starta med[:)]

Back
Topp