Hva gir dere barna nå?

KrokkoMamma

Gift med forumet
Da tenker jeg ikke på babyglass av ulike sorter/alderstrinn, mm, frukt, grøt og brød..
Tenker mer av kjeks etc, drikker, mat, pålegg osv.... DET som IKKE er laget av nestle osv ;)

Kristian får havregrøt og brød med feks prim, kaviar, syltetøy, makrell i tomat, smøreost osv Jeg har hatt litt juice i vannet hans et par ganger for han har vært sjuk, så da drakk han litt ekstra væske. [;)] Han får diverse frukt: eple, banan, pære, drue, kiwi og nå og framover MANDARIN!!![8D] Han fikk smake litt pepperkake i dag, men ellers får han lite slike ting. Melk unngår jeg, for han har fått vondt i magen av det flere ganger, men litt yoghurt, ost og krem får han smake. [:)] Ellers får han av den maten vi spiser, som ikke er sterkt krydret. Han får kjøttkaker, tomatsuppe, blomkålsuppe, fisk, kylling, spaghetti og kjøttsaus, pannekake med blåbærsyltetøy +++

Men han spiser også Nestlè; grøt, fruktmos, middagsglass. [;)]

Martine får grovbrød med kaviar og leverpostei

utenom det så får hun bare grøt, fruktglass, middagsglass og mme

Hedda får smake på det meste. Hun spiser brødskiver med kaviar, smøreost, norvegia, leverpostei. Kjeks får hun i ny og ne, mariekjeks eller havrekjeks. Av frukt spiser hun banan, kiwi, eple. I dag skal vi spise fiskegrateng:) Men det er fortsatt en hovedvekt av Hipp sin middagsmat:

jeg har begynt å gi marie kjeks som hun får rote med selv[:)] ellers så får ho smake på alt det jeg spiser av middag og KAKER[;)].jenta får det hun vil ha og liker hun middagen min ja så får hun det. lite kresen takket være at mamman har putta i ho det meste fra 4 mnd alder[:)]

på brødskiva så får hun:prim,tubeost,leverpostei,hvitost,brunost,servelat..you name it! men favoritten tror jeg er leverpostei.

Får smake på det meste, men spiser ikke mye av noe annen mat enn babymat på glass og grøt, fruktmos og banan.

Even spiser det meste som vi spiser nå:) Skal bli godt kunne begynne med vanlig melk snart også.

Andreas spiser stort sett det vi spiser, være seg middag, frukt, grønnsaker, kjeks, osv. osv. Han reagerer ikke på noe så langt - så her fungerer det helt fint [:)] Holder igjen på mye krydder, salt og kumelk da - DET drøyer vi til han bikker året [;)]

Høhø!! Hva er det han IKKE får er vel spørsmålet her! [8D]

Han spiser faktisk det meste. Men selvfølgelig med begrensninger i forhold til melk, sukker, salt og krydder. Men jeg har en liten en som liker ALT! Helt utrolig altså... [:D]
Han får selvfølgelig ikke smake taco og slike ting som vi spiser. Men ellers... Stort sett alt! [:)]

her får ho bare baby mat, grøt og middag. har prøvd fruktmos men den kommer opp.

de siste dagene har ho begynt å spy opp middagsglass, så jeg må prøve i morgen å gi grøt bare å håpe over middag noen dager å prøve igjen.

Leah har veldig sensetiv mage å spy for ingenting, må passe på hva jeg gir ho.

Her brekker han seg for så å spy av det meste av mat.
Men vi har prøvd med brød med kaviar, makrell i tomat og leverpostei.
Kylling og ris, havregrøt, potetstappe og potet med smør og litt laks.

Har sikkert prøvd mer også, men når alt kommer opp etter 2 skjeer eller 2 biter, så vet vi liksom ikke hva vi skal gjøre lengre.

ORIGINAL: MammaNina

Han spiser faktisk det meste. Men selvfølgelig med begrensninger i forhold til melk, sukker, salt og krydder. Men jeg har en liten en som liker ALT! Helt utrolig altså... [:D]
Han får selvfølgelig ikke smake taco og slike ting som vi spiser. Men ellers... Stort sett alt! [:)]

samme her igrunn [:)]

så artig og se at det ikke bare er meg[8D][:D]
her har jeg vært forsiktig med melg enda, men har såvidt gitt han yoghurt, falt i smak gitt[;)]
ellers så er det vel spm hva han ikke har fått[:)]

ORIGINAL: Linda*

Even spiser det meste som vi spiser nå:) Skal bli godt kunne begynne med vanlig melk snart også.

Signerer denne! Skal bli VELDIG godt å kunne gi vanlig melk!

ORIGINAL: Linda*

'JA!! det skal bli en befrielse du..[:)]

Ask spiser alt uten om melke varer og godsi.. han har smakt pepperkaker( det synes han var kjempe godt) ellers spiser han samme middag som meg.. han spiser brød med alt pålegg jeg klarer å nevne uten melk i. han spiser mye frukt og grønnsaker alt uten om gulerott siden det bare spyttes ut. han får kun grøt om morgningen( etter annmodning fra legen grunnet litte natte søvn) han klarer ikke havregrøt. han liker veldig godt svisker i alle former.. han smaker å på kaker bare det er uten melk.. solbær saft har vært en fin ting nå som han har vært syk.

ORIGINAL: MammaNina

Sånn er det her også, alt går ned [:D] Men må bli litt flinkere til å gi de frukt, annet en banan.

Nicklas får alt[:D] Ikke snop da, og ikke melk
Men melkeprodukter som yogurth får han litt av
Spiser samme type middag som vi
I dag har han fått grønnsaker,potetmos og ovnsbakt laks
Når vi har taco får han alt uten om kjøtte[:D]
Noen dag får han hipp,kommer ann på når vi spiser middag[:D]

Back
Topp