Hva gir dere i drikke til baby (utenom melk)?

Her får han bare  mme å drikke på, vann vil han ikke ha! Håper det kommer seg etterhvert.

MME og vann.Når han fikk smake vann første gang lagde jeg sukkervann,sluttet gradvis med sukkervann og nå drikker han rent kaldt vann.

hun får mme og vann... hun har aldri hatt problemer med nye ting... grøt elsket hun fra første smak, svisker går ned på høykant, middagsglass elsker hun og vann drikker hun med stor innlevelse... håper bare det fortsetter slik for alltid, og at hun ikke blir som meg [:)]

Her går det i mme. Prøver med litt vann hver dag, men er visst ikke så veldig godt. Hun får en kopp som hun leker litt med, og tror hun drikker litt innimellom da. Tenker det går seg til bare en prøver lenge nok med vann..

Har øvd me vann i snart 3 uker nå og endelig har hu begynt å drikke litt, isje mye men d komme seg [;)]

Han drikker det han får, bare det er fra glasset mitt [8D]
Vann går ned på høykant, og om jeg har litt svak saft så er det jo enda bedre. Var på peppes og drakk vann fra en sånn stor seidel.Han ble så nyskjerrig og måtte få han også. Var ikke mulig for meg å drikke mer den dagen uten å gi han en slurk også. Lille gutten med et glass på størrelse med hodet sitt [:D]

Han har også en tutekopp som han får vann i når vi er på babysvømming feks. Blir litt gris når han drikker fra glass (eller kopper, men uten noen form for tut) men da slipper jeg å venne han av med flaske (har gitt han lite melk på flaske, han tar den, men blir som regel pupp).

ORIGINAL: Nina Madeleine

Har øvd me vann i snart 3 uker nå og endelig har hu begynt å drikke litt, isje mye men d komme seg [;)]

her og,men virker ikke så det er nor hitt da[&:]

prøver hver dag å gi henne vann, men det er uaktuelt! :) så her går det stort sett kun i mme. Har prøvd vann med malt i, vann med sviskesaft i, vann utblanda med sånn Nestlê-saft (eneste hun noen gang har brekt seg av...!) ren Nestlêsaft.. men nei, kun melk som godtas!

ellers sluker hun alt av mat, ingenting jeg har gitt henne hun ikke har likt, og det er stas!

vann

her går det i morsmelk og vann... gir alltid vann etter grøt...

Har kjøpt inn en slik for å prøve jeg og, reiser til Egypt på torsdag og det er veldig greit hvis det kunne fungert som ett lite luretriks;)

ORIGINAL: Vugge

Vann og sånn baby-saft fra nestlê.. Prøvde den og det var godt! Skal jo til syden så må ha med litt triks for å få i ho væske om det trengs :)

Isak har vel kune tatt flaske en gang etter han ble 3 mnd, og det var når det var sukkervann. Ellers tygger han bare på tuten, kanskje det var en ide og ha litt sukker i og trappe ned til rent vann. Må prøves, og den babysaften=) Har prøvd tutkopp og, men den skjønner han iallfall ikke poenget med;)
Dere som gir vann, koker dere det fortsatt, eller tar dere rett fra springen?

ORIGINAL: Sommerbaby 2010

Isak har vel kune tatt flaske en gang etter han ble 3 mnd, og det var når det var sukkervann. Ellers tygger han bare på tuten, kanskje det var en ide og ha litt sukker i og trappe ned til rent vann. Må prøves, og den babysaften=) Har prøvd tutkopp og, men den skjønner han iallfall ikke poenget med;)
Dere som gir vann, koker dere det fortsatt, eller tar dere rett fra springen?

Prøv å gi med vanlig kopp... bare ikke hell på lissom... la han få drikke selv...
Jeg koker og setter koppen i kaldt vann... ferdig på et blunk... jeg har ikke brukt noe i vannet... men går ned på høykant med vanlig kopp... blir litt mer sånn kos med tutkopp.. og litt mer biting... men da kan ho få holde selv... har kopp fra tuppeware og den lekker ingenting så er kjempe fin å holde selv...

Her får han mm,mme og vann. Han elsker vann og vil heller ha det enn grøten[8D]

Prøver veldig å få lille til å drikke noe særlig i det hele tatt jeg. Prøver å venne han til vann, men der bare spytter han ut og ler.. Babysaft med fersken eple slo ikke an, så nå skal vi prøve den der med bringebær. For noe væske må han jo ha i lpet av dagen! jeg klarer kanskje å lure i han 2 flasker i løpet av dagen.. [8|] sukk

her får han vann, har prøvd litt av den babysaften fra nestlè nå også og det var en kjempe hitt[:)]

vann. litjtupp ville først ikke ha det når hun ble tilbudt det på flaske. men med en tutkopp hun kan holde selv er greit [:)]

Her går det litt vann [:D]
Slurper i seg når hun får på sprøyte. Driver også å trener på tutekopp. Men denne skal hun jo helst styre selv, så blir endel søl ja, går nok mer ut enn inn... [:-]

Han har endelig funnet seg i at han må drikke vann til middag, så hender seg at han får sånn saft som nestle har, det var kjempegodt[:D]

Back
Topp