Hva gir luft i magen/ mageknip?

MariaR83

Gift med forumet
Har prøvd å lese litt på nettet ang hva en ikke bør spise når en ammer, men der bare vises det stort sett til det som står på Matportalen og at en bør følge retningslinjene til Sosial- og helsedirektoratet og Mattilsynet. Og det er jo greit med alle disse fiskene osv, det er jo stort sett det samme som vi burde være obs på da vi gikk gravid.
MEN,
Hva bør en holde seg unna slik at babyen ikke får mageknip eller luft i magen? (eller andre vondter)

Har hatt et par "skrike" døgn nå og det tærer fort på krefter å sitte å bysse baby hele natten [;)] Jeg har hørt at blomkål, brokkoli, erter, løk, kullsyre, koffein er noe av det en bør holde seg unna, eller spise/drikke minimalt av..?

Kom med tips, råd og erfaringer jenter!! [:)]

Nå er det vel egentlig ikke sånn at det er ting vi IKKE skal spise i det hele tatt men ting vi ikke bør spise MYE av. Og det varierer fra unge til unge hva de reagerer på og hvilke mengder som må til før de reagerer. Men dette er noe av de tingene vi bør være forsiktige med: Sjokolade(spes mørk sjokolade), jordbær,reker(skalldyr generelt), løk, sterk mat, kål,erter, brus og kaffe.

Det værste denne sommeren blir å spise lite jordbær..........[:(] 

Drue, salat som er grønn, løk, jordbær/bringebær.. 

Prøv litt karve te til å blande sammen med melken.. karven tar bort luftbobler i magen..

Melkeprodukter var noe jeg måtte holde meg unna.. iallefall, slike ting som å drikke ren melk, youghurt, grøt.. dette fikk lillemannen sinnsykt mye luft i magen av.. hold opp fra han var 2 uker (da vi endelig fant ut hva det kunne være) tll han var ca 2 mnd da gikk det greit å spise melkeprodukter..

da jeg sluttet med melkeprodukter så gikk det 2-3 dager før det stoppet opp med luftplagene hans.. så man må gi det noen dager for å se om det fungerer..

brus kunne jeg drikke så masse jeg ville av, han reagerte ikke noe på det, så det er veldi forskjellig hvordan barna reagerer..

Husker snuppa reagerte veldig på koffein. Nå lurer jeg på om lillebror har vondt i magen fodi jeg kasta meg over en sjokolade da jeg kom hjem fra sykeh... [8|]

Back
Topp